על הספה - פורומי מומחים

פורום פסיכולוגיה ילדים

הורדת סף תסכול - גיל 3-4

פורום פסיכולוגיה ילדים

טיפול פסיכולוגי ילדים/ טיפול רגשי בילדים מנהלת פורום מיכל דביר קורן
פסיכולוגית התפתחותית מומחית מומחית בטיפול ובאבחון ילדים ופעוטות, ובהדרכת הורים טיפול פסיכולוגי ילדים/ טיפול רגשי בילדים
וצוותים חינוכיים וטיפוליים. מנוסה בטיפול דיאדי ובטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים.


במציאות הכללית השוחקת, הורות לא חייבת להיות עוד משימה שמעמיסה על סדר היום. הקשר בין הורים לילדים הוא ייחודי ונדיר וכשהעניינים יוצאים מכלל שליטה, חשוב להחזירם למסלול חיובי של הנאה, מגוון רגשות וחוויות משותפות.

טיפול התפתחותי משמעו מפגש, מפגש בין הורה לילדו, מפגש בין ההורה לבין הילד שהיה בעצמו, בין ההורה לבין ההורה שהיה לו. המפגש הזה לא תמיד קל, ולפעמים מלווה במכשולים ומהמורות שמציבה המציאות. כל ילד מביא איתו לעולם את הייחודיות שלו, וכל הורה מחפש את הדרך לעשות עבורו את הטוב ביותר

שאלה:  הורדת סף תסכול - גיל 3-4  -  (ליבי)


שלום, הבן שלי בן שלוש וחצי בשנתו הראשונה בגן עירייה, שמתי לב שקשה לו מאוד עם דחיית סיפקים לדוגמא ברוב הפעמים כשאנו יוצאים מהבית הוא נזכר במשהו שהוא צריך לקחת אתו כמו חרב טושים כל דבר ומתעקש לקחת את זה אתו, זה גורם לנו להרבה תסכול כי הסיטורציה הזו חוזרת על עצמה גם במצבים אחרים שהוא לא מקשיב לנו ואם לא נביא לו את מה שהוא מבקש לפני הוא יבכה יצעק למשך שעות זה קורה הרבה מהפעמים שדרה שהתשגרה ביום יום. הגננת העירה לנו מספר פעמים שהוא נוהג בכוחניות כלפי ילדים אחרים. יש לו אח שגדול ממנו ב-3 שנים ומהדנימיקה בבית אני רואה שהם משחקים ורבים ומשחקים באיזהשו מקום זה דינמיקה טבעית בין אחים זה מוביל לזה שהוא מתנהג בגן ככה כי הוא רואה את אח שלו ולומד ממנו דברים. אני רוצה לעזור לבן הצעיר להתמודד עם תסכולים להפחית את הכוחניות שהוא משתמש בה אנחנו רוצים לטפל בזה והייתי רוצה להבין איך מטפלים בזה . תודה

תשובה:  הורדת סף תסכול - גיל 3-4 - (מיכל דביר קורן)


ליבי שלום, רבים מהילדים הצעירים מתקשים במעברים ובפרידות והם זקוקים לחפצים שיכולים לקחת איתם ושמקנים להם תחושת ביטחון, חלק מהילדים נושאים איתם את אותו דובון או שמיכה מאז שהיו קטנטנים ואצל חלקם החפצים משתנים בהתאם לגיל. זה טבעי ושכיח ולא צריך 'להיאבק' בזה אלא לעזור לו להרחיב את מספר אמצעי הוויסות שלו. התוקפות שאת מתארת גם כן מאפיינת קושי בוויסות של רגשות חזקים - שימוש באלימות במקום לומר "אני כועס" או "נעלבתי". כדאי לסייע לו דרך תיווך בלתי פוסק של הרגשות שלו, וכן דרך וויסות הרגשות של האחרים כאשר נפגעים ודרך זה לעודד את האמפתיה שלו לרגשות של אחרים - לשים לב לכאב ולעצב של מישהו אחר. כדאי גם להתייעץ עם הגננת ולחשוב האם כדאי לפנות לאנשי מקצוע לשם ייעוץ וליווי מקצועי. בהצלחה מיכל
 X