באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.













אוריאל רוס-הפרעות קשב וריכוז

אוריאל רוס

פסיכותרפיסט ועובד סוציאלי קליני (MSW)

התמחות: אקזיסטנציאליזם, משברי חיים, חרדה ,דיכאון, אבל ואובדן, מתבגרים, נכויות ומחלות כרוניות, תקיעות וחוסר משמעות, זיקנה.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
מבוגרים ובני נוער. מתמחה בגישה אקזיסטנציאליסטית ופסיכודינמית, ומשלב גם טיפול CBT וגל שלישי. מתמחה בבדידות, שאלות קיומיות, חרדה, דיכאון, משמעות, משברים, אובדן, ויחסים בינאישיים.
דר סמדר דה לנגה-הפרעות קשב וריכוז

ד"ר סמדר דה לנגה

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: התפתחות אישית, טראומה, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, מצבי תודעה ,דיכאון, חרדה, אבל ואובדן, ניהול מצבי סיכון.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מודעין
שפה: עברית,אנגלית
פתיחת האופק והכלה לכאב, למשבר ולאתגר מתוך תואמות ואיזון עם סביבת החיים. מפגש של נוכחות חומלת, אי שיפוטיות ותנועה לחירות פנימית. פיתוח יכולת התבוננות בתבניות חיים החוזרות בכפייתיות.
ליאת ברעוז-הפרעות קשב וריכוז

ליאת ברעוז

פסיכותרפיסטית מוסמכת

התמחות: טיפול בקליניקה וכן אפשרות לטיפול אונליין. חרדה דיכאון, אבל, גירושין, נכות,טראומה,הפרעות אכילה, הורות לידה וזוגיות.
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית
טיפול הוא מקום בטוח וחם להכיר את עצמך טוב יותר ומתוך כך לאפשר את המימוש של מי שאת/ה באמת ומי שנועדנו להיות. מטפלת בשיטות ארוכות טווח (דינאמיות) וכן בשיטות קצרות מועד: CBT
לאה שקלים-הפרעות קשב וריכוז

לאה שקלים

מטפלת באומנויות מתמחה לפסיכותרפיה

התמחות: התמודדות עם משברי חיים, פוסט טראומה, מתח וחרדה, דיכאון, אבל ואובדן, הדרכת הורים. והדרכה מקצועית למטפלים.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
מטפלת בנשים ומתבגרות המתמודדות עם משבר, אובדן דרך וגיבוש זהות, הדרכת הורים. מתמחה בצמיחה מתוך המשבר, והקלה מלחץ וחרדה. אפשרות לטיפול מסובסד דרך אגף משפחות והנצחה של משרד הבטחון.
שחר בילר-הפרעות קשב וריכוז

שחר בילר

פסיכולוגית חינוכית מומחית ומטפלת CBT

התמחות: חרדה ופוביה, קשיי ויסות רגשי, ADHD, קשיים חברתיים, דיכאון, הדרכת הורים, התמודדות במשברי חיים, טיפול בילדים ומתבגרים
אזור בארץ: פרדס חנה, זיכרון יעקב/בינימינה,חדרה
שפה: עברית
מומחית בטיפול בהפרעות חרדה וקשיי ויסות, מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתוך נסיוני, טיפול שמייצר שינוי הוא כזה המשלב עבודה אקטיבית, עם מקום מקבל ולא שיפוטי המאפשר חקירה עצמית
הניה אלבוים-הפרעות קשב וריכוז

הניה אלבוים

מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, m.s.w עבודה סוציאלית

התמחות: קשיים בזוגיות ובמשפחה , זוגיות ומשפחה בפרק ב' , הדרכה הורית על רקע גירושין ,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: חולון,ראשון לציון
שפה: עברית
מאמינה כי זוגיות ומשפחה משמעותיים לרווחה ולאיכות החיים, מטפלת בקשיים בזוגיות ובמשפחה, בתהליך טיפולי ממוקד ,שמאפשר הבנה , מודעות וקבלת כלים לשיפור היחסים.
שרית קאן-הפרעות קשב וריכוז

שרית קאן

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, בעיות משפחתיות, אבל, פוסט טראומה, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, נכויות ומחלות כרוניות
אזור בארץ: זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה
שפה: עברית
מטפלת במבוגרים ומתבגרים סביב משברי חיים משתנים. טיפול בגישה דינמית בשילוב כלים ממוקדים במידת הצורך (CBT, דינמי קצר מועד).
נעמה שמריהו -הפרעות קשב וריכוז

נעמה שמריהו

עו"ס קלינית M.S.W, פסיכותרפיסטית פסיכואנליטית

התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: ירושלים,מודעין
שפה: עברית
"מְבֻקָש מָקוֹם שָקֵט עָלָיו תוּנַח הַנֶפש" מטפלת בגישה פסיכואנליטית, אשר תמציתה ביצירת מקום בטוח ומוגן בו יוכל המטופל להתבונן בנפשו ובתהליכים השונים ולשפר באופן ניכר את איכות חייו
פזית איתן-הפרעות קשב וריכוז

פזית איתן

עובדת סוציאלית פסיכותרפסטית CBT

התמחות: התמודדות עם חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, אגרופיה, קבלת החלטות ושינוי, התמודדות עם משבריי חיים. טיפול און ליין
אזור בארץ: גליל עליון, טיפול אונליין
שפה: עברית
טיפול בחרדות, פחד, כעס בלתי נשלט, קושי, תקיעות. פסיכותרפיסטיה CBT- טיפול המאפשר לצאת מחוסר האונים, ולבחור בדרך של התבוננות מושכלת ומיטבית לקראת המטרות שלך.
ליעד שמואלי ארנרייך-הפרעות קשב וריכוז

ליעד שמואלי ארנרייך

פסיכולוגית קלינית

התמחות: בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, קשיים במערכות יחסים, קשיי הסתגלות, משברי חיים, הפרעות אכילה, בעיות משפחתיות וזוגיות.
אזור בארץ: נתניה,עמק חפר
שפה: עברית,אנגלית
מומחית בטיפול במבוגרים המתמודדים עם קשיים בינאישיים, קושי במציאת זוגיות, חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה, קשיי הסתגלות וטראומה. בעלת 17 שנות ניסיון במסגרות ציבוריות ופרטיות.
דר מיכל מור-הפרעות קשב וריכוז

דר מיכל מור

פסיכולוגית

התמחות: טיפול במשבר אישי וזוגי. קשיים בקשרים בינאישיים. קשיים בתקשורת,התמודדות עם אבדן ,מחלה ופרידה.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית
ניסיון רב בטיפול ויעוץ אישי וזוגי. התמחות בטיפול במצבי משבר אישיים כגון- אובדן ,פרידה, מחלה וכן במצבי משבר זוגיים. הטיפול קצר ,ממוקד מטרה באווירה חמה ותומכת.
הדר יונגר-הפרעות קשב וריכוז

הדר יונגר

פסיכולוגית

התמחות: מצבי חרדה, דיכאון, טראומות, הפרעות אכילה, קשיים במערכות יחסים, בניית זהות אישית ומקצועית, אובדן ומשברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת במבוגרים ומתבגרים, בקליניקה פרטית במרכז תל אביב. בעלת ניסיון טיפולי עם קשת רחבה של הפרעות, קושי נפשי ומצבי חיים משבריים. אפשרות לטיפול אונליין.


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.