פורום פסיכולוגיה ילדים
במציאות הכללית השוחקת, הורות לא חייבת להיות עוד משימה שמעמיסה על סדר היום.
הקשר בין הורים לילדים הוא ייחודי ונדיר וכשהעניינים יוצאים מכלל שליטה,
חשוב להחזירם למסלול חיובי של הנאה, מגוון רגשות וחוויות משותפות.
טיפול התפתחותי משמעו מפגש, מפגש בין הורה לילדו,
מפגש בין ההורה לבין הילד שהיה בעצמו, בין ההורה לבין ההורה שהיה לו.
המפגש הזה לא תמיד קל, ולפעמים מלווה במכשולים ומהמורות שמציבה המציאות.
שאלה: התנהגות ילד בן 2.10 - (לירון)
שלום רב,
בני הבכור בן 2.10 ילד מאוד חכם, פיקח, חברותי מאוד אבל הכל צריך להיות בדרך שלו. נמצא במסגרת מגיל חצי שנה.
עושה לנו המון בעיות עם אוכל כמעט ולא אוכל
יש לו אחות קטנה בת שנה וחודשיים
במידה ואכל ומעירים לו על משהו או כועסים עליו הוא בוכה מכניס ידיים לפה ומקיא
אנחנו כבר אובדי עצות מההתנהגות הזאת שלו ולא יודעים איך להגיב
מונעים ממנו טלויזיה וממתק אחרי שמתנהג ככה אבל הוא יכול להקיא כל ערב אין לו שום בעיה.
אודה לעצתך
לירון
תשובה: התנהגות ילד בן 2.10 - (0)
לירון שלום,
בנך קצת צעיר מידיי להבנה של הגבלות כמו טלוויזיה כתגובה למעשיו, הוא פעוט בן שנתיים ולמרות שהוא 'הגדול' במשפחתכם מדובר בילד צעיר מאוד שרק מבסס את צעדיו כעצמאי ומנסה להנות מהתחושה שהוא יכול להתנגד להורים או למבוגרים אחרים ולהשמיע את דעתו. זה לא אומר שצריך להתיר לו לעשות כרצונו כמובן, אבל צריך לחשוב כיצד מבהירים לו מהי התנהגות רצויה ועל מה לא מוותרים. לגבי אקט ההקאה: גם אם הוא לכשעצמו מניפולציה שמטרתה להבהיל אתכם , מדובר בדרך לא יעילה לבטא כעס והתנגדות. יחסי הורים-ילדים עלולים להיפגע מאוד סביב עינייני הזנה והאכלה וכדאי שלא להפוך את זה לשדה קרב. אתם תמשיכו להציע אוכל בריא ומגוון והוא יאכל את מה שהוא מסוגל ובכמויות שמתאימות לו. . בהצלחה,
מיכל
טיפול פסיכולוגי ילדים/ טיפול רגשי בילדים
מנהלת פורום מיכל דביר קורן
פסיכולוגית התפתחותית מומחית מומחית בטיפול ובאבחון ילדים ופעוטות, ובהדרכת הורים
וצוותים חינוכיים וטיפוליים. מנוסה בטיפול דיאדי ובטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים.
במציאות הכללית השוחקת, הורות לא חייבת להיות עוד משימה שמעמיסה על סדר היום. הקשר בין הורים לילדים הוא ייחודי ונדיר וכשהעניינים יוצאים מכלל שליטה, חשוב להחזירם למסלול חיובי של הנאה, מגוון רגשות וחוויות משותפות.

לחץ כאן לכרטיס המטפל של מיכל
טיפול התפתחותי משמעו מפגש, מפגש בין הורה לילדו, מפגש בין ההורה לבין הילד שהיה בעצמו, בין ההורה לבין ההורה שהיה לו.
המפגש הזה לא תמיד קל, ולפעמים מלווה במכשולים ומהמורות שמציבה המציאות.
כל ילד מביא איתו לעולם את הייחודיות שלו, וכל הורה מחפש את הדרך לעשות עבורו את הטוב ביותר