באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.













יובל טל-הפרעות קשב וריכוז

יובל טל

פסיכולוג קליני

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: עפולה,יקנעם
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוג קליני מומחה. מטפל בילדים, מתבגרים ומבוגרים במגוון מצבים. בעבודתי אני נשען על גישה פסיכו-דינאמית בשילוב עם כלים התנהגותיים וקוגניטיביים.
לאורה בן הר-הפרעות קשב וריכוז

לאורה בן הר

פסיכולוגית

התמחות: דיכאון, חרדה, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, פוסט-טראומה, מערכות יחסים, תחושת תקיעות, מצבים רפואיים, גוף-נפש.
אזור בארץ: בנימינה, זכרון יעקב, חדרה, פרדס חנה כרכור
שפה: עברית
פסיכולוגית שיקומית מומחית, פסיכותרפיה מטפלת בגישה דינמית, CBT, EMDR, לפי הצורך. www.laurabenhar.com 0544293485 אזור- בנימינה, גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב, חדרה
אילת  אמיר ברון-הפרעות קשב וריכוז

אילת אמיר ברון

עובדת סוציאלית קלינית מטפלת רגשית

התמחות: בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,נס ציונה
שפה: עברית
פה מותר לדבר ולשתוק, לבכות ולצחוק, לכעוס ולסלוח, לטעות וללמוד. לפה באים כדי להשתחרר ממה שמעכב, לרפא את מה שכואב, לתת מקום לרצונות הלב. לפה באים לטפל בעצמנו ולגדול.
יעל ירון-הפרעות קשב וריכוז

יעל ירון

פסיכותרפיסטית

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה, שאלות זהות מינית, הדרכת הורים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
מטפלת במבוגרים מתמחה בטיפול במבוגרים צעירים (גילאי 20-30) בשאלות של זהות אישית, קשרים בין אישיים והתמודדות עם טראומות.
דר איריס גולומב-הלמן-הפרעות קשב וריכוז

דר איריס גולומב-הלמן

פסיכולוגית קלינית מומחית. למבוגרים ולילדים.

התמחות: הפרעות אכילה,בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית
אני משלבת גישות לפי מה שמתאים לך: טיפול דינמי עמוק, או יעוץ פרקטי ממוקד. לפיתוח ביטחון עצמי וקשרים, טיפול בחרדות, דיכאון, הפרעות אכילה ועוד.
רותם שיטרית-קרני-הפרעות קשב וריכוז

רותם שיטרית-קרני

פסיכותרפסטית קלינית

התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים ומבוגרים
אזור בארץ: באר שבע,דרום
שפה: עברית
פסיכותרפסטית עובדת בגישה הדינמית עם מבוגרים ובני נוער והדרכות הורים. מתמחה בתחומים של בריאות הנפש, דיכאון, משברי חיים, קשיים ביחסים בינאישיים.
 אסף  לוי-הפרעות קשב וריכוז

אסף לוי

פסיכותרפיסט CBT מוסמך

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, רמת גן וגבעתיים
שפה: עברית,אנגלית
בעל תואר בפסיכולוגיה, פסיכותרפיסט CBT מוסמך - טיפול ממוקד למבוגרים ונוער. מטפל באיזור תל אביב, גבעתיים ורמת-גן. דוקטורנט לפסיכואנליזה ופרשנות באוניברסיטת בר אילן.
נעמה סגל-בלינדר-הפרעות קשב וריכוז

נעמה סגל-בלינדר

מטפלת באומנויות

התמחות: קשיי קשב וריכוז, קשיים בוויסות החושי, חרדה חברתית והדרכת הורים. משברי חיים, דכאון ופוסטראומה.
אזור בארץ: תל אביב,רעננה
שפה: עברית,אנגלית
MA דרמה תרפיסטית ומטפלת באומנויות. מטפלת מזה שנים בילדים, נוער מבוגרים ומדריכה מטפלים. מטפלת בגישה פסיכודינאמית בשילוב שיטות קוגניטיביות התנהגותיות במגוון קשיים. מטפלת בEMDR.
דר תמר הרן-הפרעות קשב וריכוז

ד"ר תמר הרן

פסיכולוגית קלינית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ראשון לציון
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית. מאמינה ביכולת של פסיכותרפיה לרפא, להעצים, ולאפשר חופש ואוטנטיות בהתנהלותנו בעולם.
אירה וורונוב-הפרעות קשב וריכוז

אירה וורונוב

פסיכותרפיסטית

התמחות: דיכאון וחרדה,אבל ואובדן,פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, טיפול בילדים, טיפול דיאדי, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: חולון,ראשון לציון
שפה: עברית,רוסית
עובדת סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית
תמי קנטור-הפרעות קשב וריכוז

תמי קנטור

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), דיכאון, חרדה, מתח נפשי ופיזי, התמודדות עם משברי חיים, טראומה מינית
אזור בארץ: מרכז תל אביב, רחובות
שפה: עברית,אנגלית
עובדת סוציאלית טיפול דינאמי בשילוב עם החוויה הסומטית. מטפלת במבוגרים. רואה בתהליך הטיפולי הזדמנות לעזור למטופל להשיג איזון בין גוף לנפש תוך יצירת אמון בתהליך הטיפולי וצמיחה אישית.
ליאורה מחט-הפרעות קשב וריכוז

ליאורה מחט

עו"ס קלינית, מטפלת EMDR במבוגרים וילדים

התמחות: חרדות, פוביות, פוסט טראומה,הדרכת הורים בגישת הסמכות החדשה ,התמודדות עם משברי חיים. www.lioramahat.co.il
אזור בארץ: באר שבע,דרום
שפה: עברית
מטפלת EMDR מוסמכת בילדים, בני נוער ומבוגרים. מתמחה בטיפול בחרדות, פוביות, טראומות וויסות רגשי. קיימת קליניקה במיתר ובבאר שבע.


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.