באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
לקויות למידה הן מצב קבוע בו תהליכי הלמידה של אדם או הילד נפגעו בהיבטים ספציפיים מאוד. אין טיפול ללקות למידה אך במקרים רבים ישנן השלכות רגשיות וחברתיות של קיומה של לקות למידה על הילד או האדם. באינדקס שלנו תמצאו מטפלים מוסמכים בעלי ניסיון בטיפול בהיבטים הרגשיים של לקויות למידה.













נטלי ליבליך-ברכה-טיפול בלקויות למידה

נטלי ליבליך-ברכה

פסיכותרפיסטית CBT

התמחות: חרדות ופוביות, OCD (מחשבות טורדניות), דיכאון, קשיים חברתיים וקשיים באינטימיות. אני מטפלת במבוגרים (מגיל 17 ומעלה)
אזור בארץ: טיפול אונליין, בכל הארץ, ראשון לציון, רמת גן, תל אביב וגוש דן
שפה: עברית, אנגלית, צרפתית, הולנדית
בטיפולים אני משלבת CBT, פסיכודרמה ומיינדפולנס, וכך הטיפול נעשה ממוקד, מדוייק, חוויתי ובדרך כלל קצר מועד. אני מאמינה שהשימוש בהומור וצחוק חשוב להצלחת הטיפול.
גיל עמיחי-טיפול בלקויות למידה

גיל עמיחי

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: ניהול לחצים, קשיים סביב זוגיות,חרדות,דיכאון, אבל , בעיות במיניות וזהות , הרצף האוטיסטי. ניתן להיפגש ב ZOOM/SKYPE.
אזור בארץ: שרון, נתניה
שפה: עברית,אנגלית
גיל עמיחי בעל נסיון רב בטיפול במבוגרים מתבגרים וילדים, במגוון של קשיים. משלב טיפול דינמי עם אלמנטים של CBT. מאמין קודם כל -בקשר אנושי בגובה העיניים.
דקלה אופיר-טיפול בלקויות למידה

דקלה אופיר

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: דיכאון, דיכאון לאחר לידה, חרדה, בעיות זוגיות ומשפחתיות, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: מרים החשמונאית 21 תל אביב
קהילת ביאליסטוק 10, הדר יוסף, תל אביב
שפה: עברית, אנגלית
מטפלת במבוגרים ונוער. אני מאמינה שטיפול מתחיל במפגש בין שני אנשים, מטפל ומטופל,ומתוך הקשר שנוצר ביניהם מתאפשר התהליך האישי.
רן כרמלי-טיפול בלקויות למידה

רן כרמלי

פסיכולוג קליני

התמחות: בריאות הנפש, דיכאון, שאלות לגבי זהות מינית, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: הוד השרון
שפה: עברית,אנגלית
מתמחה בעבודה עם מבוגרים צעירים המרגישים צורך ביצירת שינוי מתמשך ועמוק בחייהם, ובעבודה עם מתבגרים הזקוקים למציאת קולם האותנטי ויכולתם להתמודד עם הסביבה.
מיכל שריג אמסלם-טיפול בלקויות למידה

מיכל שריג אמסלם

עו״ס קלינית ,פסיכותרפיסטית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: שרון,עמק חפר
שפה: עברית,אנגלית
עו''ס קלינית, פסיכותרפיסטית, מאמינה שניתן דרך קשר טיפולי להביא לשינוי משמעותי בחיים ולהקלה של קשיים ומשברים
אירית שנבל-אליאב-טיפול בלקויות למידה

אירית שנבל-אליאב

פסיכולוגית קלינית

התמחות: דיכאון,התמודדות עם משברי חיים,דימוי עצמי נמוך,בעיות במיניות וזהות מינית,אבל ואובדן,קשיים בין אישיים,משפחתים וזוגיים
אזור בארץ: תל אביב,בקעת אונו
שפה: עברית, אנגלית
בעלת ניסיון עשיר בעבודה טיפולית בהתמודדות עם משברי חיים משמעותיים ושאלות סביב זוגיות, דימוי עצמי נמוך, קריירה, דיכאון, מיניות ויחסים. מענה מותאם, בטוח ורגיש בבקעת אונו ותל אביב.
משלין חורי-טיפול בלקויות למידה

משלין חורי

ד׳׳ר בעבודה סוציאלית קלינית (PhD)

התמחות: 1) טיפול דינמי 2) טיפול קוגנטיבי -התנהגותי 3) התערבות בעת משבר 4) התערבות ממוקדת פתרון 5) הדרכת הורים.
אזור בארץ: גליל עליון,צפון
שפה: אנגלית, ערבית, עברית
הטיפול מיועד לאנשים: 1) העוברים משבר ומחפשים דרכי התמודדות יעילים 2) המעונינים לעשות שינוי בחייהם אך מרגישים מוחלשים ותקועים 3) השואפים לתובנה לגבי עצמם, ולגבי קשריהם עם האחר.
הילה מאור-טיפול בלקויות למידה

הילה מאור

פסיכולוגית בהתמחות קלינית ובהכשרה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית

התמחות: פוסט טראומה, בעיות משפחתיות וזוגיות, התמודדות עם משברי חיים, דיכאון, אבל ואובדן, חרדה ופוביה, התמכרויות, טיפול במתבגרים, הפרעות אכילה, בעיות במיניות וזהות מינית, הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, קשישים, בעיות שינה, בריאות הנפש
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
פסיכותרפיה במבוגרים ומתבגרים. טיפול עמוק או ממוקד לסיוע במגוון מצבי חיים ומצבים נפשיים. עובדת במרפאות לבריאות הנפש ובקליניקה בצפון ת"א.
ג'ודי רבינוביץ-טיפול בלקויות למידה

