על הספה - פורומי מומחים

פורום הדרכת הורים

בן 2.9

פורום הדרכת הורים

פורום הדרכת הורים
מנהלת פורום אירית רוזנפלד אשר
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מדריכת הורים וכמו כן מציעה טיפולים פרטניים. פורום הדרכת הורים
ההדרכה ההורית באה לסייע להורים להתנהל מול ילדיהם בחיי היום-יום בדגש על אופן ההתמודדות עם בעיות התנהגויות שונות, העצמת הסמכות ההורית, הגדרה מחדש של גבולות, כלים להתמודדות עם שלבי ההתפתחות של הילדים( כגון גיל ההתבגרות).

הפורום יעסוק בשאלות לגבי הצבת גבולות, התמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים וחיזוק סמכותם של ההורים בתוך המשפחה .

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

שאלה:  בן 2.9  -  (לילי)


הילד שלנו בן 2.9 בן יחיד, התפתח וורבלית בגיל מאוד קטן,אוצר מילים עשיר מאוד בעל תחומי עיניין רבים והוא מאוד מפותח רגשית יחסית לחבריו .בזמן האחרון זיהיתי שני צירי התנהגות: 1 התקפי בכי קשים על כל מיני דברים למשל רוצה ללכת לחברו הטוב אחרי הגן וכשאי אפשר מתחיל לצרוח .(אנו משתדלים שהחבר יבוא אלינו או אנחנו אליו פעם בשבוע ולפחות פעמיים נוספות הם מבלים יחדיו אחה"צ בחוץ לזמן קצר.) התקף צרחות יכול לקרות פחות או יותר על כל דבר זה מרגיש בלתי צפוי כאילו מגיע משום מקום לאומת זאת יש ימים שזה פשוט תענוג וכייף לבלות יחד. 2 הוא לא מוכן להתמודד מול פעילות שיותר קשה לו ולא מגיעה בקלות או שנכנס להסטרייה כשמשהו לא מצליח לו בדיוק בדיוק כמו שהיה רוצה. למשל, רוצה ללמוד לשחק דומינו אני מוציאה רק 3 קלפים מסבירה, מראה, עושים ביחד, מחזקת על ההצלחה ואם לבד הוא לא מצליח לא מוכן יותר וחוזר למשחק שהוא שולט בו היטב. האם יש קשר בין שני הצירים שתיארתי ומה אני יכולה לעשות כדי לעזור ולחזק

תשובה:  בן 2.9 - (אירית רוזנפלד אשר)


שלום לילי, שני הצירים שתארת אכן יכולים לאפיין את השלב התפתחותי, פלוס תכונות אישיות של הילד( למשל עקשנות) ובנוסף טיב הקשר בינכם. שווה לבדוק מה קורה בסיטואציות נוספות בכל אחד מהצירים הללו ואל מול דמיות סמכות אחרות. בנוגע לצרחות נראה שיש כאן עבודה בהקשר של סמכות ההורית ושיקוף המציאות -מה קורה לו כשאינו מקבל את רצונו. בנוגע להתמודדות עם תסכול- להמשיך לעשות את מה שאתם עושים ואולי לבדוק מה קורה בעניין זה במסגרת החינוכית כשיש אתגרים חדשים. בהצלחה אירית
 X