הרשמה לאינדקס על הספה   |  כניסת מטפלים רשומים   |     על הספה בפייסבוק

אודות על הספה   |  הרשם לניוזלטר שלנו   |  צור קשר

לוגו על הספה
  • בית
  • חפש מטפל
      • חיפוש באינדקס
      • חיפוש מתקדם
      • קבל המלצה מהצוות שלנו
      • פיזיותרפיה
      • ריפוי בעיסוק
      • קלינאית תקשורת
      • טיפולים בהבעה ויצירה
      • טיפול באומנות
      • טיפול משפחתי
      • טיפול פסיכולוגי בסקייפ
      • טיפול פסיכולוגי

      • טיפול פסיכולוגי תל אביב
      • טיפול פסיכולוגי בשרון
      • טיפול פסיכולוגי בדרום
      • טיפול פסיכולוגי בחיפה
      • טיפול פסיכולוגי בצפון תל אביב
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול פסיכולוגי לילדים

      • טיפול פסיכולוגי לילדים בשרון
      • טיפול פסיכולוגי לילדים בתל אביב
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול זוגי

      • טיפול זוגי בתל אביב
      • טיפול זוגי בשרון
      • טיפול זוגי בצפון
      • טיפול זוגי בירושלים
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול במתבגרים

      • טיפול במתבגרים תל אביב
      • טיפול במתבגרים בשרון
      • טיפול במתבגרים בצפון
      • ...אזורים נוספים
      • הדרכת הורים

      • הדרכת הורים בתל אביב
      • הדרכת הורים בשרון
      • הדרכת הורים בצפון
      • הדרכת הורים במרכז
      • ...אזורים נוספים
      • CBT

      • CBT בתל אביב
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול מיני

      • טיפול פסיכיאטרי

  • פורומים
      • פורום קלינאית תקשורת
      • פורום התמכרויות
      • פורום הגיל השלישי
      • פורום אמהות, היריון ולידה
      • פורום גיל ההתבגרות
      • פורום ייעוץ לקהילה הגאה
      • פורום הדרכת הורים
      • פורום זוגיות , טיפול זוגי
      • פורום פסיכולוגיית ספורט
      • פורום טיפול פסיכולוגי
      • פורום דיכאון, חרדה
      • פורום קורונה
      • פורום אבחונים
      • פורום טיפול פסיכולוגי ילדים
      • פורום שירות צבאי
      • פיזיותרפיה התפתחותית
  • ערוצי תוכן
      • מידע כללי

      • מילון מונחים
      • השירות הציבורי
      • מכונים טיפוליים
      • מידע על סוגי טיפול
      • הכשרות והסמכות של מטפלים
      • כלים להורות אפקטיבית
      • הבלוגים של על הספה
      • ערוץ וידאו

      • גמילה מחיתולים
      • התפתחות מוטורית תינוקות
      • סרטוני הדרכת הורים
      • ויסות חושי
      • הכנה לכיתה א
      • הצבת גבולות וסמכות הורית
      • אכילה בררנית
      • התפתחות תינוקות - זחילה
      • מאמרים

