על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

ילד בן שנתיים

פורום אבחונים

פורום אבחונים מנהלת פורום ד"ר רונית רוט חנניה
פסיכולוגית התפתחותית מומחית, מוכרת ע"י משרד הבריאות. סיימה פורום אבחונים
לימודי תואר שני ושלישי בארה"ב, עם התמחות ממוקדת באבחון והתערבות בגיל הרך בארה"ב ובישראל. עובדת מזה מספר שנים כפסיכולוגית התפתחותית בכירה במכון להתפתחות הילד וכן כמרצה בתכנית לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה התפתחותית (אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית תל-אביב יפו. אבני דרך הינו מרכז התפתחותי להתערבות מוקדמת. הצוות המקצועי שלנו מגיע הביתה ונותן את הטיפולים בסביבה הטבעית של הילד.

הפורום עוסק באבחונים של ילדים: אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחונים של ילדים.
* סוגי איבחונים.
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

שאלה:  ילד בן שנתיים  -  (דנה)


יש לי ילד בן שנתיים שמדבר ומביע את עצמו יפה שמתי לב שהוא מאוד רוצה חברת ילדים ולא יודע איך לעשות זאת אז הוא נוגע בהם אן מושך אותם וגם עושה לאחותו בת השנה..יש ימים שפחות ויש ימים שיותר.. איך אני יכולה לעזור לו להתחבר לילדים בלי שימוש בידיים?אנחנו כל הזמן מסבירים שאסור לגעת ושהוא יכול לגשת לילד ולבקש ממנו לשחק...אבל הוא אף פעם לא יוזם..רק מחכה שיפנו אליו וגם אז אין ממש הדדיות במשחק... חוץ מזה,הוא מאוד מתקשה באופן כללי לשבת ודעתו נוסחת מאוד בקלות...הוא עובר ממשחק למשחק ולא ממש מעמיק בשום דבר...ולגץכן המשחק שלו מאוד שטחי...איך אפשר ללמד אותו להרחיב קצת את המשחק?ולשבת קצת יותר?...או שזה משהו שעובר עם בגיל...? תודה רבה

תשובה:  ילד בן שנתיים


שלום רב, את מתארת תמונה קצת מבלבלת של התנהלות בנך. אני מציעה שכדי שהתמונה תהיה ברורה יותר ואז גם יהיה קל יותר לתת לת המלצות פרקטיות - תפני לאבחון התפתחותי מקיף באחד מהמכונים להתפתחות הילד או היחידות להתפתחות הילד. ד״ר רונית רוט-חנניה
 X