אודות על הספה   |  הרשם לניוזלטר שלנו   |  צור קשר                                                               הרשמה לאינדקס על הספה   |  כניסת מטפלים רשומים   |     על הספה בפייסבוק
לוגו על הספה
שירי נדב-פסיכותרפיסטית -   

פסיכותרפיסטית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית

פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.

יונתן גבע-פסיכולוג קליני מומחה -   

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית

פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.

דניאל פורת-פסיכולוג קליני בהתמחות -   

פסיכולוג קליני בהתמחות

התמחות: חרדה ופוביה, OCD, דיכאון, אבל ואובדן, טראומה אקוטית ופוסט טראומה, התמודדות עם משברי חיים.
אזור בארץ: דרום,אונליין
שפה: עברית

פסיכולוג בהתמחות קלינית. טיפול פסיכולוגי לילדים, הורים, מתבגרים ומבוגרים. טיפול בחרדה, דיכאון וטראומה, טיפול פסיכו- דינאמי המשלב שיטות טיפוליות שונות.

דורית האן-לביא-פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה -   

פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה

התמחות: מצבי משבר, דיכאון וחרדה, שירות צבאי, הפרעות אכילה, טיפולי פוריות, פוסט טראומה, להט''ב, הדרכות הורים.
אזור בארץ: מרכז,הרצליה, שרון
שפה: עברית

פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול במתבגרים ובמבוגרים. לתפיסתי פנייה לטיפול בעת הצורך , ולו קצר וממוקד, עשויה לתרום משמעותית לאיכות החיים.

דר שרית סבן-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: כלל תחומי בריאות הנפש. חרדה ופוביה, דיכאון, ocd, זוגיות, משברי חיים, קשיים חברתיים, ספקטרום תקשורתי, הדרכות הורים. טיפול במבוגרים, מתבגרים וילדים.
אזור בארץ: גני תקווה, קריית אונו, פתח תקווה, סביון, יהוד
שפה: עברית

פסיכולוגית קלינית מומחית, עוסקת בטיפול בילדים, נוער, מבוגרים, הגיל השלישי והדרכות הורים למעלה מעשר שנים. מטפלת בטווח רחב של קשיים ומשברי חיים. טיפול באוריינטציה דינאמית ו-CBT.

עמית אליאסי-עו״ס קליני ופסיכותרפיסט  -   

עו״ס קליני ופסיכותרפיסט

התמחות: התמכרויות,בריאות הנפש,דיכאון,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים,טראומה התפתחותית ומורכבת
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית

אני מטפל במבוגרים בגישה דינמית רגישת טראומה. יש לי נסיון רב בטיפול במשברי חיים, דיכאון, חרדה, התמכרויות וטראומה. אני מאמין שקשר בינאישי מיטיב מספק את הביטחון הדרוש לשינוי.

דר ערגה דרורי-פסיכולוגית קלינית מומחית, מדריכה -   

פסיכולוגית קלינית מומחית, מדריכה

התמחות: תקיעות, קשיים ביחסים בינאישיים, התלבטויות, התמודדות עם מחלה, דכאון, חרדה, התפתחות אישית, אבל ואובדן, דימוי עצמי, קשיי תפקוד, הדרכה בגישה דינאמית.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, צפון תל אביב
שפה: עברית,אנגלית

פסיכולוגית קלינית מומחית ומנוסה. מטפלת במבוגרים מגיל 20. מדריכה בגישה דינאמית. רואה את הטיפול כעבודה משותפת שנועדה להפחתת המצוקה, חיזוק הכוחות וחיזוק יכולת ההתמודדות עם החיים.

נועה נד''ב-פסיכולוגית קלינית -   

פסיכולוגית קלינית

התמחות: טיפול במבוגרים המתמודדים עם משברי חיים והפרעות נפשיות. טיפול בילדים ומתבגרים, הדרכה וטיפול בהורים. הפרעות אכילה.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית,אנגלית

מטפלת במבוגרים, בעלת ניסיון רב עם אוכלוסיית המבוגרים הצעירים (18-30). מטפלת בילדים ומתבגרים, עובדת עם הורים. מקבלת בקליניקה בגבעתיים.

מתי אנגל-פסיכולוג חינוכי מומחה -   

פסיכולוג חינוכי מומחה

התמחות: חרדה ופוביה, לקויות למידה, קשב וריכוז, פוסט טראומה, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: ירושלים, אשדוד, טיפול אונליין
שפה: עברית

טיפול בילדים, נוער והדרכת הורים. סביב מצבי משבר, חרדות, דימוי עצמי נמוך ובעיות התנהגות. עבודה עם ילדים עם קשיי תקשורת/הספקטרום האוטיסטי (ASD) והוריהם.

חגית ויסברג -עובדת סוציאלית קלינית  -   

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: בריאות הנפש, טיפול בחרדה, דיכאון, קשיים בשינה, התמודדות עם דימוי עצמי נמוך, בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים על סוגיהם.
אזור בארץ: הרצליה,כפר סבא
שפה: עברית

אני מאמינה שטיפול הוא הזדמנות לשינוי, דיוק ותזוזה מדפוסים ומקומות שלא משרתים אותנו יותר. אני פה כדי לסייע לכם לעשות את זה, באמצעות קשר מכיל שמשלב כלים טיפוליים מגישות שונות.

ליאור גולדברגר-עובדת סוציאלית קלינית -   

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: בעלת התמחות מיוחדת בטיפול ב-OCD- הפרעה טורדנית-כפייתית. בנוסף מטפלת בחרדה ופוביה, דיכאון, טראומה ופוסט טראומה, קשיים רגשיים בעצימות גבוהה במתבגרים, הדרכת הורים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית

מטפלת קוגניטיבית-התנהגותית (CBT) ודינאמית, עם ניסיון עשיר בטיפול במתבגרים ובמבוגרים. מתמחה ב-OCD, חרדה, פוביות, דיכאון ופוסט-טראומה. טיפול מכבד ורגיש, תוך שילוב כלים מבוססי מחקר.

טלי אלקלעי-עובדת סוציאלית קלינית -   

עובדת סוציאלית קלינית

התמחות: בריאות הנפש, חרדה ופוביה, דיכאון, טיפול הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: פרדס חנה / כרכור / בנימינה
שפה: עברית

עו''ס קלינית, עם ניסיון עשיר בטיפול במבוגרים, בני נוער וילדים טיפול בדיכאון, חרדה, משברים, זהות, יחסים, קשיים במשפחה מאמינה כי טיפול טוב מטרתו לחזק, לשפר, לעזור ולתמוך במטופל/ת

מיטל לוי יצחק-פסיכותרפיסטית דינמית ממוקדת, מומחית בCBT, עובדת סוציאלית קלינית. -   

פסיכותרפיסטית דינמית ממוקדת, מומחית בCBT, עובדת סוציאלית קלינית.

התמחות: מומחית בפסיכותרפיה דינמית ממוקדת, מומחית בCBT, בריאות הנפש,חרדה,דיכאון,אבל ואובדן,טראומה, הדרכת הורים,משברי חיים
אזור בארץ: פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית

עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת במבוגרים וילדים. מאמינה בכוחותיו של האדם וביכולתו למצוא את התשובות הנכונות עבורו. משלבת גישות שונות בטיפול.

נטע עופר-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים,בעיות משפחתיות וזוגיות,טיפולי פוריות, היריון ולידה.
אזור בארץ: רמת גן,מרכז
שפה: עברית

מטפלת במבוגרים ומתבגרים, טיפול פרטני וזוגי. במצבי חיים של מצוקה וחרדה, אובדן ומשבר, קשיים במערכות יחסים, ורגעים של צורך בשינוי. מאמינה בכוחו של קשר טיפולי לרפא ולהניע תהליכים משמעותיים בחי

עירית גונן-פסיכותרפיסטית, עוס קלינית -   

פסיכותרפיסטית, עו"ס קלינית

התמחות: חרדה, דיכאון ,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, טיפול במבוגרים צעירים (שנות ה-20), נשים אחרי לידה.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית,אנגלית

אני מטפלת בפסיכותרפיה במבוגרים, מתבגרים, ילדים והורים, ומדריכה אנשי מקצוע.

שגית עשרי-שגית עשרי- פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת M.S.W -   

שגית עשרי- פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת M.S.W

התמחות: פסיכותרפיה למבוגרים ולמתבגרים, טיפול זוגי ומשפחתי סביב משברים אישיים ומשפחתיים, יעוץ והדרכת הורים
אזור בארץ: מרכז,כפר סבא
שפה: עברית

מומחיות וניסיון קליני רב שנים בטיפול אישי, זוגי ומשפחתי. משלבת גישות מקצועיות בהתאם לצורך. מניסיוני,טיפול טוב מאפשר תנועה ושינוי לעבר חיים עם משמעות ותשוקה.



מה צריך לדעת על הדרכה הורית


הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.

מה צריך לדעת על הדרכה הורית



איך מגיעים להיות מדריכי הורים?


לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.

הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.

בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.

בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.

הדרכת הורים להורי מתבגרים


לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.

ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.

למה ניתן לצפות בהדרכת הורים?


ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.

בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.

בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.

עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים?


כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.

כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.

הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות. בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.

סוגים של הדרכת הורים


ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:

ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.

הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?

כאשר מדובר בטיפול לילדים גדולים יותר כגון הורים למתבגרים (גיל בית ספר) הילדים עשויים להתנגד במידה אשר לא תאפשר תהליך של שינוי. התפתח גוף ידע משמעותי העוסק בדיווחי הורים וניתן אף לצלם ולתעד סיטואציות בבית ולהביאן לקליניקה. כשהילדים גדולים יותר, התיאור שהם נותנים הינו מידע לא פחות חשוב.

ישנן הדרכות הורים שהן חלק מטיפול בקשיים של הילד- כאשר ילד הולך לטיפול פסיכולוגי על ההורים לקבל הדרכה בנוגע לקשיים המעסיקים אותו. כך גם כאשר ילד נמצא בטיפול של מרפאה בעיסוק או איש מקצוע אחר- על ההורים לקבל הדרכה לגבי דברים שהם יכולים לעשות כדי לקדם את המטרות הטיפוליות.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?


תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.

כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.

עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.

אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.






חפש מטפל לפי שם: