באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.













יותם לביא-הפרעות קשב וריכוז

יותם לביא

פסיכולוג קליני

התמחות: דיכאון והפרעות מצב רוח, חרדה, התנהגויות כפיתיות, פוביות (פחדים), קשיים במיומניות חברתיות, קשיים בזוגיות, משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
אני רואה בטיפול הזדמנות לשינוי, למפגש בינאישי ולהתבוננות; ניסיון לתת פשר ומשמעות, כבסיס אפשרי להתפתחות ולמימוש.
משען אורן-הפרעות קשב וריכוז

משען אורן

פסיכותרפיסט , מטפל זוגי ומשפחתי מוסמך

התמחות: התמכרויות,בריאות הנפש,חרדה ,דיכאון,בעיות במיניות,בעיות משפחתיות ,פוסט טראומה,הדרכת הורים,משברי חיים
אזור בארץ: מודיעין
שפה: עברית
משען אורן M.S.W פסיכותרפיה טיפול זוגי ומשפחתי ניסיון קליני רב
רוני רוזנבוים-הפרעות קשב וריכוז

רוני רוזנבוים

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: באר שבע
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית בעלת ניסיון רב בטיפול זוגי, אישי וטיפול במתבגרים ובילדים. מטפלת בגישה פסיכודינאמית בדיכאון, חרדה, קשיי הסתגלות וטראומה.
סיגל צרקה-הפרעות קשב וריכוז

סיגל צרקה

פסיכותרפיסטית, עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים, חרדות, הפרעות אכילה, משבר הסתגלות, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית,אנגלית
מאמינה שקשר טיפולי קרוב, לא שיפוטי, ומקצועי מסייע לתהליך של שינוי באיכות החיים הרגשית והתמודדות עם הקשיים והמשברים במהלך החיים. מטפלת בגישה דינמית אך משלבת עפ"י צורך גישות נוספות.
כרמית עזר-הפרעות קשב וריכוז

כרמית עזר

פסיכותרפיסטית דינאמית, EMDR

התמחות: משברי חיים, דיכאון, חרדה, פוסט טראומה, אבל ואובדן, פגיעות מיניות, טיפול זוגי, להט"ב, סיבות פסיכוסומאטיות ועוד.
אזור בארץ: שפלה,דרום
שפה: עברית,ספרדית,אנגלית
הקשר עם המטופלים הוא הבסיס ליכולת שלי לעזור להם. אמפתיה וחום מאפשרים לי להתאים את עצמי אליהם ולהתחבר לחווית המטופל, בדרך שתראה את הקושי ותאפשר צמיחה שלו
ירדנה כהן-הפרעות קשב וריכוז

ירדנה כהן

M.S.W. מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

התמחות: טיפול זוגי,ליווי ותמיכה תהליכי פרידה ,טיפול משפחתי והדרכת הורים
אזור בארץ: שפלה,מודעין
שפה: עברית
עובדת סוציאלית (MSWׂ) ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, עובדת בגישה אינטגרטיבית המשלבת כלים מגישות שונות .מאמינה ביכולת של אנשים לשינוי .
פזית איתן-הפרעות קשב וריכוז

פזית איתן

עובדת סוציאלית פסיכותרפסטית CBT

התמחות: התמודדות עם חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, אגרופיה, קבלת החלטות ושינוי, התמודדות עם משבריי חיים. טיפול און ליין
אזור בארץ: גליל עליון, טיפול אונליין
שפה: עברית
טיפול בחרדות, פחד, כעס בלתי נשלט, קושי, תקיעות. פסיכותרפיסטיה CBT- טיפול המאפשר לצאת מחוסר האונים, ולבחור בדרך של התבוננות מושכלת ומיטבית לקראת המטרות שלך.
הילה שגיא גיאת-הפרעות קשב וריכוז

הילה שגיא גיאת

עובדת סוציאלית

התמחות: קשישים,נכויות ומחלות כרוניות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: עץ אפרים, אזור השומרון
שפה: עברית
מטפלת רגשית בתחומים ילדים ומשפחה, הריון ולידה ומשברי בריאות.
גלית ביבי-הפרעות קשב וריכוז

גלית ביבי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית

התמחות: דיכאון וחרדה, אובדן ואבל, בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים, שינויי גיל ההתבגרות, התמודדות עם שינויים ומשברי חיים.
אזור בארץ: ראשון לציון, מרכז, חולון, רחובות, טיפול אונליין
שפה: עברית
אני שמה דגש על הקשר הטיפולי, ובאמצעות ההתמחות הייחודית שלי בפסיכותרפיה ובטיפול זוגי ומשפחתי יתאפשר לך תהליך עמוק ורב מימדי המשלב את הנפש והלא מודע, עם החלקים הזוגיים והמשפחתיים.
גילת בבלי-הפרעות קשב וריכוז

גילת בבלי

עובדת סוציאלית, מטפלת EMDR ו See far CBT

התמחות: התמודדות עם חרדה, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים (גירושין, אובדן), קבלת החלטה ושינויי, טיפול בקליניקה או און ליין בארץ ובחו''ל
אזור בארץ: צפון
שפה: עברית
טיפול ממוקד למתמודדים עם חרדה, פוסט טראומה, כעס בלתי נשלט, התמודדות עם משברי חיים (גירושין, אובדן), קבלת החלטה ושינויי, טיפול במבוגרים בקליניקה או און ליין בארץ ובחו"ל
בועז גור-לביא-הפרעות קשב וריכוז

בועז גור-לביא

פסיכולוג קליני - מדריך

התמחות: דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,התמודדות עם משברי חיים, קשישים,נכויות ומחלות כרוניות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוג קליני בכיר. בעל ניסיון רב בטיפול אישי וזוגי. מטפל במבוגרים מתבגרים וזוגות שנמצאים בזמנים הקשים שבחיים.
מוריה רדאה-הפרעות קשב וריכוז

מוריה רדאה

פסיכותרפיסטית, עובדת סוציאלית קלינית M.S.W

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: מרכז,רמת גן
שפה: עברית
עובדת סוציאלית קלינית MSW מומחית בטיפול בנוער, מבוגרים וכן טיפול והדרכות הורים. מטפלת בגישה פסיכואנליטית ומאמינה שתהליך טיפולי מאפשר צמיחה והתפתחות


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.