התמחות: המרכז לאבחון (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם, דידקטי, MOXO ) ,טיפול רגשי ,הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם. פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים, הדרכת הורים, מטפלים רגשיים
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, תל אביב וגוש דן, אזור המרכז, חיפה והסביבה, קרית טבעון, אזור הצפון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית,ערבית
המרכז מתמחה באבחונים- (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם , דידקט). טיפול רגשי, הדרכת הורים .במרכז צוות מקצועי ומנוסה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נויירולוגים, מטפלים רגשיים ומדריכי הורים
התמחות: חרדה ודיכאון,טראומות,משברי חיים, הפרעות בדימוי עצמי, בריאות הנפש, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות, הדרכה וטיפול בהורות.
אזור בארץ: חיפה, פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, במגוון אתגרים רגשיים ומשברי חיים. מתוך קשר טיפולי קרוב ומכיל המאפשר הקלה, צמיחה ושינוי. טיפול בקליניקה ובאונליין
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טראומה, פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת ומנחת קבוצות. בעלת ניסיון רב בטיפול רגשי במבוגרים.ות, נוער, זוגות ומשפחות.
התמחות: פעוטות וילדים מאובחנים על הרצף האוטיסטי, איחור ברכישת שפה ודיבור, הפרעות היגוי ודחיקת לשון.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית
שמי לירון, קלינאית תקשורת התפתחותית מטפלת בפעוטות וילדים המראים אתגרים בתחומי התקשורת, השפה והדיבור. מטפלת באהבה וסקרנות ומתוך הסתכלות על נקודות החוזק של הילד ומוקדי העניין שלו.
התמחות: קשישים,הדרכת הורים,לקות שמיעה,פעוטות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מודיעין
שפה: עברית,אנגלית
הניסיון הרב אשר נצבר במשך השנים , מקנים גישה ,יכולת אבחון וטיפול ייחודית ,מבט רחב על המטופל ובחירת הטיפול היעיל והממוקד ביותר עבורו.
התמחות: הפרעות בשטף הדיבור (גמגום), הפרעות קול, שפה, היגוי, מובנות דיבור וארגון מסר מילולי.
אזור בארץ: שרון,כפר סבא
שפה: עברית,רוסית
קלינאית תקשורת מוסמכת. אני מאמינה שבבסיס הטיפול עומד הקשר ביני למטופל. החיבור האישי מאפשר לי לבנות תוכנית טיפול מותאמת וייחודית, תוך הגברת מוטיבציה והשגת תוצאות בחוויה חיובית.
התמחות: פעוטות וילדים, טיפול דיאדי, בריאות הנפש, אוטיזם, משברי חיים וטראומה, חרדה ופוביה, קשב וריכוז, הדרכת הורים
אזור בארץ: אזור השפלה, מודיעין
שפה: עברית,אנגלית
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית לילדים טיפול דיאדי וישיר, בשילוב הדרכת הורים. בעלת ניסיון בטיפול במגוון מצבים בתחומי בריאות הנפש והתפתחות הילד.
שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
התמחות: איחור בהתפתחות שפה ודיבור, חוסר שטף , דיספרקסיה, רצף אוטיסטי, שיבושי היגוי, שליפה וארגון.
אזור בארץ: תל אביב, נתניה
שפה: עברית
ניתן להתחיל טיפול כבר בינקות, הקשר שנוצר בטיפול הוא קריטי להצלחתו, ההורים הם חלק אינטגרלי מהטיפול ולפעמים מספיקה רק הדרכה. ההתבוננות היא כוללנית
התמחות: טראומה מורכבת, הפרעת אישיות גבולית, דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, משברי חיים, קשיים ביחסים, פוסט טראומה ועוד.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
אני מאמינה שלכל אדם זכות להתפתח במרחב בטוח, יציב ולא שיפוטי.
קלינאית תקשורת בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בפעוטות,ילדים ונוער עם ליקויי שפה והיגוי. מתמחה בדו לשוניות. שיתוף וליווי ההורים לכל אורך התהליך הטיפולי
התמחות: שיבושי היגוי, אילמות סלקטיבית, אוטיזם, קשיים בהבנת והבעת שפה, בארגון מסר ובשליפה.
תפקודי פה ודחיקת לשון.
הקליניקה ממוקמת בכיכר רבין- תל אביב.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן,גבעתיים
שפה: עברית
קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון בעבודה במכון להתפתחות הילד ובהנחיית קבוצות למיומנויות חברתיות. אני עוסקת בטיפול בילדים בגילאי הגן וביה"ס בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת.
התמחות: התפתחות הילד, הדרכת הורים, פעוטות, לקויות שפה ותקשורת
אזור בארץ: שרון,כפר סבא
שפה: עברית
קלינאית תקשורת עם נסיון רב בטיפול בפעוטות וילדים בעלי קשיים התפתחותיים, בתחומי השפה, התקשורת והדיבור. בעלת תואר ראשון ושני בהצטיינות יתרה מאוני׳ ת״א.
התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: בקעת אונו,אונליין
שפה: רוסית,ערבית
אני עובדת בגישה אנטגרטיבית ומנסה להתאים את אופן הטיפול לצרכים של כל מטופל. משלבת גישה פסיכודינמית עם כלים של CBT ומיינדפולנס.
התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים,אבל ואובדן, קשישים, נכויות, פעוטות, בעיות שינה, בעיות משפחתיות, בעיות בזהות המינית ומיניות
אזור בארץ: גליל עליון,צפון
שפה: עברית,אנגלית
טיפול פסיכולוגי לילדים, נוער ומבוגרים, טיפול בהורות והדרכות הורים. מומחית בתחום אוטיזם, ייעוץ מערכתי ואבחונים, הכולל אבחוני תקשורת ופסיכודיאגנוסטיים.
בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.
מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.
תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.
מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.
כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)
בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.
בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.
תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים.
קלינאי תקשורת מטפל במגוון גדול של תחומים, מהיגוי מילים ותיקונים, ולקויות אחרות בדיבור.
המפגש הראשון מתחיל באבחון המצב, הקלינאית תבדוק דרך מבחנים שונים את המצב הכללי ותפקודו של המטופל, לאחר מכן היא תבנה תוכנית מסודרת עבור המטופל שמטרתן להשיג שיפור בבעיות (התרגול מתבצע גם אצל קלינאי וגם בבית).
מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת מומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.
קלינאי תקשורת מומלץ לבחור בהתאם לגיל המטופל והבעיות אותן רוצים לפתור, יש קלינאי תקשורת המתמחים בילדים בגילאים שונים, וישנם קלינאי תקשורת אשר תחום המומחיות שלהם הוא בגילאים יותר מבוגרים וההתמחות שלהן בפתרון בעיות אשר שכיחות יותר בגילאים הללו. כמובן שיש לוודא שלקלינאי שבחרתם יש רישיון עבודה ממשרד הבריאות.
(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)