באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
לקויות למידה הן מצב קבוע בו תהליכי הלמידה של אדם או הילד נפגעו בהיבטים ספציפיים מאוד. אין טיפול ללקות למידה אך במקרים רבים ישנן השלכות רגשיות וחברתיות של קיומה של לקות למידה על הילד או האדם. באינדקס שלנו תמצאו מטפלים מוסמכים בעלי ניסיון בטיפול בהיבטים הרגשיים של לקויות למידה.







אולי זמיר דוידוביץ-טיפול בלקויות למידה

אולי זמיר דוידוביץ

עובדת סוציאלית m.s.w

התמחות: בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: אשקלון,דרום
שפה: עברית,אנגלית, איטלקית
אלימות במשפחה, סדרי דין - הורות וילדות בצל גירושין, פגיעות מיניות, נוער במצוקה , זהות בסימן שאלה.
שרה בונס-טיפול בלקויות למידה

שרה בונס

פסיכותרפיסטית מוסמכת, עובדת סוציאלית קלינית.

התמחות: קשיים בזוגיות ובמשפחה, בטחון ודימוי עצמי, משברי חיים, אבל ואובדן, טראומה, חרדה, דיכאון, קריירה, תקיעות והחמצה.
אזור בארץ: שפלה, אשדוד
שפה: עברית
להיות בטיפול זו הזדמנות לא להיות לבד במצבי קושי, ולברר יחד עם עוד אדם את הדרך המתאימה לשיפור בחיי היומיום והפחתת המצוקה ברגשות, במחשבות ובתפקוד. טיפול דינמי משולב CBT, גם באונליין.
רונן מליק-טיפול בלקויות למידה

רונן מליק

פסיכותרפיסט

התמחות: הפרעות אכילה,חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית,אנגלית
מטפל בפסיכותרפיה פסיכואנליטית במגוון קשיים רגשיים והפרעות. בכל טיפול נוצר קשר יחודי בין המטפל למטופל ודרכו ננסה להבין את הכאב הנפשי ולהביא להקלה בו.
נועה פרלמן קיפר-טיפול בלקויות למידה

נועה פרלמן קיפר

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, אבל ואבדן, קשיי פריון, התמודדות עם משברי חיים, פוסט-טראומה, טיפול בסכימה תראפיה.
אזור בארץ: מרכז,פתח תקווה
שפה: עברית
בעלת ניסיון רב בעבודה מורכבת עם מבוגרים. מאמינה בקשר בטוח שמאפשר מרחב של גילוי עצמי שמניע קדימה. מטפלת בגישה דינמית בשילוב כלים ממוקדים. בעלת קליניקה ליד ראש העין .
איתמר עזר-טיפול בלקויות למידה

איתמר עזר

פסיכולוג בהתמחות קלינית

התמחות: בריאות הנפש, חרדה ופוביה, דיכאון, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
מטפל בגישה פסיכודינמית עם אפשרות לשילוב כלים ושיטות מתחום ה-CBT במידת הצורך, עובד עם ילדים נוער, מבוגרים והדרכות הורים
ירדן מאיר-טיפול בלקויות למידה

ירדן מאיר

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית
מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. במצבי חרדה, פוביות, דיכאון, קשיים ביחסים בינאישיים ,אבל ואובדן, התמודדות עם משברי החיים. מטפלת גם בשיטת EMDR.
דפנה קליינהנדלר-לוסטיג-טיפול בלקויות למידה

דפנה קליינהנדלר-לוסטיג

פסיכולוגית בהתמחות קלינית

התמחות: הפרעות אכילה,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
עבורי, טיפול הינו תהליך עוצמתי המהווה, מחד, עוגן המסייע לצלוח משברים רגשיים, אירועים טראומטיים, ושינויים בחיים, ומאידך מהווה הזדמנות לצמיחה ולחווית-חיים מספקת, מלאה, ואותנטית
דר סמדר דה לנגה-טיפול בלקויות למידה

ד"ר סמדר דה לנגה

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: התפתחות אישית, טראומה, פוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים, מצבי תודעה ,דיכאון, חרדה, אבל ואובדן, ניהול מצבי סיכון.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מודעין
שפה: עברית,אנגלית
פתיחת האופק והכלה לכאב, למשבר ולאתגר מתוך תואמות ואיזון עם סביבת החיים. מפגש של נוכחות חומלת, אי שיפוטיות ותנועה לחירות פנימית. פיתוח יכולת התבוננות בתבניות חיים החוזרות בכפייתיות.
שרית קאן-טיפול בלקויות למידה

שרית קאן

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש, חרדה, דיכאון, בעיות משפחתיות, אבל, פוסט טראומה, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, נכויות ומחלות כרוניות
אזור בארץ: זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה
שפה: עברית
מטפלת במבוגרים ומתבגרים סביב משברי חיים משתנים. טיפול בגישה דינמית בשילוב כלים ממוקדים במידת הצורך (CBT, דינמי קצר מועד).
יונית פישר-טיפול בלקויות למידה

יונית פישר

מטפלת זוגית ומשפחתית

התמחות: טיפול זוגי ומשפחתי, הדרכת הורים, פסיכותרפיה. הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אוטיזם, זקנה ודור הביניים.
אזור בארץ: שפלה,ירושלים
שפה: עברית
מירב בן יעקב-טיפול בלקויות למידה

מירב בן יעקב

עו''ס, M.S.W. מטפלת זוגית ומשפחתית

התמחות: טיפול רגשי פרטני,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, התמכרויות.
אזור בארץ: צפון, כפר ורדים
שפה: עברית
טיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, בקליניקה חמימה וביתית. תוך אמונה בכוחות, ביכולת להתבונן בקשיים, ובנחישות לפעול לשינוי הרצוי. בכבוד ובאהבת אדם.
אסתי הלפרין-טיפול בלקויות למידה

אסתי הלפרין

פסיכולוגית קלינית

התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל,לקויות למידה קשב וריכוז, טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים, חרדה ופוביה,דיכאון,
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז, טיפול און ליין
שפה: עברית,אנגלית
מרכז ת''א, בטיפול בגובה העיניים, התמקצעות בטיפול במתבגרים, בוגרים צעירים (20-40) ומבוגרים סביב אתגרי קריירה ובניית זוגיות, גישה דינמית וקוגניטיבית-התנהגותית.


לקויות למידה

מהי לקות למידה?

לקות למידה היא קושי ספציפי שיש לאדם בלימוד ורכישה של מיומנויות למידה. הלקות היא נוירולוגית, כלומר מקורה בפגיעה נוירולוגית שהתרחשה במהלך ההיריון או הלידה. והיא קבועה ומלווה את האדם לאורך כל מעגל חייו. לקות למידה יכולה להיות קושי אחד ספציפי, לדוגמא קושי ברכישת קריאה או כתיבה או שהיא יכולה להיות מורכבת מכמה קשיים. לרוב אנשים המאובחנים עם לקות למידה הם בעלי מנת משכל (אינטליגנציה) תקינה.

על מה משפיעה לקות הלמידה?

לקות למידה משפיעה ישירות על קצב, ואופן הלמידה של דברים חדשים. ככל שהאינטליגנציה של האדם גבוהה יותר, הוא מוצא דרכים "מפצות" ללמידה בערוצים אחרים ולא דרך הערוץ הפגוע. ללקות למידה יכולות להיות רמות מורכבות שונות. ככל שהלקות מורכבת יותר, עלולות להיות לההשלכות רגשיות, חברתיות ונפשיות על האדם.

איך יודעים אם יש לי לקות למידה? יש טיפול בלקויות למידה?

אבחון של לקויות למידה נעשה על ידי אבחון דידקטי. פעמים רבות מוסיפים לאבחון את החלק הפסיכולוגי שבודק את יש השלכות רגשיות שרצוי לטפל גם בהן. יש טיפול בלקויות למידה ,חיבור של ההערכות הפסיכולוגיות לחלק הדידקטי של המבחן, נקרא אבחון פסיכודידקטי. את החלק הפסיכולוגי רק פסיכולוג יכול לעשות. את החלק הדידקטי גם מאבחנ.תדידקטי.ת יכולים לבצע. יש פסיכולוגים שעברו הכשרה גם לחלק הדידקטי. אם באבחון נמצאה לקות למידע יכול הילד או האדם לבקש התאמות בלימודים בביה"ס או באקדמיה, על פי הלקות שנמצאה.

אילו סוגים של לקויות למידה קיימים?

דיסלקסיה (לקות בקריאה)

קושי בקריאה בהתאם למצופה על פי גיל. איטיות בקריאה, שיבושים וקושי בהפקת משמעות מן הנקרא. לסובלים מדיסלקציה קיים וקושי להתמודד עם קריאה והבנה של טקסטים ארוכים.

דיסגרפיה (לקות בכתיבה)

לחץ רב מדי או מועט מדי על כלי הכתיבה, איטיות בכתיבה, שגיאות כתיב רבות וחוזרות, ניסוח שגוי של משפטים. בשל הקושי הכרוך בכתיבה עצמה והתוצרים הדלים נמנעים לרוב הילדים ממטלות כתיבה. ניכר פער בין הבעתם בכתב להבעה בעל פה לטובת יכולת ההבעה בעל פה.

דיסקלקוליה (לקות בחשבון)

קושי ברכישה של מיומנויות החשבון בהתאם למצופה על פי גיל. קושי ניכר בהבנת מושגים מרכזיים בחשבון ובקשיים בעשיית פעולות החשבון. לעיתים ניתן לראות גם קושי בהבחנה הכמותית (השוואה בין כמויות, יכולת אומדן) ובהבנה של רצף (כגון רצף של מספרים ורצף פעולות חשבוניות).