<<חזור לחיפוש



נעמה הראל


נעמה הראל

מרפאה בעיסוק עם התמחות בהפרעות קשב ולקויות למידה


מרפאה בעיסוק עם תואר שני בלקויות למידה. מטפלת בילדים החווים קשיים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים על רקע של לקויות למידה, הפרעות קשב וקשיי ויסות.


תחומי התמחות:
לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים, מיומנויות חברתיות, ויסות עצמי.


צור קשר עם נעמה הראל



הטיפול מיועד לילדים החווים קשיים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים על רקע של:
- קשיי ויסות
- הפרעת קשב
- אימפולסיביות
- נוקשות
- הימנעות
- מופנמות
- פרשנות שגויה
- סף תסכול נמוך

בין מטרות הטיפול:
• הגברת היכולת לויסות עצמי – ניהול עצמי מיטיב בהיבט הפיזי, החושי והרגשי
• העלאת סף תסכול – התמודדות עם מצבי קושי שונים
• שיפור היכולת למשחק הדדי - עמידה בחוקים, קיום דיאלוג, התמדה במשחק
• פיתוח יכולת הבעה עצמית - המללת רגשות תחושות ומחשבות, כך שהילד לומד 'לדבר את עצמו' במקום 'להתנהג את עצמו'
• עידוד יוזמה ומעורבות – מעבר ממשתתף פסיבי לאקטיבי
• העלאת ביטחון עצמי – אמונה ביכולות, חווית הצלחה, מסוגלות
• הכוונה וליווי הורי - הבנת המאפיינים והקשיים של הילד ויצירת התנהלות מיטיבה מולו

קידום מטרות משמעותיות בקרב ילדים מצריך קודם כל את רכישת אמונם. הדבר נכון עוד יותר כאשר מדובר בילד המתמודד עם ליקויים נוירולוגיים או התפתחותיים המתבטאים בקשיים ביכולות הקשביות, בהבנת סיטואציות חברתיות, בויסות, בסרבול מוטורי ועוד. פעמים רבות ילדים אלו יתקשו לשתף פעולה עם דרישות הסביבה ביומיום ולעיתים גם במסגרת הטיפולית. על מנת להשיג את שיתוף הפעולה של הילד עלי לגלות יחד איתו מה מעניין ומלהיב אותו. כך, נוצר מרחב טיפולי בטוח עבורו, המאפשר לשנות דפוסי התנהגות, לשפר יכולות תפקודיות ולקדם מטרות משמעותיות נוספות.
המפגש הטיפולי מתרחש בקליניקה מרווחת ומאובזרת המהווה הזמנה למשחק והשתוללות, לצד למידה איך חוזרים לויסות ודרישה מתפתחת להתייחסות אל האחר ואל הסביבה. המרחב הטיפולי שנוצר מאפשר לשפר יכולות תפקודיות ולפתח מיומנויות של קשר ומשחק הדדי.


אני בעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בלקויות למידה מאוניברסיטת ת"א.
עם ניסיון של למעלה מ-10 שנות טיפול בילדים.

<<חזור לחיפוש