Blog Image

דנה סמילין

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות, לקויות למידה ,קשב וריכוז, הדרכת הורים,קשיי שפה, קשיי היגוי, דו לשוניות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,רעננה,כפר סבא,הוד השרון,הרצליה,השרון
שפה: עברית,רוסית


קלינאית תקשורת (MA), בעלת נסיון עשיר בהתפתחות הילד ומתמחה בדו לשוניות. מאמינה במציאת הגישה האישית לכל ילד ובשותפות עם הורים בטיפול.
Blog Image

דפנה רויטמן

קלינאית תקשורת

התמחות: טיפול בתינוקות, טיפול בהפרעות אכילה בקרב ילדים בגיל הרך, הדרכת הורים,לקות שמיעה,פעוטות
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית


עוסקת באיבחון וטיפול בליקויי שפה, דיבור ותקשורת. טיפול פרטני וקבוצתי לילדים, נוער ומבוגרים בעלי קשיי שפה, דיבור ותקשורת. בעלת תואר שני בחינוך מיוחד
Blog Image

לאה טובול

קלינאית תקשורת

התמחות: הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: אשקלון
שפה: עברית


יוצרת קשר מצוין עם הילדים ומשתפת את ההורים בכל התהליך. בעלת ניסיון בתחום התפתחות הילד.
Blog Image

ורדה קריזר

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות, לקויות שפה-למידה הדרכת הורים,קשיי שפה, קשיי היגוי, קשיי תקשורת, דו לשוניות.
אזור בארץ: שרון,רעננה
שפה: עברית


מומחית באבחון ובטיפול בילדים עם לקויות תקשורת, שפה ודיבור ובתלמידים עם לקות שפה-למידה. אחת ממחברות הספר ''שפה וקוץ בה''
Blog Image

תמר לבין

קלינאית תקשורת

התמחות: התפתחות השפה והדיבור אצל פעוטות וילדים, לקויות למידה קשב וריכוז, היגוי ודחיקת לשון, דיבור חטוף, גמגום, צרידות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן
שפה: עברית


קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון רב של כ- 15 שנים באבחון וטיפול בבעיות שפה ודיבור בילדים ומבוגרים. הטיפול מתקיים בקליניקה פרטית, בתנאים אופטימליים ללמידה, תוך שילוב כלים טכנולוגיים ויצי
Blog Image

ינה שבות

קלינאית תקשורת

התמחות: הגוי/דיבור, שפה, דחיקת לשון ודיסלקסיה/קשיי למידה ייחודיים
אזור בארץ: שרון,נתניה
שפה: עברית,רוסית,אנגלית


מומחית באבחון וטיפול בשפה, דיבור, דחיקת לשון וקשיי למידה ייחודיים. טיפול בילדים, בני נוער ומבוגרים. בעלת תואר שני וניסיון של למעלה מ 30 שנה.
Blog Image

רגעי מפגש

מרכז טיפולי התפתחותי

התמחות: אבחון וטיפול בקשיים התפתחותיים בתחומי התפקוד השפתי, התקשורתי, הרגשי, החברתי ,המוטורי,קשב והריכוז
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית,אנגלית


מרכז טיפולי התפתחותי רב מקצועי המציע מגוון טיפולים לקידום התפתחותם של ילדים צעירים בין הגילאים 0-10.
Blog Image

אינה צוקרמן

קלינאית תקשורת

התמחות: גמגום, חרדה ופוביה, בני נוער ומבוגרים.
אזור בארץ: חיפה, טבעון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית


קלינאית תקשורת עם רקע אישי בגמגום. אני מטפלת עם הבנה עמוקה שגמגום הוא יותר מאוסף סמפטומים גופניים, אלא הזמנה לתהליך אישי עמוק שיחלחל לכל תחומי החיים.
Blog Image

אדרת שטרית

קלינאית תקשורת התפתחותית

התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,לקות שמיעה,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,ירושלים
שפה: עברית,אנגלית


אני מאמינה שההורים הם המטפלים הטובים ביותר עבור ילדיהם. אני גם מאמינה ביכולתו של כל ילד להתפתח, ללמוד ולהתקדם תוך כדי משחק, הנאה ופעילות משותפת
Blog Image

ג'ודי בלינדר-אדלקופ

קלינאית תקשורת

התמחות: הפרעות אכילה,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים,דרום
שפה: עברית,ספרדית


בעלת ניסיון רב, מומחית בגיל הרך, בוגרת תכנית שוורץ באוניברסיטה העברית, מתמחה בתינוקות ופעוטות עם איחור התפתחותי ובעיקר עם בעיות אכילה.
Blog Image

מרכז תמר

מרכז טיפולי רב תחומי

התמחות: התמכרויות,בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית


הטיפול הרב תחומי במרכז תמר מהווה מערך מקיף ותומך לילד ולמשפחתו ומסייע לכל אדם לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
Blog Image

ענבל בן-דור פייביש

קלינאית תקשורת

התמחות: פעוטות
אזור בארץ: חיפה
שפה: עברית


בניית תוכנית טיפול אפקטיבית, בשיתוף ההורים, מתוך ראיה כי לכל ילד צרכים, יכולות, ותחומי עניין שונים. ע"י שיתוף פעולה זה ניתן ללמוד מתוך משחק והנאה.




קלינאית תקשורת / קלינאות תקשורת

בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
  • קשיים בדיבור כמו קשיי היגוי, גמגום, צרידות.
  • ליקויים בשפה: קושי בהבנת שפה מילולית ו/או בהפקת שפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, סיפור).
  • הפרעות בתקשורת מילולית ולא מילולית.
  • הפרעות בבליעה.
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.

מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.

תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון שפה, דיבור ותקשורת

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.

מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.

כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)

בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.

בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.

תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים. (נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)

מי ראשי לעסוק בקלינאות תקשורת?

מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת המומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.

(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)


חפש קלינאית תקשורת