על הספה - פורומי מומחים

פורום פיזיותרפיה התפתחותית - ילדים

פורום פיזיותרפיה התפתחותית - ילדים

פורום פיזיותרפיה התפתחותית - ילדים מנהלת פורום נעמה גוטמן וייזר
פיזיותרפיסטית התפתחותית. סיימתי לימודי פיזיותרפיה לתואר ראשון ב2001, ואני נמצאת בעיצומו פורום פיזיותרפיה התפתחותית - ילדים
של המאסטר בפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב. מדריכה קלינית מטעם אוניברסיטת ת"א. פיזיותרפיסטית בגן השיקומי של עמותת "צעד קדימה" , מרצה להתפתחות הילד בבית הספר למאמנים "וינגייט" ובעלת קליניקה פרטית לפיזיותרפיה ולהתפתחות.

הפורום עוסק במענה לשאלות הורים ואנשי מקצוע בסוגיות הקשורות לקשיים התפתחותיים, בדגש על קשיים בהתפתחות התנועה, אצל תינוקות וילדים.

תחומי הפורום:

תינוקות עם איחור קל עד מורכב בהתפתחות תנועה.

פגים עם קשיי התפתחות מורכבים ופשוטים (קשיים באכילה, ויסות חושי, התפתחות מוטורית)

ילדים עם איחור , סרבול מוטורי וחולשה בחגורת הכתפיים .

תינוקות וילדים הלוקים בשיתוק מוחין וליקויים נוירולוגים אחרים.

תינוקות וילדים הלוקים בתסמונות גנטיות מולדות.



פרטי התקשרות:
נעמה גוטמן וייזר, פיזיותרפיסטית
054-7792640
[email protected]


הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.




 X

שלום רב וחג שמח, פעמים רבות כאשר ילדים מתחילים ללכת הם משלבים בין ההליכה והזחילה, כי באמת בהתחלה הזחילה מהירה ויעילה יותר עבורם. עם זאת עקב גילו של ילדך, והעובדה שהתחיל ללכת מאוחר יחסית הייתי ממליצה להתייעץ עם איש מקצוע שייראה אותו ויחווה דיעה על התפתחותו המוטורית (רופא הילדים שלכם או פיזיותרפיסטית התפתחותית). בהצלחה וחג שמח. נעמה


שלום רב, ממליצה מאוד לפנות לאורתופד ילדים ולפיזיותרפיסטית התפתחותית. ניתן לעזור ולשפר את תבנית ההליכה ולהקטין את מספר הנפילות. בהצלחה וחג שמח נעמה


שלום רב, היות שמדובר בילד שנמצא במעון יום שיקומי, אני ממליצה מאוד לפנות לפיזיותרפיסטית המטפלת בו במעון. היא תדע להגיד האם יש צורך בחוות דעת שנייה של אורתופד או לא. לגבי תבנית ההליכה- כדאי גם כן להתייעץ איתה ולראות האם הקושי בהליכה נובע מכך שרק עכשיו התחיל ללכת, ועדיין לומד ללכת וככל שהזמן יחלוף ההליכה תשתפר, או שמדובר באמת באסימטריה משמעותית שדורשת , כמו ששאלתם, חוות דעת רפואית . בהצלחה נעמה


שלום רב, נשמע מהתיאור שלך שביתך מתפתחת יפה. היא צעירה מאוד ויש לה מיומנויות מוטוריות רבות. כרגע נראה כאילו הביצוע שלהן לא איכותי מספיק, אך ככל שתשתמש במיומנויות האלו ותתרגל אותן שוב ושוב את תראי שיפור באיכות התנועה וביכולת הביצוע שלה. בנתיים תני לה לזחול ולהתנסות במגוון היכולות שלה. במידה ואת עדיין מודאגת, ונראה לך כאילו יש א-סימטריה תפקודית או תנועות לא רצוניות אחרות , אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה. בהצלחה ושנה טובה נעמה


שלום רב, פעמים רבות ילדים זוחלים גחון תוך שימוש ברגל אחת וקיבוע הרגל השנייה, ישרה. שימי לב- האם משתמש בכף הרגל בעת הזחילה? סימן טוב! אם התפקוד הכללי שלו תקין, סימטרי, כלומר מתיישב משני הצדדים, משחק בשתי ידיים, אוכל ומתקשר בהתאם לגילו בדרך כלל אין סיבה לדאגה, אם את רואה אסימטריה נוספת בתפקוד שלו רצוי לפנות לאבחון פיזיותרפיסטית התפתחותית או רופא המשפחה. בנתיים על מנת לעודד אותו לזחילה סימטרית תני לו לזחול מעל מכשולים קטנים כמו כרית הנקה, בובת נחשושי , גרם מדרגות קטן. בהצלחה! לכל שאלה אני כאן.


שלום רב, נראה שבנך מתהפך בהתאם לגילו. עם זאת אם את רוצה לתרגל איתו, את יכולה לשחק בגלגול ברצף- גב- בטן- גב- בטן ....תוך כדי שיר נעים ותוך שאת עוזרת לו לבצע את הגלגולים ברצף. הקפידי לעשות זאת מימין ומשמאל. לגבי היד- לא לגמרי הבנתי את כוונתך, אם הוא לא מיישר אותה באופן קבוע, בכל התפקודים, כדאי לפנות לאבחון אצל רופא המשפחה או פיזיותרפיסטית התפתחותית. אם הקושי רק בזמן ההיפוך, אז אני מאמינה שככל שישכלל את יכולת ההיפוך שלו זה יסתדר מעצמו. בהצלחה!


שלום רב, יש דרכים רבות להתפתח "נכון", ויש תינוקות שנעמדים לפני שזוחלים וזה בסדר גמור. פעמים רבות לאחר ההיעמדות תופיעה זחילת שש, ולפעמים לא, אך אם הילד מתקדם ומשתפר ביכולותיו לרוב אין סיבה לדאגה. בהצלחה! נעמה


שלום רב, בהתפתחות הליכה בתינוקות לפעוטות פעמים רבות יש תבנית של רגלי o או רגליי x. במרבית המקרים תבנית ההליכה מסתדרת במהלך שנות הילדות, עד גיל שלוש או ארבע שנים, ולעתים מאוחר יותר. עם זאת לא בדקתי את ביתך ולכן קשה לי להגיד לך אם מצבה תקין או לא. במקרים כאלו אני ממליצה לפנות לפיזיותרפיסטית התפתחותית שתעריך ותבדוק את תבנית ההליכה של הילדה כמו גם את כלל ההתפתחות המוטורית שלה ותגיד לך האם יש לך סיבה לדאגה, ובמידת הצורך תתן תרגילים והדרכה לשיפור איכות ההליכה. בהצלחה נעמה


שלום רב, כאשר יש חשד לאסימטריה תפקודית אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע קרוב לביתך לאבחון והערכה. רצוי פיזיותרפיסטית התפתחותית. בנתיים הקפידי על גרייה סימטרית- כאשר את מושיטה לה צעצוע כשהיא שוכבת על הגב, הקפידי שתושיט יד שמאל ויד ימין, הקפידי להגיש מצד ימין ומצד שמאל כאשר את משכיבה על הבטן, שימי צעצועים מימינה ומשמאלה על מנת לעודד אותה להביט לשני הצדדים. גלגולים- נסי לגלגל אותה מגב לבטן וחזרה, לתרגל את ההיפוך דרך הצד שקשה לה, בעדינות ובנחת. והכי חשוב- פני להתייעצות עם איש מקצוע. בהצלחה נעמה


בוקר טוב, נשמע שהילד שלך מתפתח מצויין. ממש "לפי הספר".. כפי הנראה אינו מתהפך מבטן לגב פשוט כי אין לו בשביל מה...הוא מעדיף להשאר על הבטן "ולהתאמן" בזחילה והתרוממות...ברגע שיהיה לו רצון/ צורך להתהפך אל הגב הוא יעשה זאת. מהתיאור שלך אותו נשמע שיש לו את כל מרכיבי התנועה הנדרשים לכך. לגבי התרגילים שאת עושה איתו, אם הוא נהנה מהם ואת גם, תמשיכי איתם, זה טוב לגרייה התנועתית והתחושתית שלו וכמובן לקשר בינכם. בהצלחה!


שלום רב, במקרים כאלו של תפקוד אסימטרי בגיל ארבע שנים, קשה לי לעזור דרך האתר- וירטואלית. אני ממליצה מאוד לפנות לרופא הילדים או לפיזיותרפיסטית ליד הבית, על מנת שייבדקו את הילדה וייראו האם אכן יש אסימטריה וקושי בתפקוד של הבת שלך. אם אכן יימצא קושי כזה הם ייתנו לך את הטיפול המתאים והתרגילים הנכונים. בהצלחה נעמה


שלום רב, וסליחה על העיכוב בתשובה. מהתיאור שלך נשמע כאילו בנך מתפתח בהתאם לגילו. אני מאמינה שמאז שכתבת את השאלה הוא התפתח ויכול לעשות דברים רבים נוספים. עם זאת, אם עדיין קשה לו בשכיבה על הבטן ובהרמת הגוף מומלץ לפנות להתייעצות. בנתיים תני לבלות זמןרב על משטח קשיח- רך על הבטן, הרחיקי מעט את הצעצועים, כך שייצטרך להתאמץ על מנת להגיע אליהם, הושיטי לו צעצועים מגובה נמוך, תני לו לאחוז בכדור קטן או בובה קטנה על מנת לעודד את פתיחת כפות הידיים. בהצלחה, ולכל שאלה אני כאן . נעמה