      • גיל ההתבגרות
      • טיפול בילדים
      • כתבות בנושא דיכאון וחרדה
      • לקויות למידה
      • זוגיות ומשפחה
      • טיפול פסיכולוגי
      • איכות חיים
      • חגים ומשפחה
  • לאנשי מקצוע
    • מאגר מדריכים מקצועיים
    • הצטרפות לאינדקס שלנו
    • לוח לקהילה המקצועית
    • כלים ושירותים למטפלים
    • הרשמה לניוזלטר
    • פרסום מאמרים בעל הספה
    • כניסת מטפלים רשומים
  • תחומי טיפול
      • טיפול בדיכאון
      • טיפול בחרדה
      • הפרעות אכילה
      • התמכרויות
      • לקויות למידה והפרעות קשב
      • נכויות ומחלות כרוניות
      • אבחונים
      • התמכרויות
      • מיינדפולנס
      • פסיכודרמה
      • התפתחות הילד
      • גיל ההתבגרות
      • בעיות משפחתיות וזוגיות
      • אבל ואובדן
      • טיפול רגשי לילדים
      • הגיל השלישי
חפש באתר  
חפש באתר  
מי אנחנו
  • אודות על הספה
  • הרשמה לאינדקס שלנו
  • צור קשר
  • כניסת מטפלים רשומים
  • בית
  • חפש מטפל
    • חיפוש באינדקס
    • טיפול פסיכולוגי
    • טיפול אונליין
    • טיפול זוגי
    • הדרכת הורים
    • טיפול במתבגרים
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT
  • פורומים
    • לפורומים של אתר על הספה
  • ערוצי תוכן
    • מאמרים
    • ערוץ וידאו
  • לאנשי מקצוע
    • כניסת מטפלים
    • הצטרפות לאינדקס שלנו
    • מאגר מדריכים מקצועיים
    • מאמרים מקצועיים
    • לוח לקהילה המקצועית
    • כלים ושירותים למטפלים
  • תחומי טיפול
    • טיפול בדיכאון
    • טיפול בחרדה
    • התפתחות הילד
    • פסיכודרמה
    • מיינדפולנס
    • לקויות למידה והפרעות קשב
    • לכל תחומי הטיפול
    • הפרעות אכילה
לוגו על הספה

על הספה, המגזין, כתבות בנושא חרדה


  • בית
  • המגזין
  • כתבות ומאמרים
  • לקות למידה- לא רק בכיתה

לקות למידה- לא רק בכיתה


א | א | א | א | (שנה גודל אות)
הרבה נכתב על לקות למידה. יש אתרים רבים ועשרות גופים המטפלים בנושא. בשנים האחרונות התפתחה תעשייה שלמה סביב אבחונים של לקוי למידה לצורך קבלת הקלות בלימודים ובבגרויות. האופנה הגיעה למימדים כאלו שאמא שהשתתפה באחת ההרצאות שנתתי אמרה לי "בתי חזרה מבית הספר וביקשה שאממן לה אבחון כי היא גם רוצה כרטיס שיתן לה הקלות במבחנים".

אז זהו- שכאן הטעות הגדולה. תלמידים לקויי למידה לא מקבלים הקלות. הם אמורים לקבל התאמות. ילד שלא יודע את החומר, הארכת זמן הבחינה לא תעזור לו ולא תשים את הידע בראשו. גם לא הקראה, מבחן בעל פה או התאמה אחרת. לילדים עם קשיים בתפיסה החזותית, היכולת לקרוא שאלה אמריקאית מבלי שהשורות יתבלבלו תלויה מאוד בזמן. לילד עם דילסלקציה שהיא קושי בקריאה, לוקח לעיתים גם פי שלושה זמן לקרוא את השאלה. כך גם כתיבה של מבחן פתוח לילד עם קושי בכתיבה. לילדים עם לקות למידה שימוש בערוץ החזק ללמידה ולביטוי הידע הוא קריטי.אם מטרתו של מבחן היא לבדוק את הידע של התלמיד, מדוע לא לבחון ילד עם דיסגרפיה (לקות בכתיבה) בעל פה?

הטעות השניה היא שהאבחון ללקות למידה מטרתו לקבל התאמות אלו. נכון, הילדים שאכן מאובחנים עם לקות למידה מקבלים באבחון גם המלצות להתאמות. אבל לקות הלמידה לא מתחילה ובודאי שאינה נגמרת במבחנים ולא בבית הספר. ללקות למידה השלכות חברתיות תפקודיות ורגשיות על כל היבטי החיים, ולכל החיים.

לקות למידה בכללה הינה לקות אורגנית, פגיעה באיזורים ספציפיים במוח האחראיים על תפקיד אחד או יותר מהמעורבים בתהליך הלמידה. ישנה שכיחות גבוהה מאוד של לקות למידה בתוך המשפחה ולכן כנראה שקיים מרכיב תורשתי בגורמים ללקות הלמידה.

