Blog Image

הכח לשנות

מכון לפסיכותרפיה

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, אובדן וטראומה
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ראשון לציון
שפה: עברית


אנו מאמינים ששינוי אמיתי וכזה שנמשך לאורך זמן מצריך העצמה וחיזוק הכוחות הנפשיים, הגופניים והמנטאלים של האדם.
Blog Image

עינת מוגלד M.A

תראפיה באמנות

התמחות: אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: רמת גן,בקעת אונו
שפה: עברית


אני מאמינה שלרגשות יש צורה וצבע, וכמו מילים הם מבקשות לצאת אל העולם. אני מזמינה את מי שמעוניין לפעול לשינוי לאמץ את הטיפול באמנויות ולעשות שינוי עמוק ומשמעותי.
Blog Image

דברת דקר

קלינאית תקשורת

התמחות: טיפולי שפה ודיבור, שיבושי הגייה ושנשון.
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית


קלינאית תקשורת בעלת נסיון רב בטפולי שפה והיגוי. מאמינה בלימוד דרך משחק והנאה.
Blog Image

תמר לבין

קלינאית תקשורת

התמחות: התפתחות השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, לקויות למידה קשב וריכוז, היגוי ודחיקת לשון, דיבור חטוף, גמגום, צרידות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן
שפה: עברית


קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון רב של כ- 15 שנים באבחון וטיפול בבעיות שפה ודיבור בילדים ומבוגרים. הטיפול מתקיים בקליניקה פרטית, בתנאים אופטימליים ללמידה, תוך שילוב כלים טכנולוגיים ויצי
Blog Image

ורדה קריזר

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות, לקויות שפה-למידה הדרכת הורים,קשיי שפה, קשיי היגוי, קשיי תקשורת, דו לשוניות.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית


מומחית באבחון ובטיפול בילדים עם לקויות תקשורת, שפה ודיבור ובתלמידים עם לקות שפה-למידה. אחת ממחברות הספר ''שפה וקוץ בה''
Blog Image

נטע פלור ליפמן

מתמחה בפסיכולוגיה קלינית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,לקויות למידה קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית


מתמחה בפסיכולוגיה קלינית של הילד, המתבגר והמבוגר. בעלת נסיון בעבודה עם ילדים בעלי מגוון בעיות רגשיות, חברתיות, לימודיות וקשב.
Blog Image

שירי לביא

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית


מטפלת במגוון תחומים,כולל קשיים על רקע מוטורי (CP ועוד) ותקשורת תומכת.מובטחת מסירות,מקצועיות,יצירתיות והרבה הנאה וכיף לילדים ולהורים כחלק מתהליך הלמידה
Blog Image

ליאת אוחנה

קלינאית תקשורת ומדריכה לגיל הרך

התמחות: הדרכת הורים
אזור בארץ: שפלה,דרום
שפה: עברית


בעלת ניסיון רב בעבודה עם ילדים ופעוטות בטיפולי שפה והיגוי. מאמינה בעבודה מערכתית המשלבת הדרכת להורים ובמסגרת החינוכית.
Blog Image

נירה שדה

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית


שמי נירה שדה, אני קלנאית תקשורת מזה 12 שנה. עבדתי במכונים להתפתחות הילד, בגנים מיוחדים ובמכוני שמיעה ודיבור. כיום אני מדריכת סטודנטים , גננות ומטפלות בנוסף להיותי מטפלת
Blog Image

מלי קצב הנדלמן

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית


קלינאית תקשורת בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בפעוטות,ילדים ונוער עם ליקויי שפה והיגוי. מתמחה בדו לשוניות. שיתוף וליווי ההורים לכל אורך התהליך הטיפולי
Blog Image

רותם נחושתאי

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית


שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
Blog Image

לימור פרידמן

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית


אני מאמינה בלמידה מתוך הנאה, להגיע לנפש הילד ולעזור לו למצוא את הניצוץ הייחודי לו, מאמינה מאוד בתיווך ונתינת כלים להעצמת הילד ויכולותיו




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת

בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת