Blog Image

הכח לשנות

מכון לפסיכותרפיה

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, אובדן וטראומה
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ראשון לציון
שפה: עברית


אנו מאמינים ששינוי אמיתי וכזה שנמשך לאורך זמן מצריך העצמה וחיזוק הכוחות הנפשיים, הגופניים והמנטאלים של האדם.
Blog Image

אירית ויזל

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית


מומחית רבת נסיון באבחון, בטיפול ובהדרכת הורים לליקויי תקשורת, שפה, ודיבור בגיל הרך.
Blog Image

עירית הררי

קלינאית תקשורת

התמחות: איחור בהתפתחות שפה ודיבור, חוסר שטף וגמגום, דיספרקסיה, אוטיזם, דחיקת לשון, ריור, שיבושי היגוי, שליפה וארגון.
אזור בארץ: תל אביב, נתניה
שפה: עברית


ניתן להתחיל טיפול כבר בינקות, הקשר שנוצר בטיפול הוא קריטי להצלחתו, ההורים הם חלק אינטגרלי מהטיפול ולפעמים מספיקה רק הדרכה. ההסתכלות על המטופל כוללנית.
Blog Image

דברת דקר

קלינאית תקשורת

התמחות: טיפולי שפה ודיבור, שיבושי הגייה ושנשון.
אזור בארץ: שפלה,רחובות
שפה: עברית


קלינאית תקשורת בעלת נסיון רב בטפולי שפה והיגוי. מאמינה בלימוד דרך משחק והנאה.
Blog Image

עינת מוגלד M.A

תראפיה באמנות

התמחות: אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: רמת גן,בקעת אונו
שפה: עברית


אני מאמינה שלרגשות יש צורה וצבע, וכמו מילים הם מבקשות לצאת אל העולם. אני מזמינה את מי שמעוניין לפעול לשינוי לאמץ את הטיפול באמנויות ולעשות שינוי עמוק ומשמעותי.
Blog Image

יעל אדם

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,לקות שמיעה
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית


''לטפס, לזקוף ידיים, לעמוד על בהונות, להגיע. שלא לפגוע'' (יאנוש קורצ'אק, כתבים פדגוגיים)
Blog Image

נועה שרגאי

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית


אני מאמינה כי למידה והתפתחות מתאפשרים מתוך הנאה, עניין והתאמה לצרכיו של היחיד ובני משפחתו.
Blog Image

מרינה עמיתי

קלינאית תקשורת

התמחות: מתמחה באבחון וטיפול התפתחותי בגיל הרך ועד לשנות בית הספר היסודי המוקדמות, במגוון קשיי שפה דיבור ותקשורת.
אזור בארץ: מרכז
שפה: עברית,רוסית


אני מאמינה כי השילוב של הידע המקצועי שלי, עם הידע שלכם כהורים אודות הילד הייחודי שלכם, הם שיובילו לשינוי ומיצוי מלוא הפוטנציאל של הילד
Blog Image

קרן פרוינד

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית


קליאית תקשורת המתמחה בטיפול בילדים בגיל הרך בגישה התפתחותית. התמחות בטיפול בלקויות תקשורת (אוטיזם)
Blog Image

לימור פרידמן

קלינאית תקשורת

התמחות: לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית


אני מאמינה בלמידה מתוך הנאה, להגיע לנפש הילד ולעזור לו למצוא את הניצוץ הייחודי לו, מאמינה מאוד בתיווך ונתינת כלים להעצמת הילד ויכולותיו
Blog Image

מורן פאר

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: זכרון יעקב
שפה: עברית


אני מאמינה כי ניתן למצוא את הדרך בה כל ילד יכול להתקדם וללמוד תוך הנאה משותפת ומשחק.
Blog Image

נירה שדה

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית


שמי נירה שדה, אני קלנאית תקשורת מזה 12 שנה. עבדתי במכונים להתפתחות הילד, בגנים מיוחדים ובמכוני שמיעה ודיבור. כיום אני מדריכת סטודנטים , גננות ומטפלות בנוסף להיותי מטפלת




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת

בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת