פורום הדרכת הורים
הפורום יעסוק בשאלות לגבי הצבת גבולות, התמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים וחיזוק סמכותם של ההורים בתוך המשפחה .
ההדרכה ההורית באה לסייע להורים להתנהל מול ילדיהם בחיי היום-יום בדגש על אופן ההתמודדות עם בעיות התנהגויות שונות, העצמת הסמכות ההורית, הגדרה מחדש של גבולות, כלים להתמודדות עם שלבי ההתפתחות של הילדים( כגון גיל ההתבגרות).
שאלה: ילדה בת שש וחצי שכל הזמן כועסת ובוכה - (ליזי)
בוקר טוב, יש לי תאומים בני שש וחצי בכיתה א' ותינוק בן שישה וחצי חודשים, הילדה רוב הזמן כועסת, זועפת ובוכה, ההתארגנות איתה בבוקר מאוד קשה עד כדי כך שאני צועקת לצערי, היא מתווכחת על כל דבר אפשרי ומביעה קנאה לגביי אחיה התאום והתינוק, אני ובעלי משתדלים לקחת אותה לאחה'צ כיף לפחות פעם בשבוע, זה עוזר בדיוק לכמה שעות, יש לציין כשהיא אצל חברים או משפחה היא מדהימה...
אני ממש מתוסכלת ולא יודעת כבר מה לעשות, אשמח לתשובה מהירה, יום טוב
תשובה: ילדה בת שש וחצי שכל הזמן כועסת ובוכה - (0)
ליזי שלום,
אומנם בתך היא תאומה ובת בכורה אבל היא בת בין שני בנים והיא מראה סימני התנהגות של ילדת אמצע.
צריך להבין כי היא מחפשת את מקומה במשפחה ומאוד מאויימת. גם אם לנו המבוגרים נראה כי היא בת יחידה ולכן סיכה ומיוחדת', מבחינתה היא השונה.
הבילוי איתה לבד הוא חשוב מאין כמוהו. גם אם קשה לראות את השפעתו לזמן רב, בטווח הרחוק יותר זה יעשה את שלו בהקניית הביטחון שלה ותחושת השייכות בבית.
צריך לזכור כי אומנם עברו שישה וחצי חודשים מהלידה אבל זה השלב שבו התינוק נעשה תקשורתי ופעיל ואי אפשר להתעלם מכל מלמול מתוק שמוציא וכל תנועה חדשה שלומד ולכן אצל רוב הילדים זה השלב בו הקנאה ברך הנולד יוצאת בכל עוצמתה.
מה כן ניתן לעשות? ראשית צריך לשבת ולחושב מהם התכונות היחודיות שלה (שאינן קשורות להיותה בת) המייחדות אותה ואהובות אצלה. במה היא מוכשרת? מה אוהבת לעשות? חשוב לתת לה 'תפקיד' מקום ברור שהוא שלה במשפחה. לדוגמה, האם היא המצחיקה שבחבורה? האם יש לה חוג או תחביב סביבו יכולה לזכות בהערכה מיוחדת והתעסקות של הבית סביבו? אולי תכונה חיובית בולטת אחרת? צריך לחזק מקומות אלו ושם היא תרגיש את בטחון אוטתנטי שעם הזמן ישקיט את התקפי הזעם. שנית, יש להבין כי קנאה תמיד תהיה ברמה זו או אחרת ואין טעם להתנגד לה או לנסות להעלימה. להיפך, חשוב לדבר עליה ולא להיות מאויימים ממנה כך היא תלמד שזה רגש לגיטימי ולא צריכה להתבייש בו או להסתירו ותוכל לדבר אותו. הדבר השלישי הוא שהכללים בבית צריכים להיות ברורים. הגדירו לה בסיוק מה מצופה ממנה בבוקר, מה יקרה אם תצליח להתארגן בבוקר בלי צעקות (לדוגמה, אחר הצהרים תוכל ללכת לגן שעשועים או משהו אחר שאוהבת) אבל מה יקרה אם לא תעשה זאת (אילו זכויות ישללו ממנה). היו מאוד ברורים ועקביים. ברגע שלכם יהיה ברור וגם לה מה יקרה- לא תצטרכי לצעוק אלא רק להזכיר ולהתעלם כך שיהיה לה כדאי מאוד להתארגן ולזכות בחיזוק החיובי. שמירה על גבולות תעביר לה מסר ברור שאת מאמינה שהיא מסוגלת לעמוד בקושי הרגשי שמציף אותה, בקנאה, בבלבול ושהיא מסוגלת יחד עם כל אלו לעמוד בכללים המצופים ממנה. זה ישדר לה כוח ומסוגלות וזה מה שהיא צריכה. לדעת שגם אם יש עוד שני ילדים מסביב, היא מספיק חשובה כדי להתעקש איתה על דברים שאת יודעת שטובים גם עבורה. בהצלחה!
פורום הדרכת הורים
מנהלת הפורום אירית רוזנפלד אשר
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מדריכת הורים וכמו כן מציעה טיפולים פרטניים.
ההדרכה ההורית באה לסייע להורים להתנהל מול ילדיהם בחיי היום-יום בדגש על אופן ההתמודדות עם בעיות התנהגויות שונות, העצמת הסמכות ההורית, הגדרה מחדש של גבולות, כלים להתמודדות עם שלבי ההתפתחות של הילדים( כגון גיל ההתבגרות).

לחץ כאן לכרטיס המטפל של אירית
הפורום יעסוק בשאלות לגבי הצבת גבולות, התמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים וחיזוק סמכותם של ההורים בתוך המשפחה .
הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.