באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.













דנה צפורן וינשטין-הפרעות קשב וריכוז

דנה צפורן וינשטין

פסיכולוגית, מטפלת במבוגרים, ילדים ונוער

התמחות: דיכאון, אבל ואובדן, הפרעות אכילה, פוסט טראומה, הדרכת הורים, לקויות למידה קשב וריכוז, חרדה, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית
פסיכולוגית, מטפלת במבוגרים, ילדים, נוער והדרכות הורים. מאמינה כי טיפול פסיכולוגי הינו מפגש ייחודי, תהליכי ומשמעותי, המאפשר הקלה וצמיחה מתוך קשר.
ליטל בן אור-הפרעות קשב וריכוז

ליטל בן אור

עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת זוגית ומשפחתית

התמחות: בעיות זוגיות, מיניות ומשפחתיות, טיפול בהורות, קשיים ביצירת זוגיות, התמודדות עם משברי חיים, אבל ואובדן, טראומה.
אזור בארץ: פתח תקווה,בקעת אונו, רמת גן, גבעתיים ואזור המרכז
שפה: עברית
M.S.W מטפלת זוגית, אישית ומשפחתית ומתמחה בטיפול מיני. מטפלת במגוון התמודדויות הקשורות למערכות יחסים, תקשורת, יעוץ טרום נישואים, גירושים, הורות, מיניות, אובדן ושכול, טראומה ועוד.
עדו גוטהולד-הפרעות קשב וריכוז

עדו גוטהולד

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: משברי חיים, אבל ואובדן, שאלות של זהות ודימוי עצמי, טראומה, דיכאון וחרדה, בעיות במשפחה, הדרכת הורים.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
אני מאמין בקשר טיפולי שמאפשר מגע עם העולם הפנימי - רגשות, חוויות, דפוסים לא רצויים, על מנת להגיע לרווחה נפשית גדולה יותר ולהתתמודדות טובה יותר במציאות.
איתמר ערבות-הפרעות קשב וריכוז

איתמר ערבות

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: צפון, משגב, כרמיאל
שפה: עברית
מטפל במבוגרים ובבני נוער ליווי בהתמודדות עם דיכאון, חרדה, קשיים ביחסים בין אישיים, דימוי עצמי נמוך, משברי חיים ועוד
יעל  אייזנברג-הפרעות קשב וריכוז

יעל אייזנברג

עובדת סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית בגישה ממוקדת

התמחות: קשיים במערכות יחסים, דימוי עצמי נמוך, ריקנות, דיכאון וחרדה. התמודדות עם אובדן ומשברי חיים. ליווי משפחות נפגעי נפש.
אזור בארץ: שרון,עמק חפר, חדרה, נתניה
שפה: עברית,אנגלית
בעלת ניסיון רב בטיפול במבוגרים החווים מצוקה מתמשכת, משבר ותקיעות. מטפלת בגובה העיניים, מעורבת ופעילה בטיפול. עובדת בגישה ממוקדת המאפשרת לתחום את הטיפול בזמן וסביב מטרות לשינוי.
יהלומית סימיונוביץ-הפרעות קשב וריכוז

יהלומית סימיונוביץ

עובדת סוציאלית קלינית(M.SW) ומטפלת זוגית מוסמכת

התמחות: טיפול בילדים ומתבגרים, הדרכת הורים, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית
מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים. מדריכת הורים ומטפלת בזוגות ומשפחות. הטיפול הוא בדגש על ראייה רחבה של צרכי כל המשפחה.
אילת שחר-דייטש-הפרעות קשב וריכוז

אילת שחר-דייטש

מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת.

התמחות: טיפול זוגי טיפול משפחתי הדרכת הורים
אזור בארץ: שפלה, גדרה, רחובות, נס ציונה, יבנה
שפה: עברית
כמטפלת זוגית אני מאמינה ביכולתם של בני זוג לעשות שינוי משמעותי ביחסים הזוגיים, ולהצליח לנוע ממצבי בדידות ריחוק ומתח בתוך הזוגיות, ליחסים של קירבה תמיכה וחברות.
שגית עשרי-הפרעות קשב וריכוז

שגית עשרי

שגית עשרי- פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת M.S.W

התמחות: פסיכותרפיה למבוגרים ולמתבגרים, טיפול זוגי ומשפחתי סביב משברים אישיים ומשפחתיים, יעוץ והדרכת הורים
אזור בארץ: מרכז,כפר סבא
שפה: עברית
מומחיות וניסיון קליני רב שנים בטיפול אישי, זוגי ומשפחתי. משלבת גישות מקצועיות בהתאם לצורך. מניסיוני,טיפול טוב מאפשר תנועה ושינוי לעבר חיים עם משמעות ותשוקה.
מרק זר-הפרעות קשב וריכוז

מרק זר

פסיכותרפיסט

התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים, דיכאון , חרדות, יחסים בין אישיים, טיפול במתבגרים.
אזור בארץ: קריות, משגב, כרמיאל
שפה: עברית
פסיכותרפיסט, ניסיון עשיר בטיפול במתבגרים ומבוגרים עם מצבי חיים מורכבים המבקשים לחולל שינוי משמעותי. מאמין שניתן להעזר בטיפול כמרחב להתמודדות וצמיחה בעזרת מענה מותאם, מקצועי ורגיש.
אילנה סיון-הפרעות קשב וריכוז

אילנה סיון

פסיכולוגית קלינית

התמחות: טיפול זוגי, דכאון, חרדה, משברי חיים, אובדן, טראומה, צמיחה אישית, ייעוץ והדרכה בתחום ההורות.
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית, אנגלית, גרמנית, הונגרית
עובדת בצורה ממוקדת, מעמיקה, יצירתית ולא-דוגמטית, בגישה אופטימית ובאמונה ביכולת להביא לשינוי, תוך דיאלוג פעיל עם המטופל/ת. אפשרות לעבודה בבית המטופל במצבי אי ניידות.
הילה לב ארי-הפרעות קשב וריכוז

הילה לב ארי

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: יחסים, עבודה, התמודדות עם שינויים ומשברי חיים, חרדה ופוביה, דיכאון, פוסט טראומה, בריאות הנפש
אזור בארץ: גבעתיים (וגוש דן)
שפה: עברית,אנגלית
מלווה בתהליכי התפתחות וצמיחה, קבלה והתמודדות עם קשיים. מאמינה במפגש קרוב ובגובה העיניים, ובהתאמת הטיפול ליחודיות והצורך של כל מטופל.ת. מטפלת דינאמית ומשלבת גישות ממוקדות.
קים הגיתי-גרין-הפרעות קשב וריכוז

קים הגיתי-גרין

תרפיה בהבעה ויצירה

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: שרון,רעננה,כפר סבא,הוד השרון
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת בתנועה ושילוב אומנויות, ילדים מתבגרים, טיפול דיאדי והדרכת הורים. המפגש הטיפולי מאפשר התבוננות, צמיחה ושינוי.


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.