חזרה לדף החיפוש>>

למי מיועד הטיפול?

למתמודדים עם חרדה, דכאון, קשיי הסתגלות, קשיים בזוגיות, קושי בהורות, או למעוניינים במסע משותף של העמקה והתבוננות. ילדים עם קשיים בהתנהגות, הפרעת קשב, קשיים תפקודיים (גמילה, הימנעות)

תחומי התמחות

טיפול פרטני, זוגי, משפחתי, והדרכת הורים. עובדת עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים.

  • אזור טיפול:   כרמיאל,צפון, אשחר
  • כתובת:   כרמיאל, אשחר
  • שפות טיפול:   עברית
  • טלפון:  טלפון 
  • שנות ניסיון:   12

אודות לאה קיטרוסקי

על פני רצף החיים, כולנו נחווה קשיים רגשיים או תפקודיים כאלה ואחרים. הכוח להיתמך ולהיעזר, כלומר דווקא הכוח להכיר בקושי ולפנות לעזרה הוא אחד הכוחות המצמיחים ביותר שיש בנו. טיפול עבורי הוא מסע, מסע שלי איתך או איתכם, מסע נתמך בחום, קבלה ואהבה אל עבר החזון שלכם.
על הגישה הטיפולית: כאשר אני פוגשת ילד או אדם, הוא אינו מנותק מהקשר, מהיסטוריה משפחתית ואישית, מחוויות מצטברות בהקשרים שונים. במערכת המשפחתית ישנם מעגלי השפעה מעגליים תמידיים. כאשר לילד יש קושי, זה משפיע על המערך המשפחתי כולו, ועשוי לפגוע בתחושת הרווחה של ההורים. חשוב לי לומר לכם ההורים: אתם לא לבד! הגישה המקצועית שלי היא כזו שבה ההורים שותפים מלאים לתהליך, מתוך הבנה שההורים הם הדמויות המשמעותיות ביותר בחיי הילד ואין להם תחליף. בקליניקה אני משלבת גישות וכלים רבים שלמדתי ורכשתי עם השנים: פסיכולוגיה פסיכודנאמית, התבוננות משפחתית-מערכתית וכלים קוגניטיביים התנהגותיים.

קשיים חברתיים: בשנות בית הספר היסודי, משימת ההשתלבות בחברת הכיתה נעשית מרכזית עבור הילד. הצלחה או כישלון במשימה זו נמצאת במתאם גבוה לתחושת הרווחה הרגשית של הילד. עבור ילדים צעירים, המעורבות של ההורים בחיי החברה של הילד היא טבעית. ככל שהם מתבגרים, תפקיד ומעורבות ההורים משתנה, ולעתים ההורים לא בטוחים כיצד ניתן או כדאי לעזור לילד החווה קושי. אם אתם חוששים שילדכם חווה קשיים חברתיים בבית הספר, מומלץ לפנות לטיפול בהקדם ולא לחכות שהקושי יתקבע ויהפוך להיות לחלק מהותי מהדימוי העצמי של הילד.

חרדה: רגש החרדה הינו רגש בסיסי בעל משמעות הישרדותית נרחבת. לא נוכל להימנע ממנו, ולא נוכל למנוע מילדינו לחוות אותו. יחד עם זאת, כאשר הילד נמנע או מתנגד לפעילויות טיפוסיות לבני גילו, כאשר הוא נראה מודאג או לא שמח חלק ניכר מהזמן, כאשר הוא אינו פנוי ללמידה, למחשק ולהנאה, כאשר הוא נמנע מלקחת חלק פעיל בבית הספר או בחברת הילדים - אלו נורות אזהרה עבור ההורים ואנשי החינוך. גם כאן אני מאמינה מאוד בהתערבות מוקדמת, אם יש חשש - צרו קשר ונחשוב ביחד אם וכיצד יש צורך לטפל.

הפרעת קשב: בשיח התרבותי היום ישנן תפיסות שונות ומגוונות של ADHD. יש התופסים אותה כלקות, יש התופסים אותה כמאפיין, יש הרואים אותה כמתנה, יש הטוענים שזוהי המצאה מזיקה. בתור ADHD מוסמכת, אני מזדהה עם האמירה "אני בסדר, העולם דפוק" ;) לאחר שנים של ניסיון בטיפול, אבחון, ליווי מערכות חינוכיות, קריאה וחקירה של הנושא מזוויות שונות, לא משנה לי איך תקראו לזה. אני כאן על מנת לעזור לכם או לילדכם להגשים את המטרות האישיות שאתם מציבים לעצמכם. מחקרים מראים באופן עקבי כי הפרעת קשב משפיעה על תחומי חיים רבים. הפרעת הקשב, בניגוד להפרעות אחרות, כנראה לא תיעלם מחייכם, אך יש מה לעשות על מנת להנות מהחיים, להשיג את המטרות האישיות שלכם ולייצר פתרונות פרקטיים שמקלים על חיי היומיום (והמבין יבין).

