<

חפש מטפל לפי שם:





מעבר לים

באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.













הילה מאור-פסיכולוגית קלינית מתמחה

פסיכולוגית קלינית מתמחה

התמחות: טראומה ותמיכה במצבי משבר מצוקה רגשית קשיי הסתגלות ותפקוד התמודדות עם אובדן ופרידות זוגיות קשיים ביצירת קשרים ועוד.
אזור בארץ: רמת גן, תל אביב, צפון ת''א, גבעתיים, בני ברק, פתח תקווה, גבעת שמואל ואזור המרכז
שפה: עברית,אנגלית

פסיכולוגית מנוסה בטיפול רגשי במבוגרים וצעירים, הקהילה הגאה והגיל השלישי. בעלת ניסיון עשיר בהתמודדות עם משברי חיים משמעותיים ושאלות סביב זוגיות, דימוי עצמי נמוך, דיכאון, חרדה ועוד.

אורי לבוא ורדינון-פסיכולוג קליני מומחה

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: חרדה, דכאון, אובססיביות, טראומה, משברי חיים, אובדן, פרידה, מיניות, התמכויות, זוגיות, משפחה, קריירה, מנהלים, עסקים משפחתיים. הבנה עצמית מעמיקה לצד שינוי פרקטי.
אזור בארץ: בקעת אונו, פתח תקווה, מרכז, טיפול און ליין
שפה: עברית, אנגלית

מטפל במתבגרים ומבוגרים. מטפל זוגי ומשפחתי. יועץ לעסקים משפחתיים. חשוב לי לסייע למטופלי לחוות הקלה במצוקה וסבל, להחלץ ממצבים קשים ולנוע לעבר סיפוק והנאה במערכות יחסים ועבודה. מטפל גם אונליין

נטע עופר-פסיכולוגית קלינית מומחית

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים,בעיות משפחתיות וזוגיות,טיפולי פוריות, היריון ולידה.
אזור בארץ: רמת גן,מרכז
שפה: עברית

מטפלת במבוגרים ומתבגרים, טיפול פרטני וזוגי. במצבי חיים של מצוקה וחרדה, אובדן ומשבר, קשיים במערכות יחסים, ורגעים של צורך בשינוי. מאמינה בכוחו של קשר טיפולי לרפא ולהניע תהליכים משמעותיים בחי

רויטל לביא-פסיכותרפיסטית ומומחית לטיפול בחרדות ומשברי חיים

פסיכותרפיסטית ומומחית לטיפול בחרדות ומשברי חיים

התמחות: חרדות, חרדה חברתית, משברי חיים, מעברים ושינויים, דימוי עצמי, קשיי קשב וריכוז, טיפול בטראומות, בריאות הנפש, קשיים בזוגיות ומציאת משמעות.
אזור בארץ: רעננה, הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, השרון
שפה: עברית

טיפול רגשי וטיפול cbt במבוגרים, מתבגרים וילדים במצבי משבר וחרדות - הבנה של הקושי עמו מתמודדים הכוונה, ייעוץ, ליווי וטיפול נפשי. מלווה תהליכים לעבר ריפוי ומימוש עצמי.

יחיאל שפירא-פסיכותרפיסט, מומחה לטיפול בטראומה

פסיכותרפיסט, מומחה לטיפול בטראומה

התמחות: חרדות, דכאון, טראומות, טראומות מורכבות, חוסר מימוש עצמי, הערכה עצמית נמוכה, משברי חיים, אובדן, הגשמה עצמית
אזור בארץ: כפר יונה, נתניה, חדרה, עמק חפר,
אבן יהודה, אזור השרון וטיפול אונליין
שפה: עברית

פסיכותרפיסט בעל ניסיון רב בטיפול בטראומות, חרדות, בעיות זהות וגיבוש עצמי, משברי חיים, ביטחון ודימוי העצמי, טראומות מורכבות, קשיים חברתיים, במהלך הטיפול אני שם דגש רב על שינוי עמוק ואמיתי.