דיסלקציה, לדוגמה, שהיא קושי בקריאה, יכולה להיגרם על ידי קשיים בתפיסה החזותית: ילד מסתכל על הטקסט, עיניו רואות את הסמלים, את האותיות, אך המוח המפרש את הסימנים המשתקפים על עדשת העין מתקשה לשייך להם את המשמעות. כמו שאדם שמעולם לא למד סינית יסתכל על האותיות הסיניות, יראה אותן בדיוק כמו סיני מלומד, אבל לא יוכל לקרא מה כתוב, גם אם חמש דקות לפני כן מישהו אמר את המשמעות. הוא יוכל לחזור על דבריו אבל האותיות לא יסמלו כל משמעות חדשה עבורו. קשיים בתפיסה חזותית באים לידי ביטוי לא רק בקריאת טקטים בהיסטוריה לצורך מבחני בגרות, אלא גם בחיי היום יום. לדוגמה, קריאת שלטי הכוונה או כרזות של פרסומות (שהיום מהווה אחוז לא קטן מהשיח החברתי בשיחות חולין). לפעמים אפילו תפיסת ההומור שבפרסומת קצרה ומהירה בטלויזה- כאשר הבדיחה טמונה בתוך פרט גרפי קטן יחסית- בקלות הוא יתפספס. קחו ילד בכיתה ב או ג עם קשיים בתפיסה החזותית לפסטיגל, הושיבו אותו בשורה אחרונה, הוא לא יצליח לתפוס כלום מכל הגירויים והדמויות המתרוצצות על הבמה. ואז לכל אלו מתלוות ההשלכות החברתיות: בכיתה ידברו על הפסטיגל, והוא זוכר רק את המאמץ הבלתי אפשרי לנסות להבין מה הלך שם. הנע

ר יוצא לבלות עם חברים ולוקח אוטובוס. הוא מאחר לחזור ומאוד כועסים עליו- והוא מנסה להסביר שפספס את האוטובוס, שהקו שלו לא הגיע- אתם יודעים מתי נגמר הסרט ושהאוטובוס היה אמור לעבור, אבל לא לקחתם בחשבון שהוא לא הספיק לקלוט את המספר של קו האוטובוס, במיוחד היום שהמספר מופיע לסירוגין עם תיאור התחנות האחרונות של הקו שגם אותן הוא לא מספיק לקרוא בלילה באוטובוס החולף על פניו. ילד עם קושי בעיבוד שמיעתי, יהיה האחרון לצחוק מבדיחה ומהר ובקלות יהפוך להיות הבדיחה עצמה.

אם נקח דוגמאות אחרות של לקות בכתיבה- אם זו הנגרמת בשל לקות בקשר יד - עין או לקות הנגרמת בשל קושי בויסות בכוח ובמוטוריקה עדינה- חשיבה מוקדמת על המקומות הנוספים בהם הלקות יכולה להשפיע יכולה לחסוך הרבה עוגמת נפש ותסכול לילד ולמשפחתו. כמה מהילדים עם לקות הלמידה מתקשים לשרוך שרוכים לבד? מושיטים יד לכוס ושופכים הכל על השולחן? מתקשים להתארגן עם הזמן, מתקשים לשמור על המחברות מסודרות וכך גם על ספרי הקריאה, על שולחן האוכל ועל בגדיהם?

קשיים בתפיסה, בעיבוד , בשליפה מהזיכרון מקשים מאוד ללמוד למבחן אבל במידה לא פחותה מקשים על הזיכרון כאשר שולחים את הילד או את בן הזוג עם לקות הלמידה למכולת לקנות כמה דברים, כאשר צריך לחלוק את מטלות הבית. מספרת אישה צעירה הנשואה לגבר עם לקות למידה כי הם הסכימו ביניהם שהוא יהיה אחראי על שטיפת הכלים. בכל פעם שהוא שוטף כלים, הוא משאיר אחריו את השיש מלוכלך. היא כועסת ומתוסכלת מהזלזול שלו, שאינו מבין כמה חשוב לה שהמטבח יהיה נקי, שלא נעים לה להכנס לבשל במטבח מלוכלך. היא איננה מבינה מה הקשר בין לקות הלמידה שלו לבין העובדה שפשוט אינו רואה את הכתמים. הוא עובר עם הסמרטוט, כי הוא מבין שחשוב לה, אין לו בעיה לעשות את זה עבורה והוא מבין שזה משמעותי. הוא באמת לא מצליח לתפוס את כל תמונת השיש ומוחו תופס רק חלק מהמשטח לכן כתמים מסויימים נמצאים מחוץ לעיבוד הגירוי החזותי שהתקבל במוחו. הוא לא מפספס רק אותיות בקריאה.

