באיזה עיר אנחנו מחפשים?
סוגי טיפול
תחומי טיפול
קלינאית תקשורת היא מי שסיימה לימודים אקדמיים במסלול הפרעות בתקשורת וקיבל/ה רישיון ממשרד הבריאות לעסוק כקלינאי/ת תקשורת. קלינאית תקשורת מציעה טיפול בעיכוב בהתפתחות שפה ודיבור, קשיי היגוי או צרידות, מובנות דיבור, בעיות שמיעה והתאמת מכשירי שמיעה, ובתחום הבליעה והאכילה. קלינאי/ת תקשורת עשוי/ה להתמחות בתחום אחד או ביותר או בתחום הטיפול בפעוטות ולילדים מול התמחות בטיפול במבוגרים. מחפש/ת קלינאית תקשורת? לפניך רשימת בעלי מקצוע בתחום השמיעה והדיבור. אם את/ה צריך/ה קלינאית תקשורת, כאן תמצא/י את מיטב אנשי המקצוע, כולם נבדקו על ידי צוות על הספה וכולם מוכרים במשרד הבריאות.























דר דנה דויד-

קלינאית תקשורת בכירה - מומחית בהתאמת מכשירי שמיעה

התמחות: מכשירי שמיעה - יעוץ לרכישה ושימוש. אימוני שמיעה עם המכשירים. ירידת שמיעה, מבוגרים עם ירידת שמיעה danadavidau.com
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
מרגיש.ה שיש לך ירידה בשמיעה? המשפחה מתלוננת שאת.ה לא שומע.ת? איזה מכשיר שמיעה הכי כדאי לרכוש? יש לי כבר מכשירי שמיעה ואני לא מרוצה. מעוניין.ת בליווי מקצועי למכון השמיעה עצמו
רותי סנש-

פסיכולוגית קלינית

התמחות: הפרעות אכילה,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית,רוסית,אנגלית
פסיכולוגית קלינית מתמחה בילדים בגיל הרך, מתבגרים ומבוגרים. התמחות באוטיזם, קשיי וויסות רגשי, דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, קשיי התנהגות, טראומה ואבדן.
שרון שלי ברעם -

מטפלת באומנות ו EMDR

התמחות: מטפלת EMDR, נשים, מתבגרים, ילדים, אוטיזם צרכים מיוחדים, חרדה, טראומה, שינויים ומשברי חיים, , עיבוד אבל ואובדן.
אזור בארץ: דרום, אשקלון
שפה: עברית,אנגלית
הקשבה משותפת, מכילה לסיפורו של האדם וחיבור לכוחות היצירתיים הטמונים בנפש- מאפשרים התמודדדות טובה יותר עם זיכרונות כואבים, תחושת הקלה וחיים טובים יותר.
לימור פרידמן-

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות שפה ודיבור , לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית
קלינאית תקשורת התפתחותית, מאמינה מאוד בלמידה חווייתית בסביבה מאפשרת ותומכת, תוך ראיית חוזקות הילד והעצמת יכולותיו. הדרכת ההורים במהלך התהליך הטיפולי
נירה שדה-

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית
שמי נירה שדה, אני קלנאית תקשורת מזה 12 שנה. עבדתי במכונים להתפתחות הילד, בגנים מיוחדים ובמכוני שמיעה ודיבור. כיום אני מדריכת סטודנטים , גננות ומטפלות בנוסף להיותי מטפלת
ענבל בן-דור פייביש-

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית
בניית תוכנית טיפול אפקטיבית, בשיתוף ההורים, מתוך ראיה כי לכל ילד צרכים, יכולות, ותחומי עניין שונים. ע"י שיתוף פעולה זה ניתן ללמוד מתוך משחק והנאה.
מיכל הסלברג וייס-

פסיכולוגית התפתחותית מומחית מדריכה

התמחות: הפרעות אכילה,אבל ואובדן,בעיות שינה,הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: רעננה
שפה: עברית,אנגלית
מומחית בטיפול ואבחון ילדים מגיל לידה עד בית ספר. עוסקת באבחונים התפתחותיים,טיפול דיאדי, פרטני והדרכות הורים.
דר ריקי עובדיה Ed.D.-

קלינאית תקשורת

התמחות: טיפול בהפרעות תקשורת בילדים בספקטרום האוטיסטי, איחור התפתחותי, עיכוב בשפה ובדיבור. פעוטות מגיל שנה
אזור בארץ: שרון,כפר סבא
שפה: עברית,אנגלית
ד"ר בחינוך, פסיכולוגיה והתפתחות אנוש, אוני. הרווארד. קלינאית תקשורת ומדריכה מוסמכת, מנוסה.
אולגה יקימישין-

קלינאית תקשורת ומעצבת התנהגות

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,בריאות הנפש,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,פעוטות,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: באר שבע,דרום
שפה: עברית,רוסית
קלינאית תקשורת מומחית בטיפול לילדים בספקטרום אוטיסטי, ביצוע אבחוני PLS 4.
איילת קמינסקי-

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: צפון, גליל מערבי
שפה: עברית
איילת קמינסקי, הינה קלינאית תקשורת מוסמכת אשר מטפלת בפעוטות, ילדים ונוער, בתחומי השפה, עיכוב התפתחותי, דיבור ואפרקסיה, דחיקת לשון וכן הפרעות בתקשורת.
אירית ויזל-

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית
מומחית רבת נסיון באבחון, בטיפול ובהדרכת הורים לליקויי תקשורת, שפה, ודיבור בגיל הרך.
יפעת סאלם-

מטפלת באמנות, פסיכותרפיסטית

התמחות: התמודדות עם סטרס במצבי יום יום, ומשברי חיים מסוגים שונים. טיפול מקוון בעת הצורך.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית
כל אדם שיש בו רצון להתבונן בחייו ולשפרם. מאמינה כי מתוך התבוננות משותפת פנימה, היציאה לעולם מדוייקת יותר, תחושת הבחירה והחופש הפנימי מתרחבות ומתאפשרת גדילה טבעית שהייתה חסומה.
מרינה עמיתי-

קלינאית תקשורת

התמחות: מתמחה באבחון וטיפול התפתחותי בגיל הרך ועד לשנות בית הספר היסודי המוקדמות, במגוון קשיי שפה דיבור ותקשורת.
אזור בארץ: מרכז
שפה: עברית,רוסית
אני מאמינה כי השילוב של הידע המקצועי שלי, עם הידע שלכם כהורים אודות הילד הייחודי שלכם, הם שיובילו לשינוי ומיצוי מלוא הפוטנציאל של הילד
כרמל מיינר-

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,לקות שמיעה,פעוטות
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית
מטפלת בגישה טבעית. מתמחה בטיפול בילדים באמצעות משחק, הדרכת הורים והובלת תהליכים בסביבה הביתית.
מאיה סופה-

קלינאית תקשורת

התמחות: קלינאית תקשורת התפתחותית: טיפול בהפרעות שפה ודיבור בגיל הרך (שנה וחצי עד שש).
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית
למידה מתרחשת תוך כדי הנאה ומשחק, גם לילד עם התנגדויות תמיד אפשר להגיע אם מתחברים אליו ברמה ובאמצעים המתאימים לו באותו רגע, הורים הם חלק מהטיפול, אך מתוך גישה אמפתית ולא שיפוטית.




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת


בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:

  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.

הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת