על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

התפתחות הילדה בת שנה ו8 חודשים

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  התפתחות הילדה בת שנה ו8 חודשים  -  (ילנה)


ד"ר שלום רב, בת שלי בת שנה ו8 חודשים ויש לי חשש להתפתחות שלה. רוצה לציין שיש תוצאות של בדיקת שמיעה והיא יצא לא תקינה. נוזלים באוזניים ושמיעה ב40-45 דציבל. הייתי ביועץ אצל שני רופאים אף אוזן גרון ושניהם אמרו לי להמתין עוד כמה חודשים ולבצע שוב בדיקת שמיעה. קצת רקע על התנהגות שלה. היא לא מגיבה לשמה ולחלק מהבשקות שלי. היא מבינה רוב בג'סטות שאני מבקשת ממנה לעשות משהו. כמו: לתת לבובה לאכול או לתת לי לאכול או לבקש להביא לי משהו שיש לה ביד. והיא ישר נותנת. יש לה קשר עין. ככה אני רואה את זה. כבר לא בטוחה בשום דבר. שאני מביאה לה צעצוע חדש היא ישר לוקחת מחייכת ומתחילה לשחק לפי שימוש הצעצוע.לא מגלגלת גלגלים במכונית. אוהבת לפתוח קופסאות ולהכניס לשם משהו ואחרי זה להוציא. או ללכת ביד עם משהו. כמו סל. יודעת להרכיב משקפיים(שמש) לעצמה וגם לשים לי על הפנים. אף פעם לא היה לה התקפי זעם או תנועות מוזרות עם ידיים. שהיא נופלת היא מתחילה לבכות וניגשת אליי מרימה ידיים שאני אקח אותה. משחקת בכדור עם רגל. מגלגלת לי אותו בחזרה בעזרת יד. יודעת לבנות קוביות ובזמן האחרון יודעת להגיד על קוביה ראשונה שהיא מרכיבה מילה:אחד. היא יודעת לברוח ממני ולצחוק. אין לה פחד מאנשים זרים. כמה דקות בוחנת בן אדם ואחרי זה משתחררת ומתחילה להתנהג כרגיל. ישנה ברצף 10-12 שעות. עם שינה באמצע יום עוד כמה שעות. אוכלת מצויין. יש צשהו כמו 20 מילים. אבל בחלק מהם הפסיקה להשתמש. שאני שרה לה שיר היא גם מתחילה לשיר אותו. שהיא רואה אוכל היא אומרת הם הם הם או שהיא רעבה. מבינה מצויין מילה לא. ישר מסתכלת אליי ומפסיקה מיד לעשות אתמה שרצתה. עודעת להעביר עמודים בספר. אתמול הצביע לי לכלב לפי בקשה שלי ולפרה. אבל רופאים אומרים שהיא לא שומעת טוב. ולפעמים אז היא כן שומעת? היא ילדה מאוד חייכנית. רוצה גן לציין שהתחלנו טיםול בסטרואידים לאף נגד נוזלים בהנחייה של רופא אף אוזן גרון. הייתי כמובן באיפת חלב איתה לפני חודשיים ואמרתי את הדאגות שלי. הם בדקו אותה ואמרו שחוץ משמיעה הם לא מצאו שום דבר ולא נתנו הפניה להתפתחות הילד. אף אוזן גרון גן אמר לי שיש לה קשר עין מצויין. אני מאוד מודאגת שהיא לא מגיבה לשם שלה ולחלק מהדברים היא כן מגיבה במיידי. יכול להיות שאני נשמעת כמו היסטרית אבל בכל זאת רציתי לברר אצלך האם יש סיבה לדאגה לכיוון האוטיזם? או שזה יותר לכיוון של שמיעה? אודה מאוד לתשובתך

תשובה:  התפתחות הילדה בת שנה ו8 חודשים - ( דר רונית רוט )


שלום רב, לפי התיאור שלך נראה שהמיומנויות התקשורתיות הבסיסיות תקינות. שהיא מעוניינת, יוזמת ונענית לקשר, למשחק משותף ולאינטראקציה הדדית. על פניו נראה שאין מקום לדאגה אבל אם את עדיין מודאגת אולי כדאי בכל זאת לפנות להתפתחות הילד רק כדי לשלול באופן מבוסס עיכוב או לקות תקשורתיים או בתחום השפתי. ד״ר רונית רוט-חנניה
 X