על הספה - פורומי מומחים

פורום אבחונים

לימוד עם כיתה מעליו

פורום אבחונים

פורום אבחונים הפורום מנהול עלידי מכון אפיקים אפיקים הנו מכון פרטי, אשר מתמחה עריכת אבחונים פסיכולוגיים, אבחונים פסיכודיאגנוסטים, אבחוני מסוגלות הורית, איבחונים דידקטיים, איבחונים פסיכו-דידקטיים, אבחונים התפתחותיים, ועוד.

צוות אפיקים מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אשר לכל אחת ואחד מהם מומחיות בתחומים הקשורים לסוגיות כגון קשיי למידה, קשיים רגשיים, קשיים בתקשורת, הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות, מסוגלות הורית ועוד. באפיקים, בעזרת בחינתם של הצרכים האבחוניים בכל פנייה, מתבצעת התאמה לאנשי המקצוע, לכלים האבחוניים ולפורמט המתאימים ביותר. האבחון עצמו כולל ניתוח מעמיק של הממצאים, ועל מנת שיעשה בו שימוש מועיל, ניתן בסיומו משוב אישי מפורט וייעוץ בנוגע להמלצותיו.

הפורום עוסק בכל נושא האבחונים : אילו סוגים של אבחונים קיימים וכיצד יודעים איזה אבחון מתאים ומתי? כיצד קוראים ומבינים את תצאות האבחון? מתי כדאי לפנות לאבחון וכמה זמן אורך התהליך?

תחומי הפורום:

* אבחוני מסוגלות הורית
* איבחונים דידיקטיים
* איבחונים פסיכו דידיקטיים
* איבחונים התפתחותיים
* איבחונים נוירופסיכולוגיים
* הערכות מסוכנות
* איזה איבחון מתאים ומתי.
* קריאת תוצאות האיבחון.
* מתי כדאי לפנות לאבחון ואיך....

הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.

כל מה שצריך לדעת על אבחונים

מכון אפיקים באתר על הספה

לאתר המכון

מכון אפיקים בפייסבוק

שאלה:  לימוד עם כיתה מעליו  -  (עדי)


לאחר שלושה ימים של לימודים החליטו לשלב את בני עם כיתה מעליו קיינדרגרדאן. אצלנו כבר . בשלב הזה דורשים משמעת וממש לימודים. אני יודעת שמבחינה לימודית הוא גם הרבה מעבר לשלב הזה לא מבחינה מוטורית עדינה. מפחיד אותי שהוא קצת יהיה בהלם רק התחיל פריסקול מצד שני גם יכול להיות שיהיה לו ענין. האם החששות שלי נכונים

תשובה:  לימוד עם כיתה מעליו - (מיכל דביר )


עדי שלום, לא ציינת בן כמה הבן שלך ואין לי דרך לדעת לאיזה שכבת גיל מתייחסים המושגים של קיינדרגארטן או פריסקול שכתבת מול שכבות בחינוך הציבורי : טרום חובה/חובה וכו. אבל ברור שכישורים לימודיים גבוהים וטובים אינם מספיקים כדי להצליח להשתלב בשכבה בוגרת, וגם לא דיי במוטוריקה עדינה. כדי להתחבר ולחוש בטחון בקבוצת הילדים, עליהם ללמוד ויסות, איפוק, שליטה עצמית, דחיית סיפוקים ועוד, ואת זה קשה לעשות כשנתונים במתח או תחת הצורך המתמיד לרצות. המחיר הנפשי של זה עשוי להיות גבוה. אני מציעה לפגוש את הצוות החינוכי ולבקש הסבר על השיקולים שהובילו להחלטה, וכן לנסות להבין מהן איך הן מתכוונות ללוות אותו ולתמוך בו בדרישה הזו. חשוב שתגדירו יחד את המעבר כתקופת ניסיון, וזאת באופן שמועבר גם אליו: "חשבנו שיהיה לך מעניין לנסות, סומכים עלייך, אבל אם יהיה קשה מידיי ולא תרצה, תוכל לחזור לחברים". בהצלחה, מיכל
 X