ג'ודי רבינוביץ

פסיכולוגית קלינית

התמחות: בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: זיכרון יעקב/בינימינה,חדרה, פרדס חנה כרכור
שפה: עברית,ספרדית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מומחית. בעלת ניסיון רב בטיפול במבוגרים, טיפול זוגי והדרכות הורים. עובדת בגישה דינאמית, תוך שילוב גישות שונות, בהתאם לצרכי המטופל.
דר' הלה רובין מי-טל-טיפול בלקויות למידה

דר' הלה רובין מי-טל

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית המטפלת במבוגרים ובני נוער, כולל הדרכת הורים וליווי משפחתי. מטפלת בגישה פסיכודינאמית ובגישה קוגניטיבית-התנהגותית. בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה.
סוניה נעמני-טיפול בלקויות למידה

סוניה נעמני

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: טיפול במתבגרים ובמבוגרים (גילאי 10 +), דיכאון, חרדה, משברי חיים, אובדן ואבל, קשיים משפחתיים וזוגיים, הדרכת הורים
אזור בארץ: שרון,רעננה,כפר סבא,הוד השרון
שפה: עברית
שמי סוניה נעמני, אני פסיכולוגית קלינית מומחית, מאמינה ביצירת מרחב לחקירה פנימית שתאפשר צמיחה והתפתחות נפשית. בעלת נסיון רב בטיפול במתבגרים ובמבוגרים.
ענבר שמאי קינן-טיפול בלקויות למידה

ענבר שמאי קינן

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: קשיים ביצירת קשר אינטימי, בעיות במיניות וזהות מינית, דימוי ובטחון עצמי, ריקנות, יחסים בינאישיים, התמודדות עם משברים
אזור בארץ: פתח תקווה, בקעת אונו, רמת גן , קריית אונו
שפה: עברית
'הנפש, כדי לפגוש את עצמה, זקוקה לפגוש נפש אחרת' (אפלטון) אני מאמינה שבקשר המיוחד הנוצר בטיפול, תיפתח בפניך אפשרות להתבונן על ואל-תוך חייך, ולהוביל שינויים שיהיו משמעותיים עבורך.


לקויות למידה

מהי לקות למידה?

לקות למידה היא קושי ספציפי שיש לאדם בלימוד ורכישה של מיומנויות למידה. הלקות היא נוירולוגית, כלומר מקורה בפגיעה נוירולוגית שהתרחשה במהלך ההיריון או הלידה. והיא קבועה ומלווה את האדם לאורך כל מעגל חייו. לקות למידה יכולה להיות קושי אחד ספציפי, לדוגמא קושי ברכישת קריאה או כתיבה או שהיא יכולה להיות מורכבת מכמה קשיים. לרוב אנשים המאובחנים עם לקות למידה הם בעלי מנת משכל (אינטליגנציה) תקינה.

על מה משפיעה לקות הלמידה?

לקות למידה משפיעה ישירות על קצב, ואופן הלמידה של דברים חדשים. ככל שהאינטליגנציה של האדם גבוהה יותר, הוא מוצא דרכים "מפצות" ללמידה בערוצים אחרים ולא דרך הערוץ הפגוע. ללקות למידה יכולות להיות רמות מורכבות שונות. ככל שהלקות מורכבת יותר, עלולות להיות לההשלכות רגשיות, חברתיות ונפשיות על האדם.

איך יודעים אם יש לי לקות למידה? יש טיפול בלקויות למידה?

אבחון של לקויות למידה נעשה על ידי אבחון דידקטי. פעמים רבות מוסיפים לאבחון את החלק הפסיכולוגי שבודק את יש השלכות רגשיות שרצוי לטפל גם בהן. יש טיפול בלקויות למידה ,חיבור של ההערכות הפסיכולוגיות לחלק הדידקטי של המבחן, נקרא אבחון פסיכודידקטי. את החלק הפסיכולוגי רק פסיכולוג יכול לעשות. את החלק הדידקטי גם מאבחנ.תדידקטי.ת יכולים לבצע. יש פסיכולוגים שעברו הכשרה גם לחלק הדידקטי. אם באבחון נמצאה לקות למידע יכול הילד או האדם לבקש התאמות בלימודים בביה"ס או באקדמיה, על פי הלקות שנמצאה.

אילו סוגים של לקויות למידה קיימים?

דיסלקסיה (לקות בקריאה)

קושי בקריאה בהתאם למצופה על פי גיל. איטיות בקריאה, שיבושים וקושי בהפקת משמעות מן הנקרא. לסובלים מדיסלקציה קיים וקושי להתמודד עם קריאה והבנה של טקסטים ארוכים.

דיסגרפיה (לקות בכתיבה)

לחץ רב מדי או מועט מדי על כלי הכתיבה, איטיות בכתיבה, שגיאות כתיב רבות וחוזרות, ניסוח שגוי של משפטים. בשל הקושי הכרוך בכתיבה עצמה והתוצרים הדלים נמנעים לרוב הילדים ממטלות כתיבה. ניכר פער בין הבעתם בכתב להבעה בעל פה לטובת יכולת ההבעה בעל פה.

דיסקלקוליה (לקות בחשבון)

קושי ברכישה של מיומנויות החשבון בהתאם למצופה על פי גיל. קושי ניכר בהבנת מושגים מרכזיים בחשבון ובקשיים בעשיית פעולות החשבון. לעיתים ניתן לראות גם קושי בהבחנה הכמותית (השוואה בין כמויות, יכולת אומדן) ובהבנה של רצף (כגון רצף של מספרים ורצף פעולות חשבוניות).