התמחות: הפרעות אכילה, חרדה ,דיכאון, פוסט טראומה, גיל השלישי, גיל התבגרות, התפתחות אישית, אבל ואובדן
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית,אנגלית
מאמינה בחשיבות הקשר הטיפולי, וביכולת כל אדם להתפתח. מקשיבה בכבוד, עניין ואמפתיה. שילוב התייחסות לתחושות גוף ולעתים התנסות תנועתית בהקשר של נושא השיחה מאפשר העמקה ומקדם את הטיפול.
התמחות: דכאון, טיפול אישי,חרדות, דימוי עצמי וגופני,טיפול זוגי, התמודדות עם משברי חיים, בעיות משפחתיות וזוגיות.
אזור בארץ: השרון, רמת השרון, טיפול אונליין
שפה: עברית,אנגלית
טיפול במבוגרים ומתבגרים. בעלת ניסיון רב בטיפול במשברים, קשיים בזוגיות, בתעסוקה ומעבר בין שלבי החיים. טיפול בנשים, טיפול בחרדות, דכאון, קשיים בדימוי עצמי ותחושות תקיעות בחיים.
התמחות: קשיים רגשיים, חרדה ופוביה, דיכאון, לקויות למידה קשב וריכוז, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים מעברים ורילוקיישן
אזור בארץ: אונליין
שפה: עברית,אנגלית
שלום אני עדי, מטפלת באמנות ומדריכת הורים אונליין. עובדת מעל לעשור עם ילדים, נוער ומבוגרים. בהדרכת הורים משלבת עקרונות של תקשורת מקרבת והורות יצירתית. מאמינה ביכולת לשינוי וצמיחה.
התמחות: מבוגרים ובני נוער, דכאון, חרדה, ויסות רגשי, קשיים ביחסים בינאישיים, אירועים טראומטיים, התמודדות עם משברי חיים. מוכרת כמטפלת דרך ביטוח לאומי ומשרד הבטחון.
אזור בארץ: חדרה, פרדס חנה והסביבה
שפה: עברית
הטיפול מיועד למבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מצוקה, חווים משבר, ורוצים לשפר את איכות חייהם. בתהליך נעזר באמצעים שונים בהתאם לצורכו האישי של כל מטופל- פסיכותרפיה, חומרי יצירה, EMDR.
התמחות: טיפול במבוגרים ומתבגרים. טיפול בטראומה, דיכאון, חרדה,משברים, קושי חברתי ,זוגיות, הפרעות אכילה, פגיעות מיניות
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, פרדס חנה והסביבה, בכל הארץ (און ליין)
שפה: עברית,אנגלית
אני מטפל מעל 20 שנה. מדייק ולומד דרכים כדי להשיג תוצאות מעולות בכל טיפול. במוקד: איך לפגוש רגשות קשים, איך לבטא רגש, מה המקור של המצוקה , איך ליצור קשר של אמון וקרבה בחיים.
התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,פוסט טראומה,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: ירושלים,מודעין
שפה: עברית,אנגלית
מוזמנים למרחב הטבעי והמרפא של עין יעל, תוכלו למצוא אצלינו מגוון קליניקות באוויר הפתוח לצד מרחבים מוגנים, המאפשרים שמירה על רצף טיפולי בהתאמה למזג האוויר.
התמחות: קשיי קשב וריכוז, קשיים בוויסות החושי, חרדה חברתית והדרכת הורים. משברי חיים, דכאון ופוסטראומה.
אזור בארץ: תל אביב,רעננה
שפה: עברית,אנגלית
MA דרמה תרפיסטית ומטפלת באומנויות. מטפלת מזה שנים בילדים, נוער מבוגרים ומדריכה מטפלים. מטפלת בגישה פסיכודינאמית בשילוב שיטות קוגניטיביות התנהגותיות במגוון קשיים. מטפלת בEMDR.
התמחות: פסיכותרפיה, טיפול דיאדי, חרדה ופוביה, דיכאון, לקויות למידה קשב וריכוז, הדרכת הורים, התמודדות עם משברי חיים, טיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים.
אזור בארץ: זיכרון יעקב/בינימינה,חיפה
שפה: עברית
עובדת עם ילדים, נוער, מבוגרים והורים. מאמינה שדרך עולם היצירה והדמיון ובתוך מקום מכיל ובטוח, המטופל יצליח ליצור קשר טיפולי ולמצוא כוחות לשינוי והתפתחות. קליניקה בחוף הכרמל.
התמחות: קשיי קשב וריכוז, גירושים, טראומה ומשברי חיים, קושי חברתי, חרדה, דיכאון, קושי במעברים, קשיי ויסות, חיזוק סמכות הורית
אזור בארץ: שרון,הרצליה
שפה: עברית
טיפול במבוגרים, בילד ובנוער, הדרכת הורים, הדרכה. מילים יכולות להיות דלות ולא מספקות במשברי חיים וקושי ואז האמנות הופכת לשפה נוספת. שפה הנותנת מרחב נוסף לתקשורת ועיבוד של הקושי.
