טיפול בגיל הרך, ילדים, מתבגרים ובוגרים צעירים, טיפול בהורות.
התמודדות עם משברי חיים, קשיים ביחסים בין אישיים, חרדה, דיכאון, קשיי וויסות, אוטיזם.
אזור השפלה, מודיעין
בעיני, מטרת העל של הטיפול הנה לסייע למטופל להכיר את עצמו על כוחותיו, חוזקותיו ואזורי הקושי, להרחיב את יכולתו להביא את עצמו לידי ביטוי ולהתמודד עם האתגרים המפריעים לו לחוש סיפוק, רווחה והתפתחות.
בעבודתי אני נשענת בעיקר על הגישה הפסיכודינמית, הרואה בקשרים וחוויות עבר בסיס לדפוסי התנהגות עכשוויים. הטיפול משלב התבוננות בעבר עם התמקדות בהתמודדות יעילה עם הקשיים הנוכחיים ובחיבור לכוחות ומשאבים פנימיים. עם ילדים צעירים אני עובדת בדרך כלל באמצעות טיפול במשחק. בהתאם לצורך ולמטרות הטיפוליות משלבת גם עבודה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT) והתערבויות מערכתיות במסגרות חינוכיות.
ארגז הכלים המקצועי שלי מאפשר לי להתאים את התוכנית הטיפולית והכלים הטיפוליים לאישיותו של המטופל ולהעדפותיו, וכן לקשיים בגינם פנה לטיפול.
לתפיסתי, בטיפול בילדים הכרחי כי התהליך הטיפולי ילווה במפגשים קבועים ורציפים עם ההורים. זאת משום שהם הדמויות המשמעותיות ביותר בחייו של הילד וקשר הורה-ילד הנו בעל משמעות קריטית להתפתחות תקינה וצמיחה. מתוך המחקר וכן מתוך נסיוני המקצועי עולה כי טיפול פסיכולוגי לרוב הנו מוצלח יותר ואורכו מתקצר כאשר ההורים הנם שותפים פעילים בתהליך. לעתים פניה לטיפול כאשר הילד צעיר עלולה לעורר חששות והיסוס, אך כיום ברור כי התערבות טיפולית צפויה להיות אפקטיבית יותר ככל שהטיפול ניתן בסמוך להופעת הקשיים.
דוקטורט (Ph.D) בפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה
מחקר העוסק בקשר בין אינטראקציית הורה-ילד לבין התפתחות של כישורים חברתיים בקרב ילדי גן עם אוטיזם.
תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה קלינית, אוניברסיטת בן גוריון
תואר ראשון (B.A) בפסיכולוגיה ותולדות האמנות, אוניברסיטת בן גוריון, בהצטיינות
כיום:
קליניקה פרטית במודיעין.
פסיכולוגית קלינית במרפאה לגיל הרך וגיל הינקות, מכבי שירותי בריאות.
מרצה לפסיכולוגיה במסגרות אקדמיות.
בעבר:
מרפאה לבריאות הנפש לילדים ונוער, קופ"ח "מכבי".
גני "שקד", העמותה לילדים בסיכון.
מעון תקשורת "שקד", עמותת עזר מציון.
השירות הפסיכולוגי לסטודנט, אוניברסיטת בן גוריון.
מרכז טל, באר שבע.
היחידה לטיפול בהפרעות אכילה, בי"ח סורוקה.
Oppenheim, D., Mottes-Peleg, M., Dolev, S., & Yirmiya, N. (2025). Play interactions of autistic preschoolers with their mothers and fathers without toys yield more positive interactions than play with toys. Autism, 13623613251329975.
Oppenheim, D., Mottes?Peleg, M., Hamburger, L., Slonim, M., Maccabi, Y., & Yirmiya, N. (2024). The social skills of autistic boys in preschool: the contributions of their dyadic and triadic interactions with their parents. Journal of Child Psychology and Psychiatry. Doi:10.1111/jcpp.14061
Oppenheim, D., Koren-Karie, N., Slonim, M., Mottes-Peleg, M., Sher-Censor, E., Dolev, S., & Yirmiya, N. (2024). Maternal and paternal insightfulness and reaction to the diagnosis in families of preschoolers with Autism spectrum disorder: associations with observed parental sensitivity and inter-parent interaction. Attachment & Human Development, 26(1), 22-40. Doi:10.1080/14616734.2024.2326416
Oppenheim, D., Dolev, S., Lottan, R., Hamburger, L., Kunst, S., Friedelman, J., Mottes-Peleg, M. & Yirmiya, N. (2024). The Association Between Classroom Quality and the Social Competence of Autistic Preschoolers. Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-9.