התמחות: חרדה ודיכאון,טראומות,משברי חיים, הפרעות בדימוי עצמי, בריאות הנפש, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות, הדרכה וטיפול בהורות.
אזור בארץ: חיפה, פתח תקווה,בקעת אונו
שפה: עברית
מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, במגוון אתגרים רגשיים ומשברי חיים. מתוך קשר טיפולי קרוב ומכיל המאפשר הקלה, צמיחה ושינוי. טיפול בקליניקה ובאונליין
התמחות: חרדה ופוביה,לקויות למידה קשב וריכוז, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול במתבגרים, מיומנויות חברתיות, ערך עצמי, וויסות רגשי.
אזור בארץ: תל אביב
שפה: עברית, אנגלית
טיפול רגשי קוגניטיבי התנהגותי הוא לתפיסתי מסע פנימי. דרך היכרות עם החוויה הרגשית, עבודה על המחשבות וההתנהגויות שלנו, ניתן לגלות את הכוחות הפנימיים ולהקל על מצוקות.
התמחות: המרכז לאבחון (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם, דידקטי, MOXO ) ,טיפול רגשי ,הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם. פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים, הדרכת הורים, מטפלים רגשיים
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, תל אביב וגוש דן, אזור המרכז, חיפה והסביבה, קרית טבעון, אזור הצפון
שפה: עברית,רוסית,אנגלית,ערבית
המרכז מתמחה באבחונים- (ADHD, פסיכודידקטי, אוטיזם , דידקט). טיפול רגשי, הדרכת הורים .במרכז צוות מקצועי ומנוסה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, נויירולוגים, מטפלים רגשיים ומדריכי הורים
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טראומה, פוסט טראומה, חרדה, דיכאון, הדרכת הורים, טיפול במתבגרים
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת ומנחת קבוצות. בעלת ניסיון רב בטיפול רגשי במבוגרים.ות, נוער, זוגות ומשפחות.
קלינאית תקשורת מומחית בטיפול במבוגרים דוקטורנטית שנה אחרונה מלגאית נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית
קלינאית תקשורת בעלת ניסיון רב באבחון וטיפול בפעוטות,ילדים ונוער עם ליקויי שפה והיגוי. מתמחה בדו לשוניות. שיתוף וליווי ההורים לכל אורך התהליך הטיפולי
התמחות: פעוטות וילדים מאובחנים על הרצף האוטיסטי, איחור ברכישת שפה ודיבור, הפרעות היגוי ודחיקת לשון.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית
שמי לירון, קלינאית תקשורת התפתחותית מטפלת בפעוטות וילדים המראים אתגרים בתחומי התקשורת, השפה והדיבור. מטפלת באהבה וסקרנות ומתוך הסתכלות על נקודות החוזק של הילד ומוקדי העניין שלו.
שמי רותם נחושתאי,אני קלינאית תקשורת התפתחותית לילדים באזור השרון. אני מתמחה בטיפול בפעוטות וילדים עם ליקויי שפה, תקשורת והיגוי
איילת קמינסקי, הינה קלינאית תקשורת מוסמכת אשר מטפלת בפעוטות, ילדים ונוער, בתחומי השפה, עיכוב התפתחותי, דיבור ואפרקסיה, דחיקת לשון וכן הפרעות בתקשורת.
התמחות: הפרעות אכילה,אבל ואובדן,בעיות שינה,הדרכת הורים,פעוטות
אזור בארץ: רעננה
שפה: עברית,אנגלית
מומחית בטיפול ואבחון ילדים מגיל לידה עד בית ספר. עוסקת באבחונים התפתחותיים,טיפול דיאדי, פרטני והדרכות הורים.
התמחות: איחור בהתפתחות שפה ודיבור, חוסר שטף , דיספרקסיה, רצף אוטיסטי, שיבושי היגוי, שליפה וארגון.
אזור בארץ: תל אביב, נתניה
שפה: עברית
ניתן להתחיל טיפול כבר בינקות, הקשר שנוצר בטיפול הוא קריטי להצלחתו, ההורים הם חלק אינטגרלי מהטיפול ולפעמים מספיקה רק הדרכה. ההתבוננות היא כוללנית
התמחות: הדרכת הורים,פעוטות, טיפול דיאדי
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
טיפול בילדים עד גיל 9, בעלת ניסיון בטיפול בילדים עם קשיי התנהגות, עבודה תקשורתית-רגשית עם ילדים על הספקטרום, וקשיים רגשיים- עבודה בטיפול דיאדי/פרטני/הדרכות הורים
התמחות: מתמחה בילדים ובוגרים על הספקטרום שאינם מדברים או מדברים חלקית.
המתמודדים עם קשיים בהתארגנות גופנית ומחשבתית. הפרעות חרדה, קשב, ריכוז והיפארקטיביות, אי שקט ועוד
אזור בארץ: שרון,רעננה,כפר סבא,הוד השרון
שפה: עברית
הבעה בהקלדה היא שיטת טיפול לאוטיסטים שלא מדברים או מדברים חלקית. השיטה מאפשרת התארגנות גופנית ומחשבתית לכדי הקלדה. מתאים לבוגרים וילדים החל מגיל 6. מתקיים בבית המטופל.
התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,לקויות למידה קשב וריכוז,פוסט טראומה,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,גבעתיים
שפה: עברית
מתמחה בפסיכולוגיה קלינית של הילד, המתבגר והמבוגר. בעלת נסיון בעבודה עם ילדים בעלי מגוון בעיות רגשיות, חברתיות, לימודיות וקשב.
התמחות: נכויות ומחלות כרוניות,פעוטות
אזור בארץ: קרית טבעון,חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית
מטפלת באנשים עם קשיים בתקשורת, שפה, היגוי, מוגבלות שכלית ונכויות, תקשורת תומכת וחליפית. תואר שני בהצטיינות יתרה בהפרעות בתקשורת (אוניברסיטת חיפה)
התמחות: טיפול רגשי באמצעות .פסיכותרפיה, אמנות, ביבליותרפיה ומשחק. יעוץ להורים לילדים עם ASD ,ADHD
יעוץ צוות בשילוב יחידני , הדרכת מתאמת שילוב
אזור בארץ: חיפה,צפון
שפה: עברית,אנגלית,ערבית
חגית דרור עובדת סוציאלית קלינית, מדריכת הורים, מטפלת רגשית בילדים ומתבגרים, ביבליותרפיה, שילוב טיפול במשחק, טיפול באומנות ומוסיקה,
בעל מקצוע המטפל ומאבחן מבוגרים וילדים בעלי קשיים באחד או יותר מהתחומים הבאים:
הפרעות אלו עשויות לנבוע מקשיים מוטוריים, התפתחותיים, נוירולוגיים, מבניים או פסיכולוגיים.
מטרת הטיפול של קלינאי התקשורת היא לשפר את השפה והדיבור כאמצעי לשיפור התקשורת.
תחומי ההתמחות של קלינאות תקשורת– מבוגרים, ילדים, פעוטות ותינוקות, שיקום שמיעה, טיפולי שפה, דיבור ותקשורת, שימוש בתקשורת תומכת וחליפית (במקרים בהם אין יכולת להפיק שפה דבורה).
אבחון בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת נערך ע"י קלינאי תקשורת ונמשך מספר מפגשים, בהתאם לשיתוף הפעולה של הילד ובסוג הקושי.
מטרת האיבחון היא לקבוע האם התפתחותו של הילד הנבדק תואמת גיל בכל אחד מהתחומים: שפה, דיבור ותקשורת.