עירית שמלי טייבר-פסיכותרפיסטית קלינית מוסמכת, פסיכולוגיה חיובית וקוגניטיבית

פסיכותרפיסטית קלינית מוסמכת, פסיכולוגיה חיובית וקוגניטיבית

התמחות: דכאון, טיפול אישי,חרדות, דימוי עצמי וגופני,טיפול זוגי, התמודדות עם משברי חיים, בעיות משפחתיות וזוגיות.
אזור בארץ: השרון, רמת השרון, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית

טיפול במבוגרים ומתבגרים. בעלת ניסיון רב בטיפול במשברים, קשיים בזוגיות, בתעסוקה ומעבר בין שלבי החיים. טיפול בנשים, טיפול בחרדות, דכאון, קשיים בדימוי עצמי ותחושות תקיעות בחיים.

עומר שטרן-פסיכולוג קליני מומחה- טיפול פרטני וזוגי במבוגרים

פסיכולוג קליני מומחה- טיפול פרטני וזוגי במבוגרים

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית

מטפל בקשיים ובאתגרים של הזמן הזה ושל המקום הזה בו אנו חיים היום. הכאב, התסכול, הבדידות, המיניות וכל מה ש'תוקע' אתכם - במסגרת טיפול פרטני וטיפול זוגי.

עמרי  יצחק -פסיכולוג קליני מומחה

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: התמודדות עם משברי חיים,חרדה,דיכאון,אבל ואובדן,זהות-מינית ומגדרית,פוסט טראומה,קשיים בזוגיות,קשיים בתפקוד,טיפול במתבגרים, להט״ב
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שפלה
שפה: עברית,אנגלית

עמרי יצחק – פסיכולוג קליני מומחה, עוסק בטיפול פסיכולוגי פרטני במבוגרים ומתבגרים, הדרכת הורים, טיפול בהורות, בעל ניסיון רב בטיפול במשברי חיים, טיפול בחרדות, פוסט טראומה, זהות מינית ומגדרית.

תמי הירשפלד-פסיכולוגית קלינית מומחית

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, בעיות משפחתיות וזוגיות, בריאות הנפש, הפרעות אכילה, אבל ואובדן, לקויות למידה קשב וריכוז, פוסט טראומה, הדרכת הורים, נכויות ומחלות כרוניות, התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, רעננה, השרון, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית

טיפול פסיכולוגי בילדים, בני נוער ומבוגרים. משלבת גישה פסיכודינאמית עם טיפול קוגניטיבי התנהגותי. עובדת במרפאה הפסיכולוגית בבי''ח שניידר ובקליניקה פרטית ברעננה ובתל אביב.

רז חדיף-פסיכולוג שיקומי

פסיכולוג שיקומי

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,בריאות הנפש,דיכאון,פוסט טראומה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: מודעין, מבשרת ציון, רחובות, רמלה, לוד ואזור השפלה, מטפל אונליין
שפה: עברית

אני פסיכולוג שיקומי בעל ניסיון עשיר בטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים בתחומים רבים כגון חרדה, דיכאון, הפרעה פוסט טראומטית, מחלות ומצבים רפואיים מורכבים, משברי חיים ואתגרים אישיים.

דר סוזן זיידל-פסיכולוגית קלינית ומטפלת זוגית

פסיכולוגית קלינית ומטפלת זוגית

התמחות: התמודדות עם משברי החיים, קשיים בזוגיות ובחיי הנישואין, בעיות במשפחה המורחבת, דיכאון, חרדה, בריאות הנפש, גירושין.
אזור בארץ: הרצליה,רמת השרון
שפה: עברית,אנגלית

אני מאמינה בטיפול ממוקד ויעיל. צברתי ניסיון רב בטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי כפסיכולוגית ועוסקת גם בגירושין בהסכמה כמגשרת וביישוב סכסוכים אחרים במשפחה. טלפון נוסף: 0587500765

ענבל שפירא-עובדת סוציאלית קלינית (MSW)

עובדת סוציאלית קלינית (MSW)

התמחות: דיכאון, חרדה, טראומה, משברי חיים, זהות ומגדר, יחסים, פריון הריון ולידה, הורות ואל-הורות, הדרכת הורים, הדרכת מטפלים
אזור בארץ: תל אביב ,שפלה ,טיפול אונליין ,מזכרת בתיה ,גדרה ,יישובי גדרות ,רחובות ,מודיעין
שפה: עברית

בעלת ניסיון רב בליווי וטיפול בנשים, גברים, בוגרות.ים-צעירות.ים. אני מאמינה כי קשר טיפולי / קשר הדרכה טוב, בטוח ומכיל מאפשר מסע של התקרבות וחיבור לכוחות, לעוצמות ולטבע הייחודי שלנו



הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.