באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.






סיון מדר-הפרעות קשב וריכוז

סיון מדר

עובדת סוציאלית קלינית MSW ופסיכותרפיסטית בכירה

התמחות: דיכאון, חרדה, בטחון עצמי, קשיים בזוגיות, יחסי הורים -ילדים,משברי חיים (גירושים, מחלה, מוות, בעיות פוריות)
אזור בארץ: הרצליה , רמת השרון
שפה: עברית,אנגלית
בעלת ניסיון רב (23 שנים) בטיפול במשברים, ביטחון עצמי, חרדה, דיכדוך, בדידות וקשיים בזוגיות וביצירת זוגיות. מטפלת בגילאי 20 עד 60 מוזמנים לבקר באתר שלי www.psychotherapy.co.il
אורה לשם-יקובוביץ-הפרעות קשב וריכוז

אורה לשם-יקובוביץ

פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית, MA תרפיה בתנועה

התמחות: הפרעות אכילה,בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: חולון, בקעת אונו, טיפול אונליין
שפה: עברית
אני מאמינה כי טיפול הוא כלי לשינוי וצמיחה. אין סיבה כי אדם יתמודד לבד עם קשיים. יחד נצא לדרך שבה נמצא כוחות ויכולות שיביאו לשינוי ושיפור איכות החיים.
מאיה גילת-הפרעות קשב וריכוז

מאיה גילת

עו"ס, פסיכותרפיסטית

התמחות: טיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים. הדרכת הורים. התמחות בתחום הטיפול בגיל הרך.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
עידן בן סימון-הפרעות קשב וריכוז

עידן בן סימון

עו''ס קליני וסטודנט לפסיכותרפיה אנליטית יונגיאנית

התמחות: מטפל במבוגרים ונוער במצבי משבר, דיכאון, התמכרויות, טראומה ושכול ובריאות הנפש. אנליזה יונגיאנית ועבודה עם חלומות.
אזור בארץ: ירושלים, טיפול אונליין
שפה: עברית
אני עוסק במסע הנפש של האדם לאורך חייו, באישיותו הנרקמת והרוח המלווה אותו, כמו גם כמובן במחסומי הנפש, דפוסי ההישרדות השונים ומי הוא האני האמיתי- אותו נשאף ביחד לטפח ולהעצים.
יעל דר-הפרעות קשב וריכוז

יעל דר

פסיכולוגית רב תחומית, טיפול פרטני, זוגי ומשפחתי

התמחות: מטפלת גם באופן וירטואלי במצבי משבר,חרדה דיכאון, סטרס ולחץ מתמשך,תקשורת ויחסי אנוש, סיוע במצבי שינוי ומעברים בחיים.
אזור בארץ: פתח תקווה,בקעת אונו, אפשרות למפגש מקוון בזום/סקייפ
שפה: עברית, אנגלית
אנו זקוקים להבנה וחום אנושי ולעיתים רק סיוע מקצועי עוזר להגיע לתובנות וקבלת כלים מתאימים להתמודד באופן טוב ומהר יותר עם קשיים. תהליך המזמין שינוי וצמיחה של האדם ויחסיו הבינאישיים
אפרת ארנטל-הפרעות קשב וריכוז

אפרת ארנטל

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז, נתניה, עמק חפר
שפה: עברית,אנגלית
שמי אפרת ארנטל, פסיכולוגית קלינית מומחית המטפלת במבוגרים ומתבגרים. מטפלת בגישה פסיכודינמית ובכלים טיפוליים לרבות דמיון מונחה, CBT.
עמך-מרכז לפסיכותרפיה - סניף חיפה והקריות-הפרעות קשב וריכוז

עמך-מרכז לפסיכותרפיה - סניף חיפה והקריות

פסיכולוגים קליניים מומחים, עו''סים פסיכותרפיסטים, מטפלים באומניות.

התמחות: בריאות הנפש,בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים, טיפול בילדים נוער מתבגרים וזקנים
אזור בארץ: זיכרון יעקב/בינימינה,חיפה
שפה: עברית,ספרדית,רוסית,אנגלית
אנו מאמינים בכוחות ההתמודדות האנושית במצבי לחץ ופגיעה. התמודדות זו נעשית דרך תהליכי התבוננות ולמידה, אימון ותמיכה. אנו מאמינים בנוכחות מטפל קשוב, נוכח ורגיש.
אריאנה גוטמן-הפרעות קשב וריכוז

אריאנה גוטמן

פסיכותרפיסטית

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,פגיעה מינית, בעיות משפחתיות וזוגיות, קשיים ביצירת זוגיות, אבל ,הפרעות אכילה,פוסט טראומה,התמודות עם משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית
מאמינה במפגש קרוב, חם, אמפטי ובגובה העיניים,בכוחו של הטיפול להוות חבל הצלה מחזיק, אוסף ומארגן בתקופות משבר והזדמנות לגדילה והתרחבות נפשית מתמדת,חקירה וגילוי פנימי אינסופי.
קרן גיטלין-הפרעות קשב וריכוז

קרן גיטלין

פסיכולוגית

התמחות: חרדה,דיכאון, טראומה,התמודדות עם משברי חיים, אבל ואובדן, בריאות הנפש של האישה.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית,ספרדית
פסיכולוגית בהתמחות קלינית, מטפלת בנוער ומבוגרים. קליניקה ברעננה.
אור דוד-הפרעות קשב וריכוז

אור דוד

פסיכולוג בהתמחות קלינית

התמחות: טיפול בילדים, נוער ומבוגרים, הדרכת הורים. סביב קשיי חרדה, קשיים חברתיים ותפקודיים, דכאון ומשברי חיים, דילמות הוריות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
שמי אור, ואני פסיכולוג בהתמחות קלינית. אני רואה בטיפול הזמנה למסע משותף, וליצירת קשר משמעותי, המובילים להתמודדות משותפת עם קשיים ודילמות העולים בגילאים ושלבים שונים במהלך החיים.
עומר שטרן-הפרעות קשב וריכוז

עומר שטרן

פסיכולוג קליני מומחה- טיפול פרטני וזוגי במבוגרים

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
מטפל בקשיים ובאתגרים של הזמן הזה ושל המקום הזה בו אנו חיים היום. הכאב, התסכול, הבדידות, המיניות וכל מה ש'תוקע' אתכם - במסגרת טיפול פרטני וטיפול זוגי.
איילת אבירם ברנד -הפרעות קשב וריכוז

איילת אבירם ברנד

MSW פסיכותרפיסטית

התמחות: טיפול בגילאי 20-40: קשיים ביצירת וביסוס קשר זוגי, תחושת חוסר ממשות, מורכבות בהורות בראשיתה, פגיעות מיניות והתמכרויות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מודיעין, מטפלת בסקייפ
שפה: עברית
מטפלת בגילאי 20-40 בגישה דינאמית אנליטית המכוונת להתבוננות מעמיקה על העולם הפנימי.


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.