פורום הדרכת הורים
הפורום יעסוק בשאלות לגבי הצבת גבולות, התמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים וחיזוק סמכותם של ההורים בתוך המשפחה .
ההדרכה ההורית באה לסייע להורים להתנהל מול ילדיהם בחיי היום-יום בדגש על אופן ההתמודדות עם בעיות התנהגויות שונות, העצמת הסמכות ההורית, הגדרה מחדש של גבולות, כלים להתמודדות עם שלבי ההתפתחות של הילדים( כגון גיל ההתבגרות).
שאלה: בת שנתיים חברותית - (איילה)
שלום,
הבת שלי בת שנתיים, ילדה שאוהבת חברה וילדים אחרים ולשחק עימם. היא מאוד אוהבת את בת דודה שלה שגדולה ממנה בחצי שנה אבל היא לא רוצה לשחק איתה. בתי הולכת אחריה, מציעה לה משחק ומנסה להתקרב והיא דוחה אותה... הילדה מעדיפה לשחק עם בני דודים אחרים שלה.
קשה לי לראות את בתי ככ מעוניינת במשחק יחד ומקבלת דחייה.
אודה לעצתך מה לעשות
תשובה: בת שנתיים חברותית - (0)
שלום איילה, זה אכן לא נעים לראות את בתך חווה דחייה, וכאשר זה בתוך המשפחה על העלסון נוספת אי נעימות ואולי אף כעס. לפעמים בגילאים אלו יש פערים ברמת ואופי המשחק ויש ילדים היוצרים קשר דוקא עםך ילדים גדולים יותר משמעותית. זה בוודאי משהו שיעבור תוך חודשים ספורים. אבל אם חשוב לה לעשות משהו באופן מיידי- מה טיב קשריך עם אמה של בת הדודה? אם היחסים טובים אני ממליצה לדבר עם האם ולבקש ממנה סיוע בתיווך בקשר, להפגיש את שתיהן ללא בני הדודים האחרים כדי לבסס את הקשר ולייצר להן חוויות טובות. אם הקשרים פחות טובים ואינך מרגישה בנוח לבקש ממנה לעזור, תוכלי לנסות בעצמך לתווך, להזמין את הילדה אליכם הביתה או לפעילות משותפת. כמו כן כדאי לשוחח עם בתך, ברמה שהיא מסוגלת על האכזבה שנוחלת בניסיון לייצר את הקשר. לסייע לבתך למצוא בני משפחה אחרים איתם נעים לה לשחק ולדבר ולתת לסזמן לעשות את שלו. שנה טובה!
פורום הדרכת הורים
מנהלת הפורום אירית רוזנפלד אשר
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מדריכת הורים וכמו כן מציעה טיפולים פרטניים.
ההדרכה ההורית באה לסייע להורים להתנהל מול ילדיהם בחיי היום-יום בדגש על אופן ההתמודדות עם בעיות התנהגויות שונות, העצמת הסמכות ההורית, הגדרה מחדש של גבולות, כלים להתמודדות עם שלבי ההתפתחות של הילדים( כגון גיל ההתבגרות).

לחץ כאן לכרטיס המטפל של אירית
הפורום יעסוק בשאלות לגבי הצבת גבולות, התמודדות עם בעיות התנהגות של ילדים וחיזוק סמכותם של ההורים בתוך המשפחה .
הפורום אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע ואינו מספק אבחון או טיפול, אלא מהווה מקום לקבלת תמיכה והכוונה.