לקות למידה כוללת גם קשיים בעיבוד. ילדים אשר שומעים את שאלת המורה אבל מעבדים את המידע לאט יותר, יענו למורה על שאלה ששאל לפני חמש דקות כי בזמן שמוחם היה עסוק בעיבוד השאלה הראשונה ובשליפת התשובה מהזיכרון, המורה כבר קיבל תשובה מתלמיד אחר ועבר לשאלה הבאה. התלמיד הזה יתפס כחצוף, כליצן המנסה להצחיק את הכיתה. הגרוע מכך הוא כאשר המורה תבקש ממנו לצאת החוצה לחמש דקות להירגע- אבל אם יש לו קושי בתפיסת זמן, כיצד ידע מתי עברו חמש דקות? לא מעט ילדים סובלים מכמה לקויות למידה ולא רק מאחת. פעמים רבות יש קשיים נוספים הנלווים ללקות הלמידה. חלקם אורגאניים ואחרים קשיים הנחשבים "תופעות לוואי" ללקות הלמידה, ובקבוצה זו נכנסים הקשיים הרגשיים שחלקם נגרמים בשל הקושי של הסביבה להבין מה צריך הילד עם לקות הלמידה.

ההשלכות החברתיות הן עצומות. כבר בכיתה א' הילדים יודעים מי רכש קריאה ומי מתקשה. בבתי ספר מסויימים בכיתה ב' לאחר מבחני הסינון למחוננים, מכתבי התשובה מחולקים לילדים במהלך הבוקר אפילו לא במעטפות סגורות ומתפתח דיבור בין הילדים על מי חכם, מי מצטיין ומי- נשאר לשעות תגבור כי לא קורא טוב או לא מתקדם כמו הכיתה בחשבון. אבל בכמה כיתות עושים עם התלמידים שיחה ומסבירים שיש דבר כזה הנקרא לקות למידה?

למה להרחיק לכת? האם מדברים עם הילדים על דבר כזה הנקרא קושי? אין ילד שאין לו קושי בתחום מסויים- בקריאה, בכתיבה, בציור ובאומנות, בזיכרון, ביצירת קשרים חברתיים, בספורט, בויסות הרגשי. מדוע למצויינות יש במה (ואני לא טוענת שזה רע כשלעצמו) אבל את הקושי צריך להסתיר במקום להסביר? היכולת של ילד לקבל אחרים תלויה וקשורה קשר הדוק ביכולת שלו לקבל את עצמו, כולל הקשיים שלו. להסביר לילדים מהי לקות, מהי הפרעות קשב וריכוז, מהם אבחונים ללקויות למידה ומה מהותו של הכרטיס הפופולארי הזה המקנה הארכת זמן – זה לעשות שירות לא רק לילדים עם לקות למידה אלא לכולם.

ביטוח לאומי התקדם והכיר באנשים מעל גיל 18 עם לקות למידה. אם הקושי שלהם ניכר ומשפיע על כושר ההשתכרות שלהם- הם יקבלו אחוזי נכות וסיוע. אבל מתחת לגיל 18, הורים צריכים לשלם על האבחונים היקרים, על הוראה מתקנת ועל הטיפול הרגשי. המתי"אות מציעות גם הן טיפולים, בתוך בית הספר או מחוצה לו, אבל לא לכל ילד, רק לאלו המתקשים מאוד. אלו שכבר התייאשו מהם והתייאשו מעצמם. אלא שעברו ועדת השמה והוגדרו כזכאים לחינוך מיוחד או לסל שילוב. מה עם כל הילדים האחרים שפשוט צריכים ללמוד אחרת? שהוראה מתווכת (שמה החדש של ההוראה המתקנת) ותמיכה רגשית ישנו את חייהם? ומעבר לכך- מדוע עולמם הרגשי של ילדים ואנשים עם לקות למידה אינו מטרת התערבות בפני עצמה? עד מתי יתעלמו מהקשיים החברתיים והרגשיים שאינם נופלים מאלו הלימודיים?
  • תגיות

  • טיפול בחרדה

  • מתבגרים

  • התפתחות הילד

  • לקות למידה

  • נכות וחולי

למה להרחיק לכת? האם מדברים עם הילדים על דבר כזה הנקרא קושי? אין ילד שאין לו קושי בתחום מסויים- בקריאה, בכתיבה, בציור ובאומנות, בזיכרון, ביצירת קשרים חברתיים, בספורט, בויסות הרגשי. מדוע למצויינות יש במה (ואני לא טוענת שזה רע כשלעצמו) אבל את הקושי צריך להסתיר במקום להסביר? היכולת של ילד לקבל אחרים תלויה וקשורה קשר הדוק ביכולת שלו לקבל את עצמו, כולל הקשיים שלו. להסביר לילדים מהי לקות, מהי הפרעות קשב וריכוז, מהם אבחונים ללקויות למידה ומה מהותו של הכרטיס הפופולארי הזה המקנה הארכת זמן – זה לעשות שירות לא רק לילדים עם לקות למידה אלא לכולם.


אנשי מקצוע רלוונטים לתחום

אורנה גלבוע-שביט-אינדקס מטפלים מומלצים

אורנה גלבוע-שביט

פסיכולוגית קלינית מדריכה

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: כפר סבא
שפה: עברית,אנגלית

טיפול המשלב הבנה מעמיקה יחד עם כלים פרקטיים המכוונים ליצירת הקלה ושינוי. מאמינה בטיפול ב''גובה העיניים'' המותאם לצרכי הפונה, וביכולת של הפרט לצמיחה.

מידע נוסף

   

צור קשר

יהודית נחמן-אינדקס מטפלים מומלצים

יהודית נחמן

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: דיכאון,התמודדות עם משברי חיים,בעיות משפחתיות וזוגיות,פוסט טראומה, חרדה ופוביה, אבל ואובדן, טיפול מקוון בסקייפ.
אזור בארץ: נתניה,בקעת אונו
שפה: עברית, צרפתית

טיפול פסיכולוגי הוא קודם כל פגישה בין שני בני אדם שבונים יחד קשר בו יש אמפתיה, בטחון ואמון. דרך הקשר והעבודה, אפשר להתחבר חזרה למשאבים האישיים.

מידע נוסף

   

צור קשר

דר דלית בר-קמה-אינדקס מטפלים מומלצים

ד"ר דלית בר-קמה

פסיכולוגית קלינית ומדריכה

התמחות: התמודדות עם מעברים ומשברי חיים,חרדה ופוביה,OCD,דיכאון,טיפול במתבגרים,הדרכת הורים,מחלות כרוניות,בריאות הנפש
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית

מאמינה בראייה הוליסטית של האדם: סבלו,המכשולים עימם מתמודד, וכוחות הריפוי הטבעיים הגלומים בו משלבת בין כלים ממוקדים ברווחה נפשית (CBT,ACT), קשיבות Mindfulness, והבנה פסיכו-דינאמית

מידע נוסף

   

צור קשר

יהלומית סימיונוביץ-אינדקס מטפלים מומלצים

יהלומית סימיונוביץ

עובדת סוציאלית קלינית(M.SW) ומטפלת זוגית מוסמכת

התמחות: טיפול בילדים ומתבגרים, הדרכת הורים, בעיות משפחתיות וזוגיות, אבל ואובדן, התמודדות עם משברי חיים, הפרעות אכילה
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית

מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים. מדריכת הורים ומטפלת בזוגות ומשפחות. הטיפול הוא בדגש על ראייה רחבה של צרכי כל המשפחה.

מידע נוסף

   

צור קשר




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

דמי כיס לילדים – למה, כמה ואיך? - צוות על הספה

מתבגרים, התפתחות הילד

דמי כיס לילדים – למה, כמה ואיך? מתן דמי כיס לילדים היא פרקטיקה נפוצה אצל חלקים נרחבים באוכלוסייה. בעוד שבעבר נטו הורים לראות במתן דמי כיס פתרון פרקטי, שמאפשר לילדים לרכוש דברים קטנים לעצמם, הרי שהיום, הורים רבים רואים בכך גם הזדמנות לחינוך פיננסי מעשי

נוכחות הורית בעידן הקורונה - צוות על הספה

התפתחות הילד, זוגיות ומשפחה, איכות חיים

נוכחות הורית בעידן הקורונה האתגר ההורי, שנולד ביחד עם הילד הראשון, התעצם לאחרונה והפך למורכב הרבה יותר – דאגות בריאותיות וכלכליות, חרדות חדשות שצומחות ככל שמתארך המשבר והצורך להתמודד עם כל אלו, כאשר הילדים בבית, רואים הכל וזקוקים לנוכחות הורית רבה מהרגיל.

המדריך לאבחונים לילד - צוות על הספה

התפתחות הילד

המדריך לאבחונים לילד אין ספור הורים פונים לעל הספה בבקשה לקבל הסבר מפורט ומרוכז על שלל האבחונים המוצעים לילדים, במטרה להבחין ביניהם ולהבין מהו האבחון הנדרש לילד שלהם. המאמר הבא סוקר את סוגי האבחונים השונים הקיימים בשוק, ומנסה להכווין אתכם ההורים, איזה אבחון נחוץ לילד שלכם?

טיפול בבישול - אילת ברק

דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, התמכרות, טיפול פסיכולוגי

טיפול בבישול מטבח מהווה נקודת התייחסות ראשונית לעולם פנימי, רגשי וחברתי. אוכל על שלל טעמיו וריחותיו מלווה כל אחד מאיתנו, מציף אותנו בזיכרונות ופורט על רגשות. היצירה הבישולית מאפשרת פיתוח של מרכיבים קוגניטיביים ותקשורתיים כמו בטחון עצמי, מיומנות חברתית, אופטימיות, שיתוף והנאה.






על הספה

צוות אתר על הספה, משלב אנשי מקצוע טיפוליים יחד עם אנשי אינטרנט. לכולנו, חוויה מדהימה ועם זאת כל כך שונה של טיפול פסיכולוגי. לשם כך יצרנו את "על הספה" מתוך רצון לעזור לכל מי שחש אי נוחות או קושי בחייו, למצוא את העזרה המקצועית הנכונה ולהתחיל, כבר היום, במסע לקראת איכות חיים טובה יותר.

  •    אודות על הספה
  •  [email protected]
  •  054-5690181
  •  על הספה בפייסבוק
  •    צור קשר

 אודות ועזרה


אתר על הספה מקשיב לכם על מנת לשרת אתכם טוב יותר, נשמח לקבל מכם תגובות, הערות וביקורות.
מטפלים ממליצים עלינו
אין תחליף למפגש הבינאישי. אך בימינו המפגש הראשוני מתחיל הרבה לפני ששני אנשים נפגשים פנים אל פנים
הצטרפות לאינדקס מטפלים - "על הספה" מציע לך מגוון שירותים וחבילות אטרקטיביות שיאפשרו לכם שליטה מלאה ואיכותית בתכנים שיקראו אודותכם לקוחות וקולגות

 ערוצים מומלצים


  •    פורומים בעל הספה
  •    ערוץ הוידאו של הספה
  •    כתבות בעל הספה
  •    תחומי טיפול
  •    אזור אנשי מקצוע
  •    אינדקס מדריכים
  •    טיפול פסיכולוגי מוזל
  •    לוח לקהילה המקצועית
  •    הבלוגים של על הספה

 אינדקס על הספה


  •    טיפול פסיכולוגי
  •    טיפול זוגי
  •    הדרכת הורים
  •    פיזיותרפיה
  •    קלינאית תקשורת
  •    ריפוי בעיסוק
  •    טיפול פסיכיאטרי
  •    קבוצות טיפוליות
  •    CBT

התכנים והמידע המוצגים באתר זה מספקים מידע בלבד. אין לראות בהם אבחנה ו/או חוות דעת ו/או המלצה רפואית והם אינם מהווים בשום מקרה תחליף לייעוץ עם גורם מקצועי מוסמך.
השימוש באתר או בתכניו הוא על אחריותו הבלעדית והמלאה של המשתמש. שימוש באתר ובתכניו ייחשב כהסכמה מצד המשתמש לתקנון האתר .
  כל הזכויות שמורות לאתר על הספה ©