התמחות: הדרכה ב-EMDR פרטני וקבוצתי, טיפול בסטודנטים ובוגרים, פוסט טראומה לסוגיה, הדרכת הורים, אוטיזם, חרדות, טיפול באמנות, ליווי מנהלים
אזור בארץ: אזור הדרום, טיפול אונליין
שפה: עברית אנגלית וצרפתית
זיכרונות קשים וטראומטיים מהעבר עלולים לקבע אצלנו בהווה דפוסי חשיבה והתנהגות של הימנעות וחשש יומיומי לחיות בטוב. אני מאמין ויודע שישנן דרכים לשוב לחיים מלאים, דרך היכרות עם עצמנו.
טיפול באומנות חזותית הוא תחום מקצועי, שבו נעשה שימוש באומנות פלסטית וביצירה לשם תהליך טיפולי נפשי. בטיפול באומנות חזותית עומדות השפה החזותית, היצירה והאומנות לצד המילים כאמצעי טיפולי רגשי. לפיכך, קו, צבע, מתאר וצורות מהווים חלק בלתי נפרד מדרכי ההבעה במפגשים הטיפוליים. באמצעות היצירה יכולה מטפלת באומנות להעלות רגשות ותחושות, לתקשר עם חוויות פנימיות ולהתמודד באופן משוחרר יותר עם קשיים בביטוי מילולי.
השימוש ביצירה ובביטוי אומנותי מוכר לנו מן הזיכרון הוויזואלי שבו אנו משתמשים בתקשורת היומיומית שלנו. אנו רואים דימויים בחלומות או בחלומות בהקיץ למרות שעיננו סגורות. גם כשאנו מדמיינים למשל אדם מוכר לנו או מסלול נסיעה אנו רואים תמונות, צורות וצבעים. בטיפול באומנות ניתן באמצעות טכניקות יצירה שונות ומגוונות כגון רישום, ציור או פיסול לבטא את תחום התקשורת הוויזואלי המפותח שלנו, בו אנו משתמשים ביומיום.
|
המפגש הטיפולי בתרפיה באומנות חזותית יכול להיות במסגרת של טיפול יחידני או קבוצתי ומתאים למגוון אוכלוסיות טיפוליות שונות ומגוונות. לכן ניתן למצוא כיום את השימוש במקצוע טיפולי זה במגזר הפרטי ובמוסדות שונים לדוגמא בתי ספר, בתי חולים, בתי חולים לבריאות הנפש, מרכזים טיפוליים שונים, מועדוניות, פנימיות, בתי קשישים וכיו"ב. תרפיה באומנות חזותית הניתנת עלידי מטפלת באומנות מומלצת עם מטופלים בעלי מוגבלויות שפה ותקשורת, ילדים, או מטופלים שטיפולים מילוליים לא מתאימים להם (אור, 2005, ע"מ 84).
חדרו של המטפל באומנות מכיל חומרי יצירה שונים, שבהם נעשה שימוש בעת המפגשים הטיפוליים. כמו כן עשויים להיות בחדר עזרים לשימוש המטופל ביצירתו כגון לוח לציור בעמידה, אבניים, שולחן נגרות וכיו"ב. התוצרים האומנותיים של המטופלים מתועדים לעיתים בתצלומים ונשמרים בחדר הטיפולי בידי המטפל באומנות, גם שנים לאחר סיום הטיפול (אור, 2005, ע"מ 81-87). מטפלים שאינם משתמשים בחדרים קבועים נעזרים במרחב החיים היומיומי של מטופליהם. במקרים שכאלה, מטבחים, חדרי אשפוז בבית החולים, או חללים ארעיים אחרים משמשים כחדרי טיפולים (Hyland, 2002, chap.4).
מטפלים באומנות שונים בהתנהגותם זה מזה בהכנות לקראת הטיפול ובמהלכו. ישנם מטפלים המעדיפים פגישה מוכנה מראש ומובנית. הם ממליצים למטופליהם נושאים מסוימים במהלך הטיפול, כגון נוף ילדות, חלום, חיה המייצגת אותו באופן מיוחד וכיו"ב. לעומתם ישנם מטפלים שגישתם איננה מובנית והם אינם מכוונים את מטופליהם, אלא נמצאים ועוזרים להם באם עולה הצורך. ישנם מטפלים היושבים קרוב למטופל וישנם כאלה היושבים במרחק ממנו. ישנם מטפלים היוצרים עם המטופל וישנם כאלה הצופים בו מהצד.
קיימות גישות שונות שבהן משתמשים המטפלים באומנות: גישה פסיכודינאמית, גישת הטיפול האנליטית-יונגיאנית, גישה הומניסטית וגישה המקובלת יותר בשנים האחרונות היא הגישה אינטראקטיבית לטיפול באומנות (Rubin, 2001). הגישות השונות צמחו משני זרמים מרכזיים שבעבודתן של שתי מטפלות חלוצות בתחום שעבדו בראשית המאה מרגרט נאומברג (Naumburg M.) ואידית קרמר (Kramer E.) .נאומברג הובילה את הגישה לפיה דרך האומנות, הבנת התכנים שעולים ועיבודם המילולי מתאפשר התהליך התרפויטי. לעומתה קרמר הדגישה את האיכויות ההוליסטיות והאינטגרטיביות שבתהליך היצירה עצמו (Kramer,2001) . כיום מטפלים באומנות מאמינים בחשיבותה המרפאה של האומנות כמו גם הדו-שיח שמתנהל בין המטפל והמטופל על העבודה היצירתית במסגרת התהליך הטיפולי (Malchiodi, 2006) .