באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות המשפיעות על היבטים שונים של תפקוד האדם. באינדקס שלנו תוכלו למצוא פסיכיאטרים לאבחון הפרעות קשב וריכוז וכן מגוון מטפלים מוסמכים לטיפול בהיבטים הרגשיים והנפשיים שיש לעיתים קרובות להפרעת קשב וריכוז על האדם או הילד.






יעל שנפלד-הפרעות קשב וריכוז

יעל שנפלד

פסיכותרפיסטית msw

התמחות: דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים, קשיים במערכות יחסים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
מציעה טיפול נפשי פסיכודינמי בגישות עכשוויות אשר שמות את הקשר הטיפולי במרכז העבודה. מנוסה בטיפול באוכלוסיות מגוונות ובטווח רחב של קשיים רגשיים.
עידו לנדמן-גיגי-הפרעות קשב וריכוז

עידו לנדמן-גיגי

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: חרדה, דיכאון, מגדר ונטייה מינית, דימוי גוף, קשיים חברתיים, אימוץ ופונדקאות, ישראלים הגרים בחו"ל, גיל שלישי
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית,אנגלית
מטפל בילדים, מתבגרים ומבוגרים. ניתן לקיים פגישות בקליניקה ברעננה או אונליין באמצעות שיחות וידאו.
כרמלה עמית-הפרעות קשב וריכוז

כרמלה עמית

מטפלת משפחתית, הדרכת הורים, ייעוץ זוגי

התמחות: טיפול ויעוץ זוגי , טיפול משפחתי. הדרכת הורים. יעוץ וטיפול זוגי להטבים טיפול להענקת כלים ישימים לשיקום יחסים.
אזור בארץ: מרכז,ירושלים
שפה: עברית
מטפלת במשברי החיים במערכת הזוגית כגון: בגידות, חוסר תקשורת, בעיות סביב גידול הילדים, מציאת בני זוג, הטיפול באווירה נעימה ואמפטית ומכילה. ועם עבודה נכונה יש תוצאות.
דקלה אופיר-הפרעות קשב וריכוז

דקלה אופיר

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: דיכאון, דיכאון לאחר לידה, חרדה, בעיות זוגיות ומשפחתיות, התמודדות עם משברי חיים, בעיות במיניות וזהות מינית.
אזור בארץ: מרים החשמונאית 21 תל אביב
שפה: עברית, אנגלית
מטפלת במבוגרים ונוער. אני מאמינה שטיפול מתחיל במפגש בין שני אנשים, מטפל ומטופל,ומתוך הקשר שנוצר ביניהם מתאפשר התהליך האישי.
יהודית לוי-הפרעות קשב וריכוז

יהודית לוי

פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

התמחות: התמכרויות,הפרעות אכילה,בריאות הנפש,חרדה ,דיכאון,בעיות במיניות ,בעיות משפחתיות ,אבל ,פוסט טראומה,הדרכת הורים, משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, טיפול אונליין
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית - מטפלת מוסמכת המטפלת ביחידים,זוגות ומשפחות. בעלת נסיון רב בטיפול המוביל להכרת העצמי , להתמודדות טובה יותר ולתובנות המובילות לצמיחה.
מגי פורטל-הפרעות קשב וריכוז

מגי פורטל

MSW פסיכותרפיסטית

התמחות: מומחית לטיפול במתבגרים (גילאי 13-18) וצעירים (גילאי 20-40 ) אשר חווים תחושות של דיכאון ומתקשים לממש את יכולתיהם
אזור בארץ: תל אביב, טיפול אונליין
שפה: עברית
מומחית בטיפול (גם בזום) במתבגרים וצעירים אשר חווים קשיים רגשיים: מצב רוח ירוד, חרדה, לחץ, כעסים, ירידה בתפקוד. כמו כן, קשיים בזוגיות ובהורות. כתובת לאתרmaggieportal.com
איל פוזניאק-הפרעות קשב וריכוז

איל פוזניאק

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: דינמי, CBT, סכמה תרפיה התמודדות עם קשיי ויסות רגשית, קשיים בינאישיים, פוסט טראומה, דיכאון, חרדות, שליטה בכעסים ,
אזור בארץ: מודיעין
שפה: עברית
עובד גם אונליין. בעבודתי כמטפל למדתי גישות טיפוליות שונות, כולל טיפול דינאמי ו-CBT. אני מאמין בשיחה בגובה העיניים ובהתאמת הגישה לצרכיו של המטופל.
בני ספיר-הפרעות קשב וריכוז

בני ספיר

פסיכולוג cbt

התמחות: חרדה ופוביה,אבל ואובדן,פוסט טראומה,בעיות שינה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים. אפשרות לטיפול דרך זום לרגל הסגר המתמשך.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוג עם הכשרה מקיפה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים מתבגרים ומבוגרים. חרדות, בעיות מצב רוח (דיכאון, בי פולרי) קשיי ויסות רגשי (adhd, כעסים)
טל אלפנדרי-הפרעות קשב וריכוז

