על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

האם לעשות איבחון ואיך למצוא מכון טוב

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  האם לעשות איבחון ואיך למצוא מכון טוב  -  (ג)


שלום רב, בני עלה השנה לכיתה.כבר לפני שנתיים נצפה קושי במוטוריקה גסה ועדינה. נושא מוטוריקה גסה כמעט הסתדר, פרט למשחקי הכדור שהוא לא אוהב ומרגיש שהוא לא טוב בזה. בעניין מוטוריקה עדינה הנושא קצת מורכב יותר. היה בריפוי בעיסוק בטרום חובה, כשחזרנו בחובה והתחלנו לחזק את נושא הספרות והאותיות סירב בתוקף ללכת.הוא לא אוהב לצייר בכלל ויש קושי בציור וכתיבה, למרות שמשחקי מוטוריקה עדינה מבצע ברמה גבוהה.עבר איבחון בגן וקיבל גננת סיח. יש חשש גם לקשב וריכוז, אך נוירולוג לא יכול בגיל הזה לקבוע חד משמעית. אני מאשימה את עצמי, אולי אני לא מקדישה לו מספיק זמן כי אני מגיעה הביתה רק בערב ואולי בגן לא נתנו מספיק דגש על זה. אין לו שום רצון ללמוד ולעשות מעבר לדרישות בביה'ס.אולי כי לא מעניין אותו ואולי כי קשה לו. ספרה תשע למשל הוא מצליח לכתוב יפה, אבל לא מצליח לזכור שזה תשע. לדעתי יש בעיה בהבנת רצף מספרים.אולי אני מגזימה ודרישות שלי לכיתה א' גבוהות מידי, אבל יש לי ילדה שזה עבר לה בקלות..אני לא יודעת האם לחכות או לעשות לו איבחון ואיך למצוא מכון טוב ומהימן לאיבחון.סליחה על אורך ההודעה. אשמח לתשובה בהקדם

תשובה:  האם לעשות איבחון ואיך למצוא מכון טוב - (0)


שלום רב, נראה לי שהדבר הנכון לעשותו הוא לפנות למכון להתפתחות הילד הקרוב למקום מגוריכם - שם יוכל לעבור אבחוני מעקב בריפוי בעיסוק (אבחון שיוכל להתייחס גם לנטייה שלו להימנע מפעילויות כמו כתיבה וציור), בפסיכולוגיה וכן אבחון של רפוא התפתחותי/נוירולוג אשר ייתייחס לקשיי הקשב והריכוז. במקום כמו המכון להתפתחות הילד תהייה התייחסות אבחונית וגם טיפולית - רב מקצועית.
 X