אודות על הספה   |  הרשם לניוזלטר שלנו   |  צור קשר                                                               הרשמה לאינדקס על הספה   |  כניסת מטפלים רשומים   |     על הספה בפייסבוק
לוגו על הספה
שירי נדב-פסיכותרפיסטית -   

פסיכותרפיסטית

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית

פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.

יונתן גבע-פסיכולוג קליני מומחה -   

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית

פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.

סופיה ולשונוק-פסיכותרפיסטית, מטפלת CBT -   

פסיכותרפיסטית, מטפלת CBT

התמחות: טיפול EMDR, טיפול CBT בהתמכרויות,PTSD, הפרעות שינה, קשיים זוגיים ומיניים, חרדות ופוביות, ADHD, דיכאון, פוסט-טראומה, הפרעת קשב וריכוז, שליטה בכעסים, ויסות רגשי.
אזור בארץ: שרון,הרצליה,רעננה,רמת השרון,אונליין
שפה: עברית,רוסית,אנגלית

מנוסה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי, יעוץ זוגי & מיני, EMDR. מטפלת במשברים אישיים וזוגיים, הפרעה פוסט-טראומתית, חרדות, דיכאון, התמכרויות, הפרעות שינה, סיוטי לילה, ביטחון עצמי נמוך.

דר ליאור כהן-פסיכולוג קליני מומחה-מדריך -   

פסיכולוג קליני מומחה-מדריך

התמחות: טיפול בילדים ומבוגרים. חרדה: התקפי פאניקה, חרדה חברתית ואילמות סלקטיבית, פוביות, דכאון, OCD, פוסט-טראומה, הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגות, טיקים וטורט.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית. אנגלית

פסיכולוג קליני מומחה-מדריך. ד''ר בפסיכולוגיה קלינית. מנהל מרפאת ברה''ן ילדים ונוער ב''מאוחדת''. מלמד ומדריך בטיפול CBT. מטפל במבוגרים וילדים כולל הדרכת הורים. משלב גישות שונות.

דלי קולמן חבר-פסיכולוגית קלינית מדריכה  -   

פסיכולוגית קלינית מדריכה

התמחות: טיפול ויעוץ פסיכולוגי מקצועי למגוון הבעיות האישיות והרגשיות, פחדים וחרדות ,יחסים בינאישיים וזוגיות. משברי חיים, צמתים וקבלת החלטות להט''ב FRIENDLY .
אזור בארץ: מודיעין
שפה: עברית ואנגלית

פסיכולוגית קלינית מדריכה בכירה ומנוסה .עבודתי מתאפיינת בשילוב ייחודי של שיטות וטכניקות טיפול בהתאמת אישית לכל אדם וקשייו שלו. מסייעת לפתור בעיות, להרגיש טוב יותר, להתחזק ולצמוח.

תמר דגן-פסיכולוגית מומחית, מדריכה<br>מורשית לטיפול בהיפנוזה רפואית -   

פסיכולוגית מומחית, מדריכה
מורשית לטיפול בהיפנוזה רפואית

התמחות: טיפול ומניעת PTSD, מצבי לחץ ומשבר, חרדה ופוביה, דכאון, אבל ואובדן, הדרכת הורים וצוותים, טיפול ברשת
אזור בארץ: בית יצחק, עמק חפר, איזור השרון, נתניה.
קליניקה נוספת במודיעין
שפה: עברית, אנגלית

פסיכולוגית, מומחית ומנוסה בטיפול במצבי לחץ, משבר, טראומה וכל השלכותיהן, ביניהן PTSD, חרדה, דכאון והפרעות אכילה ושינה. התמחות מיוחדת במניעת PTSD, בהתערבות קצרה סמוך לאירוע מלחיץ.

מורן סורס-פסיכותרפיסטית דינמית ממוקדת בשילוב CBT -   

פסיכותרפיסטית דינמית ממוקדת בשילוב CBT

התמחות: פוסט טראומה, חרדה ודכאון, אבל ואובדן, התמכרויות, מחלות כרוניות, מחלות סופניות, בריאות הנפש, התמודדות עם משברי החיים.
אזור בארץ: שרון,נתניה ורעננה
שפה: עברית,אנגלית

לאורך השנים ליוויתי מטופלים שהתמודדו עם מצבי משבר בחייהם, קשיים רגשיים, חרדות, טראומות, קשיים במסגרת המשפחה וקונפליקטים מסוגים שונים.

