על הספה - פורומי מומחים

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה מנהלת פורום דר' הלה רובין מי-טל
עובדת במרכז לבריאות הנפש "שלוותה" ובקליניקה פרטית בתל אביב. בעלת פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה
נסיון רב בטיפול בדכאון, חרדה, סכיזופרניה, קשיים חברתיים וזוגיים, התמודדות עם משברי חיים, אבל ואובדן. מרבה לעסוק בתחומים הקשורים בנשיות, אימהות ומגדר.

מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בגישה הפסיכודינאמית, תוך שילוב אלמנטים מגישות אחרות בהתאם לצרכי המטופל. בעלת הכשרה בטיפול

קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) לחרדה ודכאון ובטיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT) להפרעת אישיות גבולית.


דאגנות או חרדה? מצב רוח ירוד או דכאון? האם כדאי לפנות לטיפול, ולמי?

הפורום יעסוק בשאלות מסוג זה, הקשורות לתחום הדכאון, החרדה לגווניה (כגון התקפי פאניקה, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית- OCD, הפרעת חרדה כללית) וההתמודדות עם אירוע טראומתי (כגון תאונת דרכים, אובדן פתאומי של אדם קרוב, תקיפה מינית). קשיים בתחומים אלו גורמים לסבל רב הן אצל האדם עצמו, והן בקרב האנשים בסביבתו. לעיתים קרובות, קשה לזהות האם מדובר בקשיים "נורמליים" או בקשיים חמורים יותר, הדורשים פניה לעזרה מקצועית. וכמובן, שגם הפניה לעזרה מקצועית מציבה שאלות וקשיים משלה: למי כדאי לפנות לאבחון וטיפול? מהן שיטות הטיפול המקובלות כיום?איזו שיטת טיפול מתאימה לי?

הפורום מציע מידע, התייעצות והכוונה ראשונית, אך אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, לאבחון ולטיפול. הפורום לא יעסוק בטיפול תרופתי.




 X

שלום גליה, זה לא פשוט כשהשגרה מתערערת כך. כדאי לנסות ככל שניתן לייצר לעצמך פעילויות, אפילו קטנות, במהלך היום. למשל, לצאת להליכה, להקדיש זמן לאיזשהו תחביב וכד'. בנוסף, כדאי לנסות להפגש יותר מהרגיל עם בני משפחה וחברים שיכולים להוות דמויות תמיכה בתקופה זו. בהצלחה!



שלום שרית, נשמע שאת עושה הרבה מאוד כדי להקל על עצמך, ולעיתים, על אף הקושי, צריך להתאזר קצת בסבלנות. כשאת בבית כדאי לנסות להעסיק את עצמך בפעילויות מהנות, לעסוק לפחות במעט פעילות גופנית (למשל, לצאת להליכה) ולנסות לבלות יותר עם משפחה וחברים. בהצלחה! בברכה, דר' הלה רובין מי-טל פסיכולוגית קלינית מומחית טל. 054-3103307


שלום ניסים, נשמע שאתה מאוד סובל ואין סיבה להשאר עם זה לבד- כדאי למהר ולפנות לעזרה. תמיכה והבנה מבת הזוג בהחלט יכולה לעזור אך זה לא תמיד יכול להחליף עזרה מקצועית, כפי שאתה אולי כבר מכיר מהטיפול שעברת בעבר. חרדה ודכאון הם בהחלט ברי טיפול, ואני ממליצה לך לפנות לפסיכולוג/ית או פסיכיאטר/ית באזור מגוריך. בהצלחה!



שלום ריבה, אם את מרגישה שחרדה זו פוגעת באיכות חייך, בין אם סביב המצוקה שמתעוררת ובין אם סביב היכולת להתמודד עם העימותים ולהתנהל גם בחיים האישיים, כדאי לפנות לסיוע מקצועי- לברר את החרדה, את הפערים בין החיים המקצועיים לחיים האישיים, ולרכוש דרכי התמודדות אדפטיביות יותר. בהצלחה!



שלום לך, טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול מובנה ולרוב ממוקד סביב קושי מסוים (כגון חרדה). כשמו כן הוא- טיפול זה מתמקד בסימפטומים ההתנהגותיים ובדפוסי החשיבה היוצרים את הקושי ומשמרים אותו. הטיפול דורש מידה רבה של אקטיביות ומעורבות מצד המטופל. בהצלחה!





שלום, חרדה יכולה להתבטא במגוון תופעות גופניות אך ללא מידע נוסף אין דרך לדעת. יש להתייעץ עם הרופא המטפל ולעשות בדיקה גופנית. בהצלחה!