על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

בדיקה חוזרת לאבחון ASD

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  בדיקה חוזרת לאבחון ASD  -  (דורית)


היי, בני אובחן לפני חצי שנה כלוקה ב ASD בתפקוד גבוה היום כיום בן 6, ילד מאוד חכם, וורבלי מאוד ובעקרון ממש ילד רגיל שנה שעברה חווה שנה מאוד קשה בגן מבחינה חברתית (הוא עלה לגן עירייה מגן פרטי שהיווה בעבורו חממה משפחתית ישירות ל "גן חובה" . המעבר הזה גרם לו "לפגר" בהתקדמות מול שאר ילדי הגן..הוא היה רגיש מכולם, מתקשה ליצור חברויות, מציק הרבה פעמים לילדים מסביבו, בוכה המון.. השנה יש לו סייעת צמודה בגן וההשתלבות בגן הרבה יותר טובה, הן מבחינה חברתית והן מבחינה תקשורתית. עדיין, היכולות הוורבליות שלו הרבה יותר טובות עם מבוגרים וקצת פחות בקבוצה גדולה עם הרבה ילדים..(בקבוצה גדולה מרגיש לי כאילו שהוא מרגיש "שקוף" ולכן עושה הכל כדי לא להרגיש כך..ואז זה מתבטא בהצקות, עקשנות, ויכוחים.. נראה שסף התסכול שלו פשוט מאוד נמוך ואז הוא בוכה ובעיקר לא מקשיב... בני אובחן בהתפתחות הילד והוגדר כ "מאוד מבלבל" כיוון שהיכולות שלו הן באמת מאוד גבוהות אך ברגע שהגיעו לתצפית בגן הן ראו דברים שנראו להם "מעט מוזרים" כמו זה שניגש דווקא אליהן וישר התחבר אליהן ופחות לילדים. התקרב למגע וכו'.. מה מבצעים אצלכם? האם אתם נותנים אבחון נוסף, יודעים למקד בדיוק את הנושא ולהבין מה בדיוק הבעיה , האם נותנים כלים / טיפול ממוקד? .. נכון להיום עיקר הבעיה נובעת מחוסר הקשבה מוחלט, כל הזמן עושה "דווקא" / הפוך ממה שמבקשים...(לדוגמא: עד שלא כועסים עליו הוא לא יעשה מה שיתבקש לעשות..) , נראה שלפעמים הוא מרחף וחי לו בעולם , שקוע ומעדיף לבלות ב "טאבלט" מאשר לתקשר עם בני גילו עכשיו נשאר שנה נוספת בגן ושנה הבאה אמור לעלות לכיתה א'. מפחדת שלא יוכל לשבת בכסא במשך כל השעות, שלא יקשיב,,שלא יקטלגו אותו כילד " בעייתי" כי הוא ילד מאוד מאוד חכם (באופן מיוחד) השאלה מה הכי נכון.. אודה לתגובתכם.. תודה רבה!!!!

תשובה:  בדיקה חוזרת לאבחון ASD - ( דר רונית רוט )


שלום רב, האם באבחון שבנך עבר (הפסיכולוגי) מתואר באופן מפורט התפקוד שלו (תחומי חוזק כמו גם חולשות) בתחומי ההתפתחות השונים? האם ניתנו המלצות טיפוליות בהתאם לפרופיל ההתפתחותי שתואר באבחון? יש הרבה מאד ילדים עם אבחנה של ASD - אבל למרות שיש לכולם את אותה האבחנה, הצרכים שלהם יכולים להיות מאד שונים זה מזה. נראה על פניו ממה שאת מתארת שבנך זקוק לתמיכה במיוחד במישור החברתי וההתנהגותי. אם הוא במסגרת חינוכית רגילה עם משלבת, אולי אפשר לישוב על תכנית בריאותית מקדמת, או על תכנית קבוצתית לקידום מיומנויות חברתיות עבור ילדים עם ASD ותכניות דומות. ד״ר רונית רוט-חנניה
 X