לקויות למידה: מניסיון רחב של עבודה עם ילדים לקויי למידה, ראיתי שלמרבה הצער ילדים עם לקויות למידה, בייחוד כאלה שאובחנו מאוחר, עשויים לצבור קשיים נלווים כגון פגיעה בדימוי העצמי, חוסר אונים נרכש, עד כדי פיתוח הפרעות נלוות כגון חרדה, דיכאון, קשיים חברתיים ועוד, כך שלצד הטיפול האורייני והלימודי מומלץ לשלב גם טיפול רגשי.

קשיים בגמילה ובהסתגלות לעשיית צרכים: נושא כאוב במיוחד, מסיבות מובנות. לעתים גמילה מחיתולים פשוט לוקחת זמן, וזה ממש בסדר. למרות שרשמית הגדרה של הפרעה היא קושי להשתמש בשרותים כמקובל בגיל ארבע, כבר בגן עירייה/מועצה מצופה מהילד שישתמש באסלה כמו יתר ילדי הגן, וזה קורה בגיל שלוש. לדעתי אם בשלב הזה עדיין אין הסתגלות לעשיית צרכים באסלה, לא כדאי לחכות, וכדאי לגשת לטיפול. טיפול מסוג זה הוא בדרך כלל התנהגותי וקוגניטיבי ונעשה באמצעות ההורים. ישנם גם מקרים בהם גמילה מסתבכת או שכבר היתה גמילה מלאה אך ההיצטאות חוזרת. גם במקרים כאלה מומלץ לגשת לטיפול בהקדם ולא לחכות להתקבעות ההרגל.

זוגיות: כלפי חוץ כולם נראים מאושרים, הרמוניים, משלימים זה את זה. ולמה רק אנחנו...?? איכות הקשר הזוגי היא אחד המדדים הנמצאים במתאם הגבוה ביותר לשביעות רצון מחיינו, ולדעתי הוא הדבר שהכי מצדיק את ההשקעה שלנו. בפועל, הרבה זוגות יפנו לטיפול מתוך תחושה ש"אי אפשר ככה יותר". אני מזמינה אתכם להגיע לטיפול זוגי ולהשקיע בנכס הכי יקר שלכם, "אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים"!


השכלה אקדמית

תכנית תלת שנתית למטפלים זוגיים ומשפחתיים - מרכז בראשית טירת כרמל
תואר שני בפסיכולוגיה - האוניברסיטה העברית בירושלים
תואר ראשון בפסיכולוגיה ופילוסופיה - האוניברסיטה העברית בירושלים
קורסים והכשרות לאחר סיום התואר השני: CBT, ACT, DBT, טיפול זוגי נרטיבי, טיפול בילדים ונוער, טיפול בהורות, התמכרות למסכים, טיפול ממוקד


ניסיון מקצועי

הדספייס אונליין: טיפול פרטני במתבגרים ובצעירים אונליין.
אור הבית קריית אתא: טיפול במשפחות, זוגות ויחידים.
שרות פסיכולוגי חינוכי משגב ובת ים: עבודה עם ילדי הגנים והיסודי, ההורים והצוות. הדרכת הורים וצוות בהתמודדות עם קשיי ויסות, הפרעת קשב, קשיי התנהגות והסתגלות, הפרעות חרדה, אילמות סלקטיבית, קשיים בהסתגלות לצרכים, קשיים חברתיים ועוד. בנוסף לטיפול פרטני, אבחון ועבודה מערכתית אני מנחה קבוצות לילדים עם קשיים חברתיים.
מרכז רפואי שערי צדק: פסיכולוגית במרפאת טוראט, וכן עבודת מחקר בנושא קבלת החלטות בקרב ילדים עם הפרעת קשב (העבודה פורסמה במאמר: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26766388).
מרכז רפואי תל השומר: טיפול במאושפזים במחלקה לשיקום נוירולוגי (מבוגרים).
מרכז רפואי סוראסקי (איכילוב): טיפול במרכז שיקום לב (מבוגרים).


צור קשר עם לאה קיטרוסקי