טל אלפנדרי

פסיכוטרפיסטית, מטפלת רגשית

התמחות: טיפול פרטני,זוגי ומשפחתי.טיפול בילדים והדרכת הורים. טיפול בחרדות,דיכאון,קשיים בזוגיות ובהורות.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,קרית טבעון, רמת ישי והעמקים
שפה: עברית
כמי שמטפלת מזה 30 שנה,בעלת ידע רחב וניסיון רב, משתמשת במגוון רחב ומגוון של טכניקות טיפוליות המותאמות לכל מטופל באשר הוא. המפגש הטיפולי מאפשר מרחב של בטחון ותקוה לשינוי ומכאן העצמה.
עדי וינטרוב-הפרעות קשב וריכוז

עדי וינטרוב

מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, ייעוץ וטיפול בפרט בזוג ובמשפחה במשברי חיים כלליים. בנוסף, התמחות בעבודה סביב מחלה, אבל ושכול
יעל ירון-הפרעות קשב וריכוז

יעל ירון

פסיכותרפיסטית

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, אבל ואובדן, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה, שאלות זהות מינית, הדרכת הורים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
מטפלת במבוגרים מתמחה בטיפול במבוגרים צעירים (גילאי 20-30) בשאלות של זהות אישית, קשרים בין אישיים והתמודדות עם טראומות.
דנית רחמילביץ-הפרעות קשב וריכוז

דנית רחמילביץ

מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

התמחות: בעיות זוגיות ומשפחתיות, קושי ביצירת אינטימיות, בגידה, פרק ב, שכול וטראומה, מעברי חיים, הפרעת קשב,הדרכת הורים.
אזור בארץ: כפר סבא,הוד השרון, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, בעלת נסיון רב בעבודה עם זוגות משפחות. משלבת בין גישות מגוונות בהתאם לצרכי המטופל. באווירה נעימה המאפשרת שינוי ויציאה ממצבי תקיעות.


הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז ADHD\ADD Attention deficit /Hyperactivity disorder

הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות והסתמנותה בדרך כלל מופיעה כבר שנים הראשונות ללימודים ונובעת מקושי בוויסות הקשב ובמיקוד הריכוז. להפרעה רקע גנטי ומרכיבים ביולוגים.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז משלב תכשירים מעוררים עם טיפול תומך ומעצב התנהגות, לעתים עם התערבות משפחתית. עקרונות הטיפול במבוגרים הסובלים מהתסמונת אינם שונים באופן מהותי מאלה שבגיל הילדות וההתבגרות.

קריטריונים לאבחון הפרעת קשב וריכוז:

על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי:
לעיתים קרובות מתקשה לשים לב לפרטים או שעושה טעויות, מחוסר תשומת לב (בלימודים, עבודה או פעילויות אחרות).
לעתים קרובות מתקשה להתמיד בקשב במטלות שונות או במשחק.
לעתים קרובות נראה שאינו מקשיב כשמדברים אתו.
לעתים קרובות אינו עוקב אחרי הנחיות או הוראות ומתקשה לסיים שיעוריו או חובותיו בעבודה (לא נובע מהתנהגות אופוזיציונלית, או קושי בהבנת ההנחיות).
קושי בארגון פעילויות ומטלות.
נמנע לעתים קרובות, לא אוהב או מתנגד לעשות מטלות הדורשות מאמץ מנטלי.
נוטה לאבד דברים הנדרשים למטלות או פעילויות כמו צעצועים, עפרונות, ספרים, מכשירים שונים.
מוסח בקלות ע"י גירויים חיצוניים.
שכחן בפעילויות יום יומיות.
על מנת לאבחן פעלתנות יתר ואימפולסיביות (היפראקטיביות) צריכים להופיע שישה מתוך תשעת התסמינים הבאים למשך שישה חודשים לפחות בדרגה הפוגעת בתפקוד ולא מתאימה לשלב ההתפתחותי. חלק מהתסמינים הופיעו לפני גיל 7, ואת הפגיעה התפקודית ניתן לזהות בשני מקומות או יותר (בית ובי"ס).
לעתים קרובות מניע ידיים ורגליים או נע בכיסא.
עוזב את מקומו במקומות אחרים בהם מצופה שיישאר ישוב.
מרבה לרוץ או לטפס במצבים שאינם מתאימים לכך (בהתבגרות או בבגרות תתכן תחושה של חוסר מנוחה בלבד).
מתקשה לשחק בצורה שקטה.
מתנהג כאילו : "מונע ע"י מנוע".
מרבה לדבר ללא הפסקה.
קופץ ועונה לשאלות לפני שסיימו לשאול אותן.
מתקשה לחכות לתורו.
מפריע או מתערב בפעילויות של אחרים כמו בשיחות או משחקים.

תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז

ההערכה והאבחון הם קליניים, וכוללים ריאיון עם ההורים ועם הילד בנוסף לבדיקת הילד. לא ניתן להסתמך רק על בדיקת הילד/מתבגר היות ולעתים לא ניתן לצפות בחדר הבדיקה בהפרעות ריכוז וקשב. יש לבדוק תורשה משפחתית והפרעות פסיכיאטריות אחרות. כמו כן הכרחי להשיג דווח מביה''ס על התנהגות, יכולת למידה וציונים. חשוב לבדוק יכולת אינטלקטואלית וליקויי למידה באבחונים המתאימים. תצפית על הילד בביה"ס ובסיטואציות נוספות יכולה לספק מידע נוסף. כחלק מתהליך האבחון יש לעשות הערכה רפואית מקיפה (היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית, לבדוק שימוש בתרופות שונות, בעיות שמיעה וראיה, יש לבדוק האם קיימים גורמי סיכון סביבתיים או קליניים (בדיקת רמת עופרת, למשל, כשיש רקע מחשיד לכך).

דרך נוספת היא לערוך אבחון פסיכודידאקטי שגם הוא אמור לאתר קשיים אלו. אבחון זה גם מוכר על ידי משרד החינוך למתן הקלות בלימודים.

מבחן נוסף לאיתור קשיי הפרעות קשב וריכוז הוא מבחן טובה (TOVA) . זהו מבחן ממוחשב הבודק את יכולתו של הנבדק להגיב להופעת גירוי מסוים ולהתעלם מהופעת גירוי אחר. המבחן בודק כמה משתנים. ביניהם: זמן תגובה, אימפולסיביות, הפניית קשב.

לרוב, על מנת לאבחן הפרעת קשב יש לערוך כמה מבחנים ולשלב בין כמה אנשי מקצוע על מנת לגבש את תכנית הטיפול הטובה ביותר.

אבחון פסיכודידקטי של לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז

קיימים סוגים רבים ושונים של אבחונים. המאפיין המשותף לכולם הוא קיומו של כלי מובנה ומוכר (או סדרה, בטריה, של כלים) המכיל שאלות לתצפית והתערבות עם הילד אשר בסופו מקבל הילד ציון בסקאלה או הערכה לגבי יכולותיו וקשייו ביחס למצופה ממנו בהתאם לגיל.

ילדים אשר יש חשש לגביהם או נמצאים בקבוצת סיכון להתפתחות מעוכבת ניתן לאבחן כבר מהחודשים הראשונים לחיים. יש להתאים את כלי האבחון לגיל הילד ולשאלה ההתפתחותית. חשוב לציין כי לא כל פסיכולוג הוא מומחה להתפתחות בגיל הרך ולא כל מטפל לילדים הוא מומחה לאבחונים. חשוב לדעת בדיוק מה מטרת האבחון על מנת לבחור את המאבחן ואת סוג האבחון.

אבחון יכול לקבוע גם את מקור הקושי ובסיומו של כל אבחון ניתנות המלצות לטיפול. גם אם תהליך האבחון עשוי להיות לעיתים ארוך ותלוי בשיתוף הפעולה של הילד, לתהליך עצמו יש השפעות מועילות והוא חשוב בפני עצמו. לרוב עדיף לחכות עם טיפול עד לקבלת תוצאות האבחון, לדעת היכן הקושי העיקרי ומה מקורו וכך להיות בטוחים שמטפלים בבעיה ולא בסימפטום שלה.

קבלת תוצאות האבחון מעבר למידע החשוב שמספקות, עשויות לאפשר תמיכה במשפחה מבחינת שירותים המסופקים על ידי המדינה.

ניתן לערוך אבחונים במרכזים להתפתחות הילד של משרד הבריאות או של קופות החולים. לרוב תורי ההמתנה בהם ארוכים. מכונים פרטיים ואנשי מקצוע עושים אבחונים פרטיים. חשוב לבדוק את הסמכתם ורישיונם לאבחן ולחתום על דו"ח האבחון על מנת שיהיה אמין וקביל.

אבחון פסיכודידקטי

נערך על ידי פסיכולוג חינוכי ואורכו נע בין 4-6 שעות. משלב בין החלק הרגשי- נפשי (פסיכו) ובין החלק הלימודי (דידקטי). האבחון כולל: מבחן אינטליגנציה, מבחני תפיסה חזותית כמותית ושמיעתית, מבחני זיכרון, מבחני סינון לקשיי הפרעות קשב וריכוז, בדיקת מיומנויות הלימוד היסודיות- קריאה, כתיבה, חשבון והתרשמות מהתפקוד הרגשי. אבחון פסיכודידקטי מספק תמונה רחבה על תפקודו של הילד ומתמקד בתפקודים הלימודיים והשכליים. הערכה כללית על הילד מתקבלת מריאיון עם ההורים, מורים או מי שנמצא בקשר קרוב עם הילד ויש לו מידע להוסיף.

אבחון פסיכודידקטי מתאים לילדים מגילאי גן חובה ועד לתיכון (כולל). בדרך כלל פונים לאבחון פסיכודידקטי כאשר יש שאלה לגבי המסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבור הילד או בעקבות חשש ללקות למידה או בעיית הפרעת קשב וריכוז.