הכח לשנות-קלינאית תקשורת

הכח לשנות

מכון לפסיכותרפיה

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, אובדן וטראומה
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,ראשון לציון
שפה: עברית


אנו מאמינים ששינוי אמיתי וכזה שנמשך לאורך זמן מצריך העצמה וחיזוק הכוחות הנפשיים, הגופניים והמנטאלים של האדם.
נטע פלור ליפמן-קלינאית תקשורת

נטע פלור ליפמן

מתמחה בפסיכולוגיה קלינית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,לקויות למידה קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית


מתמחה בפסיכולוגיה קלינית של הילד, המתבגר והמבוגר. בעלת נסיון בעבודה עם ילדים בעלי מגוון בעיות רגשיות, חברתיות, לימודיות וקשב.
רותם נחושתאי-קלינאית תקשורת

רותם נחושתאי

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית


שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
תמר לבין-קלינאית תקשורת

תמר לבין

קלינאית תקשורת

התמחות: התפתחות השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, לקויות למידה קשב וריכוז, היגוי ודחיקת לשון, דיבור חטוף, גמגום, צרידות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן
שפה: עברית


קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון רב של כ- 15 שנים באבחון וטיפול בבעיות שפה ודיבור בילדים ומבוגרים. הטיפול מתקיים בקליניקה פרטית, בתנאים אופטימליים ללמידה, תוך שילוב כלים טכנולוגיים ויצי
נירה שדה-קלינאית תקשורת

נירה שדה

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית


שמי נירה שדה, אני קלנאית תקשורת מזה 12 שנה. עבדתי במכונים להתפתחות הילד, בגנים מיוחדים ובמכוני שמיעה ודיבור. כיום אני מדריכת סטודנטים , גננות ומטפלות בנוסף להיותי מטפלת
ג'ודי בלינדר-אדלקופ-קלינאית תקשורת

ג'ודי בלינדר-אדלקופ

קלינאית תקשורת

התמחות: הפרעות אכילה,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים,דרום
שפה: עברית,ספרדית


בעלת ניסיון רב, מומחית בגיל הרך, בוגרת תכנית שוורץ באוניברסיטה העברית, מתמחה בתינוקות ופעוטות עם איחור התפתחותי ובעיקר עם בעיות אכילה.
דנה סמילין-קלינאית תקשורת

דנה סמילין

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות, לקויות למידה ,קשב וריכוז, הדרכת הורים,קשיי שפה, קשיי היגוי, דו לשוניות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,רעננה,כפר סבא,הוד השרון,הרצליה,השרון
שפה: עברית,רוסית


קלינאית תקשורת (MA), בעלת נסיון עשיר בהתפתחות הילד ומתמחה בדו לשוניות. מאמינה במציאת הגישה האישית לכל ילד ובשותפות עם הורים בטיפול.
אירית ויזל-קלינאית תקשורת

אירית ויזל

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית


מומחית רבת נסיון באבחון, בטיפול ובהדרכת הורים לליקויי תקשורת, שפה, ודיבור בגיל הרך.
מאיה סופה-קלינאית תקשורת

מאיה סופה

קלינאית תקשורת

התמחות: קלינאית תקשורת התפתחותית: טיפול בהפרעות שפה ודיבור בגיל הרך (שנה וחצי עד שש).
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית


למידה מתרחשת תוך כדי הנאה ומשחק, גם לילד עם התנגדויות תמיד אפשר להגיע אם מתחברים אליו ברמה ובאמצעים המתאימים לו באותו רגע, הורים הם חלק מהטיפול, אך מתוך גישה אמפתית ולא שיפוטית.
נועה שרגאי-קלינאית תקשורת

נועה שרגאי

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית


אני מאמינה כי למידה והתפתחות מתאפשרים מתוך הנאה, עניין והתאמה לצרכיו של היחיד ובני משפחתו.
עירית הררי-קלינאית תקשורת

עירית הררי

קלינאית תקשורת

התמחות: איחור בהתפתחות שפה ודיבור, חוסר שטף וגמגום, דיספרקסיה, אוטיזם, דחיקת לשון, ריור, שיבושי היגוי, שליפה וארגון.
אזור בארץ: תל אביב, נתניה
שפה: עברית


ניתן להתחיל טיפול כבר בינקות, הקשר שנוצר בטיפול הוא קריטי להצלחתו, ההורים הם חלק אינטגרלי מהטיפול ולפעמים מספיקה רק הדרכה. ההסתכלות על המטופל כוללנית.
עינת מוגלד M.A-קלינאית תקשורת

עינת מוגלד M.A

תראפיה באמנות

התמחות: אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: רמת גן,בקעת אונו
שפה: עברית


אני מאמינה שלרגשות יש צורה וצבע, וכמו מילים הם מבקשות לצאת אל העולם. אני מזמינה את מי שמעוניין לפעול לשינוי לאמץ את הטיפול באמנויות ולעשות שינוי עמוק ומשמעותי.




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת


בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:

  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.

הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת