התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,אבל ואובדן,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
טיפול עבורי הוא מקום בטוח ולא שיפוטי, המאפשר בעזרת הקשר הטיפולי להתבונן פנימה, להקשיב לרזי הנפש, להסיר חסמים פנימיים וחיצוניים, להתחבר לכוחות ולהניע תהליכים של מימוש וצמיחה.
התמחות: דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: שפלה,מודעין,רחובות,אונליין
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת בנשים וגברים מתוך גישה הוליסטית- רוחנית. מלווה אנשים ממשבר לצמיחה והגשמה, תוך שיח בגובה העיניים ושימוש בכלים מבוססי מחקר וידע מחקר המוח.
התמחות: חרדה , דיכאון, פוסט טראומה, משברי חיים, קשיים בזוגיות או ביצירת זוגיות, קשיי תקשורת, טיפול בהורות והדרכת הורים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים, מרכז
שפה: עברית
טיפול מעמיק בשילוב רכישת כלים בילדים , מתבגרים ומבוגרים . הדרכת הורים - חיזוק ההורות. כמו כן מנוסה בטיפול בילדים על הספקטרום האוטיסטי והדרכת הורים לילדים על הספקטרום.
התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, לקויות למידה, קשב וריכוז, פוסט טראומה, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים, משברי חיים, אבל ואובדן.
אזור בארץ: מרכז,בקעת אונו, פתח תקווה
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת בגישה אינטגרטיבית המשלבת טיפול דינאמי עם טכניקות קוגניטיביות התנהגותיות (CBT) וגישות נוספות, בהתאם לצרכיו.ה הייחודיים של המטופל.ת.
התמחות: התמכרויות,הפרעות אכילה,בריאות הנפש,חרדה ,דיכאון,בעיות במיניות ,בעיות משפחתיות ,אבל ,פוסט טראומה,הדרכת הורים, משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, טיפול אונליין
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית - מטפלת מוסמכת המטפלת ביחידים,זוגות ומשפחות. בעלת נסיון רב בטיפול המוביל להכרת העצמי , להתמודדות טובה יותר ולתובנות המובילות לצמיחה.
התמחות: בריאות הנפש,בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: באר שבע
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית וסקסולוגית מוסמכת. מומחית לבעיות בתפקוד המיני אצל הגבר והאישה (מוכרת על ידי האיגוד הישראלי לטיפול מיני-איט''ם). מדריכה,מנחת קבוצות.קליניקה במיתר ובבאר שבע.
התמחות: בעיות אישיות, משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,משברי חיים וטיפול בחד מיניים.
אזור בארץ: מרכז, תל אביב וגוש דן,ראשון לציון, טיפול אונליין
שפה: עברית
מאמינה בקשר אישי ומשמעותי.כמו כן מאמינה שלצד שינוי אמיתי הקורה בתהליך ארוך ,חשוב לכולנו להתחיל ולהרגיש טוב כבר אחרי מספר מפגשים.
התמחות: דיכאון חרדה גיל ההתבגרות ,טיפול זוגי דינאמי ,אבל ואובדן, הדרכת הורים, עבודה עם הגיל השלישי, טיפול במשבר.
אזור בארץ: שרון,כפר סבא, טיפול און ליין
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית למבוגרים ונוער בעלת נסיון רב. מטפלת ביחידים וזוגות והדרכת הורים מלווה מצבים רגשיים מורכבים ומשברי חיים. אפשרי גם טיפולים באמצעות וידאו אתר אישי noaby.co.il
התמחות: חרדה, משברי חיים ,בעיות משפחתיות וזוגיות,דכאון ,בעיות במיניות , אבל ואבדן, פוסט טראומה, טיפול בלהט"ב ,הגיל השלישי
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, רעננה
שפה: עברית,אנגלית
ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי במבוגרים עם קשיים רגשיים ,חרדה, ריקנות ,דכאון ,תחושת בדידות ואבדן. משלב בין טיפול דינמי ובין טיפול ממוקד .מטפל זוגי מנוסה.
התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, לקויות למידה קשב וריכוז, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים.
אזור בארץ: זיכרון יעקב/בינימינה,חיפה
שפה: עברית
עובדת עם ילדים, נוער, מבוגרים והורים. מאמינה שדרך עולם היצירה והדמיון ובתוך מקום מכיל ובטוח, המטופל יצליח ליצור קשר טיפולי ולמצוא כוחות לשינוי וצמיחה
התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,טראומות,משברי חיים,הפרעות בדימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות רגשי,הדרכת הורים
אזור בארץ: פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית דינמית,ומטפלת בתנועה. מטפלת במבוגרים,נוער וילדים. ישנם מצבים בהם קשה להתמודד עם קושי וכאב לבד.הטיפול הינו מפגש אמיתי המסייע להתגבר על הקשיים.
התמחות: תמיכה רגשית דרך האינטרנט להתמודדות עם לחץ וחרדה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, הספקטרום האוטיסטי, התמכרויות
אזור בארץ: פרדס חנה כרכור זיכרון יעקב/בינימינה,חדרה, טיפול און ליין
שפה: עברית,אנגלית
פסיכולוגית, פסיכותרפיסטית ומנחת קבוצות. מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מציעה טיפול פרטני, זוגי, משפחתי ועבודה עם הורים.
התמחות: טיפול פרטני במשברי חיים, בחרדה, דכאון, קשיים במיניות ושאלות של זהות.זוגות במשבר:ירידה באינטימיות, ריבוי קונפליקטים, התמודדות עם בגידה, דיכאון אחרי לידה ועוד.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
מטפלת קלינית בכירה, מטפלת במצבי משבר שונים, קשיים בינאישיים, שאלות של זהות והתפתחות אישית, בעיות במיניות, מצבים של דיכאון וחרדה.
התמחות: חרדה, דיכאון, מצוקה נפשית, קשיים במערכות יחסים
קשיים התפתחותיים ורגשיים בילדים
אוטיזם בילדים, מתבגרים ומבוגרים
אזור בארץ: זיכרון יעקב/בינימינה,חדרה
שפה: עברית,אנגלית
הטיפול מיועד עבור יחידים / זוגות / הורים/ ילדים החשים קושי בחייהם, במערכות יחסים משמעותיות. לכל מי שמעוניין להגשים איכות חיים נכונה יותר עבורו. למי שחש שסובל מקשיים נפשיים.
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר וירגיש בטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.
לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על יחסיהם עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים של המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל ידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי הוריהם יודעים מה לעשות ויוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הבטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסויימות עשויות להרגיש נפלשות כאשר המדריך צופה בבית.
כאשר מדובר בטיפול לילדים גדולים יותר כגון הורים למתבגרים (גיל בית ספר) הילדים עשויים להתנגד במידה אשר לא תאפשר תהליך של שינוי. התפתח גוף ידע משמעותי העוסק בדיווחי הורים וניתן אף לצלם ולתעד סיטואציות בבית ולהביאן לקליניקה. כאשר הילדים גדולים יותר, התיאור שהם נותנים הינו מידע לא פחות חשוב.
ישנן הדרכות הורים שהן חלק מטיפול בקשיים של הילד- כאשר ילד הולך לטיפול פסיכולוגי על הוריו לקבל הדרכה בנוגע לקשיים המעסיקים אותו. כך גם כאשר ילד נמצא בטיפול של מרפאה בעיסוק או איש מקצוע אחר- על ההורים לקבל הדרכה לגבי דברים שהם יכולים לעשות בכדי לקדם את המטרות הטיפוליות.
תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או המדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע המומחה בתחום התפתחות הילד.
כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.
מצא עבורי הדרכת הורים