באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.













פזית ברמן-הפרעות קשב וריכוז

פזית ברמן

פסיכולוגית קלינית מומחית, מדריכה בטיפול ובאבחון

התמחות: חרדה,דיכאון,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,קשיים חברתיים,הפרעות התנהגות,הדרכת הורים,משברי חיים וטראומה.
אזור בארץ: מרכז,שרון, טיפול אונליין
שפה: עברית
טיפול פסיכולוגי מקצועי ונגיש בגישה פסיכו-דינמית ובגישה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT). בעלת ניסיון רב בטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים, ובהדרכות הורים.
חגית איילשטיין-הפרעות קשב וריכוז

חגית איילשטיין

פסיכותרפיסטית ועו"ס קלינית

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון, אבל ואובדן, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, קשיים במערכות יחסים ועוד
אזור בארץ: שרון,פתח תקווה
שפה: עברית
אני מאמינה ביכולתו של קשר טיפולי לעזור לאדם לבצע שינוי בחייו, בעזרת מפגש אנושי חם, קרוב ולא שיפוטי. מטפלת במבוגרים ומתבגרים במשברי חיים, אובדן, קשיים ביחסים, חרדות, דכאון ועוד
גלעד ברק-הפרעות קשב וריכוז

גלעד ברק

פסיכותרפיסט ויועץ זוגי

התמחות: קשיים בזוגיות, התמודדות עם משברי חיים, טיפול בפוביות וחרדות.
אזור בארץ: באר שבע, אשקלון
שפה: עברית
אם אתם מרגישים במשבר או בצומת דרכים, אל תהססו - התקשרו אלי. אני כאן כדי להקשיב לכם ולהתגבר על הקושי.
מיכל גולדשטיין -הפרעות קשב וריכוז

מיכל גולדשטיין

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה וזהות מינית, בעיות משפחתיות וזוגיות, פוסט טראומה, בריאות הנפש, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית
מטפלת מנוסה במבוגרים ונוער. מומחית בטיפול בדיכאון, חרדה, בעיות בדימוי עצמי, מגדר וזהות מינית, משברים וקשיים ביחסים ובעבודה.
אילת  אמיר ברון-הפרעות קשב וריכוז

אילת אמיר ברון

עובדת סוציאלית קלינית מטפלת רגשית

התמחות: בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,נס ציונה
שפה: עברית
פה מותר לדבר ולשתוק, לבכות ולצחוק, לכעוס ולסלוח, לטעות וללמוד. לפה באים כדי להשתחרר ממה שמעכב, לרפא את מה שכואב, לתת מקום לרצונות הלב. לפה באים לטפל בעצמנו ולגדול.
שלומית אוהבי טייאר-הפרעות קשב וריכוז

שלומית אוהבי טייאר

פסיכותרפיסטית MA, MSW

התמחות: דיכאון, חרדה, טראומה, פגיעות מיניות, התמודדות עם משברי חיים, בריאות הנפש.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית, עוסקת בטיפול נפשי לצעירים ומבוגרים בנושאים של דיכאון, חרדה, טראומה פגיעות מיניות ומשברי חיים, קשיים בנושא מגדר, נשיות ואימהות.
מתן  ליבוביץ-הפרעות קשב וריכוז

מתן ליבוביץ

עובד סוציאלי קליני MSW

התמחות: דיכאון, בעיות במיניות וזהות מינית, אבל ואובדן, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
עובד סוציאלי קליני (MSW), מטפל במבוגרים. מתמחה בעבודה עם נפגעי/ות תקיפה מינית, להט"ב ומשברי חיים. מאמין בתהליכי אורך ובשותפות לדרך הטיפולית.
אנה לבנה-הפרעות קשב וריכוז

אנה לבנה

פסיכולוגית תעסוקתית מומחית, מטפלת בפסיכותרפיה אנליטית יונגיאנית (בהסמכה)

התמחות: מימוש הפוטנציאל האישי, התפתחות, יציאה מתחושת תקיעות, התמודדות עם משברי חיים, ייעוץ קריירה, אבחון והערכה.
אזור בארץ: פרדס חנה/כרכור , תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,רוסית,אנגלית
ייעוץ וטיפול בגישת הפסיכותרפיה האנליטית יונגיאנית ייעוץ וטיפול מרחוק בוידאו באופן נוח ומאובטח ייעוץ וטיפול תעסוקתי, שינוי והסבה מקצועית, הכנה לראיונות ומיונים, בחירת מסלול לימודים
רינת עמית-הפרעות קשב וריכוז

רינת עמית

פסיכולוגית בהתמחות קלינית

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,דימוי עצמי,טיפול דינמי,CBT,קשיי ויסות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן
שפה: עברית
היי שמי רינת, מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים ומדריכה הורים, משלבת גישות וכלים שונים לפי צרכי המטופל. מאמינה בשיח פתוח ומאפשר קליניקה בת"א אזור הצפון הישן
רויטל לביא-הפרעות קשב וריכוז

רויטל לביא

פסיכותרפיה וטיפול התנהגותי קוגניטיבי

התמחות: חרדה, דיכאון, בעיות קשב וריכוז, התמודדות עם משברי חיים, בריאות הנפש,פסיכותרפיה במבוגרים, טיפול במתבגרים והדרכת הורים.
אזור בארץ: רעננה, הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, השרון
שפה: עברית
פסיכותרפיה -איתור הבעייה, הכוונה, ייעוץ וטיפול בקלניקה פרטית. טיפולים רגשיים, טיפולי cbt למבוגרים, מתבגרים וילדים. יש אפשרות לייעוץ/טיפול באינטרנט.
תמר מאיה שי-הפרעות קשב וריכוז

תמר מאיה שי

פסיכולוגית בהתמחות קלינית

התמחות: התמודדות וליווי במשברי חיים, דכאון, חרדה, טראומה, אבל ואובדן, הריון ולידה, זוגיות ומציאת זוגיות, זהות מגדרית.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,אונליין
שפה: עברית
תמר צ'יש-הפרעות קשב וריכוז

תמר צ'יש

פסיכותרפיסטית מוסמכת- טיפול וייעוץ אישי וזוגי

התמחות: טיפול אישי וזוגי, התמודדות במצבי משבר, יעוץ למיניות בריאה, כולל טיפול רגשי באנשים עם נכויות ו/או מחלות כרוניות
אזור בארץ: כפר סבא ,שרון, טיפול אונליין
שפה: עברית, שפת סימנים
טיפול אישי וזוגי במצבי קושי, תקיעות, בעיות במיניות ומשברים, ברמה אישית ובמערכות יחסים. הקניית צעדים מעשיים לשינוי לצד התייחסות להיבטים רגשיים-נפשיים "חבלניים" ועיבודם.


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.