שרון עיני-פסיכותרפיסטית מוסמכת מומחית בטיפול בפוסט טראומה, חרדה, התמכרויות -   

פסיכותרפיסטית מוסמכת מומחית בטיפול בפוסט טראומה, חרדה, התמכרויות

התמחות: בריאות הנפש, חרדה ופוביה, דיכאון, טראומות, אבל, טיפול בזוגיות, טיפול בהורות, התמודדות עם משברי חיים לצד ריפוי עבור המבקש שינוי בחייו, ניסיון רב שנים בטיפול בחרדה ובטראומה
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון,הרצליה
שפה: עברית

החיים כמו החיים, מזמנים לפתחנו עליות ומורדות, משברי חיים ואתגרים. קושי, אובדן, דיכאונות, חרדות וכיוצא באלו, הם לא פעם בלתי נמנעים. לצד זאת, הם מהווים הזדמנות לשינוי, מומחית לטיפול בפוסט טראו

טלי רודן-פסיכולוגית קלינית מומחית -   

פסיכולוגית קלינית מומחית

התמחות: חרדה, דיכאון, מצוקה רגשית, ויסות רגשי, משברי חיים, פרידה, גירושין, אבל ואבדן, קשיים בזוגיות, בעיות משפחתיות, קשיים במיומנויות חברתיות ובינאישיות, דימוי עצמי.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,שרון
שפה: עברית

פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת נסיון רב בעבודה עם מבוגרים ומבוגרים צעירים הסובלים ממצוקה נפשית, דכאון, חרדה, קשיים חברתיים ובינאישיים. מטפלת בגישה הפסיכודינמית בשילוב CBT

עמית תלם-פסיכותרפיסט CBT ממוקד, מדריך הורים ומטפלים -   

פסיכותרפיסט CBT ממוקד, מדריך הורים ומטפלים

התמחות: חרדה ופוביה, דיכאון, טראומה אבל ואובדן, לקויות למידה, כאב כרוני, משבר תעסוקתי, בריאות הנפש
אזור בארץ: קרית טבעון,צפון,אונליין
שפה: עברית,אנגלית

פסיכותרפיסט (CBT), מומחה בטיפול ממוקד ומכוון תוצאות לגברים ובני נוער, מנוסה בטיפול בטראומה, חרדה ודיכאון (EMDR). מלווה צמיחה וריפוי דרך משברי החיים

ליזה עמיחי-מדריכת הורים -   

מדריכת הורים

התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,בעיות משפחתיות וזוגיות,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים, דיכאון אחרי לידה
אזור בארץ: מודיעין, גבעת שמואל ואונליין
שפה: עברית צרפתית

ניסיון של מעל עשור בליווי משפחות. מדריכת הורים מתמחה בadhd וגירושין. מלווה אמהות עם דכאון אחרי לידה

ולרי סנקביץ-פסיכולוג קליני מומחה ומדריך -   

פסיכולוג קליני מומחה ומדריך

התמחות: משברי חיים, שחיקה בעבודה ומצבי תקיעות, חרדה, טראומות ילדות והורות נרקיסיסטית, שאלות של זהות, קשיים בזוגיות וביצירת מערכות יחסים, קשיים בהורות.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,רוסית

נסיון של מעל שני עשורים בטיפול במבוגרים וילדים ובהדרכת הורים. משלב בטיפול פסיכודינמי מעמיק היפנוזה, עבודת גוף-נפש וכלים ממוקדים נוספים לטיפול בקשת רחבה של קשיים לרבות פסיכו-סומטיים

תמר צ'יש-פסיכותרפיסטית מוסמכת- טיפול וייעוץ אישי וזוגי -   

פסיכותרפיסטית מוסמכת- טיפול וייעוץ אישי וזוגי

התמחות: טיפול אישי וזוגי, התמודדות במצבי משבר, יעוץ למיניות בריאה, כולל טיפול רגשי באנשים עם נכויות ו/או מחלות כרוניות
אזור בארץ: כפר סבא ,שרון, טיפול אונליין
שפה: עברית, שפת סימנים

טיפול אישי וזוגי במצבי קושי, תקיעות, בעיות במיניות ומשברים, ברמה אישית ובמערכות יחסים. הקניית צעדים מעשיים לשינוי לצד התייחסות להיבטים רגשיים-נפשיים "חבלניים" ועיבודם.