כלי האבחון: ניתן להשתמש במבחני שפה פורמאליים שעברו התאמה ותיקנון לשפה העברית ובכלי תצפית שעברו התאמה ותיקנון לעברית. (לדוגמא: מבחן גורלניק לסינון שפה, איבחון כצנברגר, מבחן מעש"ה)
בתחום השפה נבדקות בין היתר היכולת להבין שפה (כמו:הבנת הוראות, הבנת סיפור) ויכולת הבעת השפה (אוצר מילים, תחביר, דיקדוק, יכולת נרטיבית: יכולת לספר, לתאר, להסביר), הזיכרון השמיעתי והיכולת להשתמש בשפה באופן תקשורתי.
בתחום הדיבור: במידה והדיבור אינו ברור יש צורך לבדוק האם הסיבה לכך נעוצה ברמת הצליל (קושי בהגיית צליל מסוים), ברמת ההברה (קושי בהיגוי מבנה הברה מסוים), ברמת המילה (קושי בהיגוי מילים במבנה מסוים) או ברמת המשפט (קושי בהיגוי מבנה משפט מסוים), כמו כן חשוב לבדוק את תנועתיות אברי ההיגוי (לשון, שפתיים, לחיים), שטף הדיבור, הקול והאינטונציה. בתחום התקשורת נבדקים מאפייני התקשורת הלא מילולית (למשל קשר עין, שימוש בג'סטות, הצבעה) והשימוש בתקשורת מילולית.
תחום נוסף הנבדק ע"י קלינאי תקשורת הוא קשיי בליעה, הבדיקה נעשית בדרך כלל בשלב הראשון ע"י תצפית באכילה ובדיקת יכולות הנגיסה, הלעיסה והבליעה ובהמשך במידת הצורך נבדקת הבליעה בבדיקת וידאו פלורוסקופיה (צילום וידאו של תהליך הבליעה), בדיקה זו נעשית בבית חולים.
קלינאי תקשורת מטפל במגוון גדול של תחומים, מהיגוי מילים ותיקונים, ולקויות אחרות בדיבור.
המפגש הראשון מתחיל באבחון המצב, הקלינאית תבדוק דרך מבחנים שונים את המצב הכללי ותפקודו של המטופל, לאחר מכן היא תבנה תוכנית מסודרת עבור המטופל שמטרתן להשיג שיפור בבעיות (התרגול מתבצע גם אצל קלינאי וגם בבית).
מוסמך לעסוק בטיפול בהפרעות בתקשורת הוא מי שסיים לימודי תואר ראשון לפחות במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה במסלול להפרעות בתקשורת, סיים את שעות הסטאז' שלו ועמד בתנאים לקבלת הכרה מקצועית ורישיון של משרד הבריאות. בבחירת קלינאי/ת תקשורת חשוב לבדוק כי הקלינאית בעלת התמחות באותו תחום בו יש לטפל וכי יש לה ניסיון קליני בתחום. לדוג' לא כל קלינאית תקשורת בעלת ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה, היא בעלת ידע מספיק בכל הקשור לשתל כוכליארי ולא כל קלינאית תקשורת מומחית לעבודה עם ילדים בגיל הרך על התפתחות שפה הינה בעלת ידע מספק בתקשורת תומכת וחליפית. חשוב לערוך תיאום ציפיות עם הקלינאית בכל הקשור לאבחון או טיפול קודם, מטרות הטיפול , גיל המטופל וכדומה.
קלינאי תקשורת מומלץ לבחור בהתאם לגיל המטופל והבעיות אותן רוצים לפתור, יש קלינאי תקשורת המתמחים בילדים בגילאים שונים, וישנם קלינאי תקשורת אשר תחום המומחיות שלהם הוא בגילאים יותר מבוגרים וההתמחות שלהן בפתרון בעיות אשר שכיחות יותר בגילאים הללו. כמובן שיש לוודא שלקלינאי שבחרתם יש רישיון עבודה ממשרד הבריאות.
(נכתב ע"י דפנה רויטמן, קלינאית תקשורת)