התמחות: המרכז לאבחון (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם, דידקטי, MOXO ) ,טיפול רגשי ,הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם. פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים, הדרכת הורים, מטפלים רגשיים
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, תל אביב וגוש דן, אזור המרכז, חיפה והסביבה, קרית טבעון, אזור הצפון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית,ערבית
המרכז מתמחה באבחונים- (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם , דידקט). טיפול רגשי, הדרכת הורים .במרכז צוות מקצועי ומנוסה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נויירולוגים, מטפלים רגשיים ומדריכי הורים
התמחות: חרדה ודיכאון, טראומות, משברי חיים, הפרעות בדימוי עצמי, בריאות הנפש, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות, הדרכה וטיפול בהורות.
אזור בארץ: חיפה, פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, במגוון אתגרים רגשיים ומשברי חיים. מדריכת הורים מוסמכת, מומחית בטיפול במצבי משבר, מטפלת בקליניקה בחיפה ופתח תקווה, ומטפלת אונליין.
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טראומה, פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת ומנחת קבוצות. בעלת ניסיון רב בטיפול רגשי במבוגרים.ות, נוער, זוגות ומשפחות.
התמחות: קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת תואר שני. נסיון של למעלה מ-19 שנים בטיפול בילדים. אבחון וטיפול בקשיי שפה, היגוי, תקשורת, אפרקסיה, דו לשוניות
אזור בארץ: פתח תקווה,ראש העין
שפה: עברית, רוסית
קלינאית תקשורת (MA), בעלת נסיון עשיר בהתפתחות הילד ומתמחה בדו לשוניות. מאמינה במציאת הגישה האישית לכל ילד ובשותפות עם הורים בטיפול. הטיפול מיועד לפעוטות וילדים עם קשיי שפה ודיבור
התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,חרדה חברתית, הגשמה עצמית,OCD,טיפול קבוצתי
אזור בארץ: כפר סבא
שפה: עברית,אנגלית
מתוך ניסיון רחב בתחום בריאות הנפש, אני מטפל בילדים, נערים ומבוגרים הסובלים מחרדה, קושי להתבטא בחופשיות, מצוקה נפשית ממושכת, משברים ועוד. מוזמנים להיכנס לדף שלי לפירוט נוסף.
מטפלת בילדים עם קשיים התפתחותיים בתחומי השפה, היגוי ומובנות דיבור ותקשורת. בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. בעלת ניסיון רב בטיפול במכון להתפתחות הילד.
התמחות: שיבושי היגוי, אילמות סלקטיבית, אוטיזם, קשיים בהבנת והבעת שפה, בארגון מסר ובשליפה.
תפקודי פה ודחיקת לשון.
הקליניקה ממוקמת בכיכר רבין- תל אביב.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,רמת גן,גבעתיים
שפה: עברית
קלינאית תקשורת התפתחותית, בעלת ניסיון בעבודה במכון להתפתחות הילד ובהנחיית קבוצות למיומנויות חברתיות. אני עוסקת בטיפול בילדים בגילאי הגן וביה"ס בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת.
התמחות: אבחון וטיפול בקשיים התפתחותיים בתחומי התפקוד השפתי, התקשורתי, הרגשי, החברתי ,המוטורי,קשב והריכוז
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,שרון
שפה: עברית,אנגלית
מרכז טיפולי התפתחותי רב מקצועי המציע מגוון טיפולים לקידום התפתחותם של ילדים צעירים בין הגילאים 0-10.
התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,בריאות הנפש,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,פעוטות,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: באר שבע,דרום
שפה: עברית,רוסית
קלינאית תקשורת מומחית בטיפול לילדים בספקטרום אוטיסטי, ביצוע אבחוני PLS 4.
התמחות: טיפול בתינוקות, פעווטות וילדים עם קשיים בהתפתחות השפה, הדיבור התקשורת והאכילה. הדרכה להורים ולצוותי חינוך וטיפול
אזור בארץ: מרכז,שרון
שפה: עברית
עוסקת באיבחון וטיפול בליקויי שפה, דיבור ותקשורת ובקשיים באכילה והאכלה של תינוקות פעוטות וילדים טיפול פרטני וקבוצתי בילדים עם קשיי שפה תקשורת ודיבור טיפול בתפקודי פה וריור
התמחות: התמכרויות,בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית,אנגלית
הטיפול הרב תחומי במרכז תמר מהווה מערך מקיף ותומך לילד ולמשפחתו ומסייע לכל אדם לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
פסיכולוגית קלינית מומחית, מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. ליווי הורי. התמחות באוטיזם, קשיי וויסות רגשי, דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה, קשיי התנהגות, טראומה ואבדן.
התמחות: הפרעות אכילה,פעוטות
אזור בארץ: ירושלים,דרום
שפה: עברית,ספרדית
בעלת ניסיון רב, מומחית בגיל הרך, בוגרת תכנית שוורץ באוניברסיטה העברית, מתמחה בתינוקות ופעוטות עם איחור התפתחותי ובעיקר עם בעיות אכילה.
התמחות: פעוטות
אזור בארץ: מרכז,רמת גן,גבעתיים
שפה: עברית,אנגלית
מתמחה בעבודה עם ילדים תוך ליווי והדרכת הורים. התמחות באוטיזם, קשיים בויסות חושי, הפרעה התפתחותית בקואורדינציה, קשיי למידה ועיכובים התפתחותיים
התמחות: הדרכת הורים,פעוטות, טיפול דיאדי
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
טיפול בילדים עד גיל 9, בעלת ניסיון בטיפול בילדים עם קשיי התנהגות, עבודה תקשורתית-רגשית עם ילדים על הספקטרום, וקשיים רגשיים- עבודה בטיפול דיאדי/פרטני/הדרכות הורים
התמחות: פעוטות וילדים מאובחנים על הרצף האוטיסטי, איחור ברכישת שפה ודיבור, הפרעות היגוי ודחיקת לשון.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית
שמי לירון, קלינאית תקשורת התפתחותית מטפלת בפעוטות וילדים המראים אתגרים בתחומי התקשורת, השפה והדיבור. מטפלת באהבה וסקרנות ומתוך הסתכלות על נקודות החוזק של הילד ומוקדי העניין שלו.
בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.
מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.
תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).

אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.
מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.
כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)
בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.
בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.
תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים.
קלינאי תקשורת מטפל במגוון גדול של תחומים, מהיגוי מילים ותיקונים, ולקויות אחרות בדיבור.
המפגש הראשון מתחיל באבחון המצב, הקלינאית תבדוק דרך מבחנים שונים את המצב הכללי ותפקודו של המטופל, לאחר מכן היא תבנה תוכנית מסודרת עבור המטופל שמטרתן להשיג שיפור בבעיות (התרגול מתבצע גם אצל קלינאי וגם בבית).
מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת מומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.
קלינאי תקשורת מומלץ לבחור בהתאם לגיל המטופל והבעיות אותן רוצים לפתור, יש קלינאי תקשורת המתמחים בילדים בגילאים שונים, וישנם קלינאי תקשורת אשר תחום המומחיות שלהם הוא בגילאים יותר מבוגרים וההתמחות שלהן בפתרון בעיות אשר שכיחות יותר בגילאים הללו. כמובן שיש לוודא שלקלינאי שבחרתם יש רישיון עבודה ממשרד הבריאות.
(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)