אילן המאירי-עובד סוציאלי MSW -   

עובד סוציאלי MSW

התמחות: קשישים,התמכרויות,בריאות הנפש,הדרכת הורים,טיפול פרטני במתבגרים, נערים ונערות בסיכון ובמבוגרים.
אזור בארץ: כפר הנשיא, אזור הגליל העליון, צפת,
כרמיאל, טבריה, קריית שמונה, אזור צפון
שפה: עברית,אנגלית

אני מאמין כי לכל אדם יש את הזכות לטיפול נפשי ויעוץ כולל בעלויות שוות לכל נפש.

גולדפלד טום-עובד סוציאלי קליני -   

עובד סוציאלי קליני

התמחות: אני פוגש אדם או ילד שהסבל הנפשי שלהם כבר קשה מדי עבורם. הפתרונות שעזרו להם כבר לא עובדים. זה יכול להיות, דכאון, התמכרות או כל סימפטום שהסתבך וגורם לחפש עזרה.
אזור בארץ: אזור תל אביב, דרום תל אביב, בת ים
שפה: עברית,רוסית

פונים לטיפול סביב משבר שקרה להם אישית, לקרובים להם או לילדיהם. הקליניקה שלי נמצאת ביפו על גבול בת ים-חולון, מטפל בגישה דינאמית/ אנליטית. מזמין להתקשר ולהתייעץ. עוסק בפסיכואנליזה

פרופ' ארנון לוי-פסיכולוג קליני ומאמן בגישת Coaching Psychology  -   

פסיכולוג קליני ומאמן בגישת Coaching Psychology

התמחות: טיפול פסיכולוגי, Coaching Psychology, חרדה ופוביה, דיכאון, בעיות משפחתיות וזוגיות, התמודדות עם משברי חיים,
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן
שפה: עברית,אנגלית, צרפתית

אני מאמין בטיפול ממוקד מוגבל בזמן עם התאמת טכניקות פסיכותרפיה לסיטואציה הטיפולית. אם יש צורך אני משלב טיפול פסיכולוגי ואימון להעצמה והגשמה עצמית.



מה צריך לדעת על הדרכה הורית


הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.

מה צריך לדעת על הדרכה הורית



איך מגיעים להיות מדריכי הורים?


לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.

הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.

בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.

בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.

הדרכת הורים להורי מתבגרים


לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.

ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.

למה ניתן לצפות בהדרכת הורים?


ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.

בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.

בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.

עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים?


כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.

כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.

הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות. בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.

סוגים של הדרכת הורים


ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:

ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.

הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?

כאשר מדובר בטיפול לילדים גדולים יותר כגון הורים למתבגרים (גיל בית ספר) הילדים עשויים להתנגד במידה אשר לא תאפשר תהליך של שינוי. התפתח גוף ידע משמעותי העוסק בדיווחי הורים וניתן אף לצלם ולתעד סיטואציות בבית ולהביאן לקליניקה. כשהילדים גדולים יותר, התיאור שהם נותנים הינו מידע לא פחות חשוב.

ישנן הדרכות הורים שהן חלק מטיפול בקשיים של הילד- כאשר ילד הולך לטיפול פסיכולוגי על ההורים לקבל הדרכה בנוגע לקשיים המעסיקים אותו. כך גם כאשר ילד נמצא בטיפול של מרפאה בעיסוק או איש מקצוע אחר- על ההורים לקבל הדרכה לגבי דברים שהם יכולים לעשות כדי לקדם את המטרות הטיפוליות.

מי מתאים לעשות הדרכת הורים?


תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.

כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.

עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.

אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.






חפש מטפל לפי שם: