על הספה - פורומי מומחים

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה

פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה מנהלת פורום דר' הלה רובין מי-טל
עובדת במרכז לבריאות הנפש "שלוותה" ובקליניקה פרטית בתל אביב. בעלת פורום דכאון, חרדה והתמודדות עם טראומה
נסיון רב בטיפול בדכאון, חרדה, סכיזופרניה, קשיים חברתיים וזוגיים, התמודדות עם משברי חיים, אבל ואובדן. מרבה לעסוק בתחומים הקשורים בנשיות, אימהות ומגדר.

מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מתמחה בטיפול בגישה הפסיכודינאמית, תוך שילוב אלמנטים מגישות אחרות בהתאם לצרכי המטופל. בעלת הכשרה בטיפול

קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) לחרדה ודכאון ובטיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT) להפרעת אישיות גבולית.


דאגנות או חרדה? מצב רוח ירוד או דכאון? האם כדאי לפנות לטיפול, ולמי?

הפורום יעסוק בשאלות מסוג זה, הקשורות לתחום הדכאון, החרדה לגווניה (כגון התקפי פאניקה, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית- OCD, הפרעת חרדה כללית) וההתמודדות עם אירוע טראומתי (כגון תאונת דרכים, אובדן פתאומי של אדם קרוב, תקיפה מינית). קשיים בתחומים אלו גורמים לסבל רב הן אצל האדם עצמו, והן בקרב האנשים בסביבתו. לעיתים קרובות, קשה לזהות האם מדובר בקשיים "נורמליים" או בקשיים חמורים יותר, הדורשים פניה לעזרה מקצועית. וכמובן, שגם הפניה לעזרה מקצועית מציבה שאלות וקשיים משלה: למי כדאי לפנות לאבחון וטיפול? מהן שיטות הטיפול המקובלות כיום?איזו שיטת טיפול מתאימה לי?

הפורום מציע מידע, התייעצות והכוונה ראשונית, אך אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, לאבחון ולטיפול. הפורום לא יעסוק בטיפול תרופתי.




 X

שלום מיכל, איננו נותנים ייעוץ תרופתי בפורום זה, צר לי. בהצלחה!


שלום מיטל, טוב שהתחלת טיפול, זה לוקח זמן מה עד שניתן לחוש הטבה, אך אני מקווה שזה יגיע בקרוב. אני מאמינה שהטיפול יוכל גם לסייע בחידוש קשרים שהיו משמעותיים לך, וביצירת קשרים חדשים. פעילות גופנית ידועה כמסייעת לשיפור מצב הרוח. בנוסף, אם יש תחביב או פעילויות שאת נהנית מהן וכד'- כדאי לנסות ולקבוע לעצמך אפילו משהו קטן מדי יום. בהצלחה!



שלום לאה, ראשית, מומלץ מאוד כן לפנות גם לטיפול פסיכולוגי- שילוב של טיפול פסיכולוגי וטיפול תרופתי נמצא כיעיל ביותר במצבי דכאון/חרדה. מעבר לכך, כדאי לנסות להיות פעילה יותר בדברים שאת נהנית מהם, בעיקר בשעות הערב, בהן מופיעות המחשבות השליליות. גם פעילות גופנית מומלצת. לעיתים, בהתחלה יכולה להתעורר תחושה שאת צריכה להכריח את עצמך לעשות זאת, אך המאמץ משתלם. בהצלחה!



שלום דינה, למרבה הצער, זה טבעי והגיוני שמצבו של אביך ישפיע עלייך ועל מצב רוחך, ואין פתרון קסם שישנה את זה. זה חשוב שאת בטיפול ומקבלת ליווי בתקופה זו. מעבר לזה, אני יכולה להמליץ על פעילות גופנית, וכן על השתתפות בפעילויות מהנות ככל שניתן, שעשויות לשפר את הרגשתך (מפגש עם חברים, תחביבים או כל פעילות פנאי אחרת). בהצלחה!


שלום אליס, את מתארת שמזה שנים את נוטלת טיפול תרופתי, וכן שהיית בטיפול רגשי, אך שמעולם לא ניתנה אבחנה מסודרת. זהו שלב הכרחי לשם המלצה על הטיפול המתאים, ואי אפשר לדלג עליו. אני ממליצה לך לפנות לאיש מקצוע מוסמך (פסיכולוג קליני או פסיכיאטר) לשם התייעצות וקבלת אבחנה והמלצה מבוססת לטיפול. בהצלחה!



שלום לך, פורום זה אינו עוסק בעניינים תרופתיים. כדאי להפנות את כל השאלות לרופא המטפל. לצד הטיפול התרופתי, אני יכולה להמליץ לך לשקול גם טיפול רגשי, אשר יכול לסייע מאוד בהתמודדות עם חרדה. בהצלחה!


שלום הילי, לצערי אין פתרונות קסם שיכולים לגרום להרגשה טובה באופן מיידי, אך כן יש טכניקות שכדאי ליישם. בהתחשב בזה שאת יודעת מתי הדכדוך נוטה להופיע ובאיזה אופן, ניתן "להקדים תרופה למכה" ולדאוג לכך שבשעות הללו מראש תקבעי לעצמך מפגש עם חברה, או איזושהי פעילות מהנה מחוץ לבית. פעילות גופנית אף היא עוזרת במצבים כאלה ומומלצת מאוד. לא ציינת אם את בטיפול או אם היית בעבר, אבל כמובן שגם זה יכול לעזור בהתמודדות עם המחשבות השליליות, הבנה שלהן והפחתה שלהן. בהצלחה!


שלום, לרוב יש מסגרת מקובלת לטיפול במרפאות לברה"נ, אך המסגרת יכולה להשתנות ממרפאה למרפאה או בהתאם למקרה. הכי כדאי להפנות את השאלה ישירות למרפאה הרלוונטית. בהצלחה!