התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים, תחושת תקיעות, רצון להגשמה עצמית, פוסט טראומה, משברי חיים.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעבודה עם מבוגרים ונוער במקרים של חרדה, דיכאון, משבר וצמתי דרכים, תחושת תקיעות, צורך להגשמה עצמית.
התמחות: התמודדות רב דורית במשפחה, זוגיות והדרכת הורים. משברים בשלבי מעבר בחיים (סוף גיל ההתבגרות, משבר ''אמצע החיים'', פרידות וגירושים, פרישה לגמלאות, יציאת אחרון הילדים מהבית וכד'), טיפול בטראומה, אבל ואובדן, תחושת חוסר אונים, דיכאון וחרדה.
אזור בארץ: ירושלים והסביבה, אונליין
שפה: עברית, אנגלית
פסיכולוג קליני מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול אינדיווידואלי וזוגי, הדרכת הורים, טיפול בגיל השלישי ועוד. משלב גישות פסיכולוגיות קלאסיות וחדשניות בהתאם לצרכי המטופלים והעדפותיהם.
התמחות: קליניקה המיועדת לנשים בכל שלבי החיים אשר חוות בעיות משפחתיות וזוגיות, טראומות, משברי חיים או אתגרים המשפיעים על איכות חייהן.
אזור בארץ: יוקנעם, עפולה, טבעון, אזור עמק יזרעאל, ומטפלת אונליין
שפה: עברית
עובדת סוציאלית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת. בעלת קליניקה המתמחה בטיפול בנשים בשלבי חיים שונים.
התמחות: דיכאון, חרדה, טראומה, משברי חיים, זהות ומגדר, יחסים, פריון הריון ולידה, הורות ואל-הורות, הדרכת הורים, הדרכת מטפלים
אזור בארץ: תל אביב ,שפלה ,טיפול אונליין ,מזכרת בתיה ,גדרה ,יישובי גדרות ,רחובות ,מודיעין
שפה: עברית
בעלת ניסיון רב בליווי וטיפול בנשים, גברים, בוגרות.ים-צעירות.ים. אני מאמינה כי קשר טיפולי / קשר הדרכה טוב, בטוח ומכיל מאפשר מסע של התקרבות וחיבור לכוחות, לעוצמות ולטבע הייחודי שלנו
התמחות: דיכאון,התמודדות עם משברי חיים,בעיות משפחתיות וזוגיות,פוסט טראומה, חרדה ופוביה, אבל ואובדן, טיפול מקוון בסקייפ.
אזור בארץ: נתניה,בקעת אונו
שפה: עברית, צרפתית
טיפול פסיכולוגי הוא קודם כל פגישה בין שני בני אדם שבונים יחד קשר בו יש אמפתיה, בטחון ואמון. דרך הקשר והעבודה, אפשר להתחבר חזרה למשאבים האישיים.
התמחות: מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, בעלת ניסיון רב בעבודה עם זוגות, משפחות ויחידים. משלבת בין גישות מגוונות בהתאם לצרכי המטופל.
אזור בארץ: אריאל, פתח תקווה, אזור המרכז, הוד השרון, אזור השומרון
שפה: עברית
מומחיות וניסיון קליני רב שנים בטיפול אישי, זוגי ומשפחתי. משלבת גישות מקצועיות בהתאם לצורך. ועבודה על יחסים. מניסיוני,טיפול טוב מאפשר תנועה ושינוי לעבר חיים עם משמעות ותשוקה.
התמחות: הפרעות אכילה, חרדה ,דיכאון, פוסט טראומה, גיל השלישי, גיל התבגרות, התפתחות אישית, אבל ואובדן
אזור בארץ: שרון
שפה: עברית,אנגלית
מאמינה בחשיבות הקשר הטיפולי, וביכולת כל אדם להתפתח. מקשיבה בכבוד, עניין ואמפתיה. שילוב התייחסות לתחושות גוף ולעתים התנסות תנועתית בהקשר של נושא השיחה מאפשר העמקה ומקדם את הטיפול.
התמחות: בריאות הנפש,נכויות ומחלות כרוניות,דיכאון,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים,זהות מינית,הדרכת הורים,חרדה,פוסט טראומה.
אזור בארץ: חיפה,צפון
שפה: עברית,ספרדית,אנגלית
מטפל בילדים, בני נוער ומבוגרים. מאמין בכוחו המרפא של קשר טיפולי מיטיב.
התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות במיניות וזהות מינית,בעיות משפחתיות וזוגיות,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: מודיעין-מכבים-רעות, אשדוד, שפלה.
שפה: עברית
דוקטור לפסיכולוגיה קלינית, מטפל בעל ניסיון רב בנוער, מתבגרים מבוגרים. חוקר, מרצה ומחבר ספרות מקצועית בתחומי אישיות, קשיים רגשיים, התבגרות והתמכרויות.
התמחות: חרדה, דיכאון ,פוסט טראומה,התמודדות עם משברי חיים,טיפול במתבגרים, טיפול במבוגרים צעירים (שנות ה-20), נשים אחרי לידה.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית,אנגלית
אני מטפלת בפסיכותרפיה במבוגרים, מתבגרים, ילדים והורים, ומדריכה אנשי מקצוע.
התמחות: טיפול בילדים , נוער ומתבגרים, הדרכת הורים, חרדה, פוביה, דיכאון, פוסט טראומה והתמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: בקעת אונו
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית המתמחה בטיפול בהפרעות חרדה, פוביות, PTSD והתמודדות עם משברים בחיים . טיפול במתבגרים, מבוגרים והדרכת הורים.
התמחות: טיפול בדיכאון, חרדה, דימוי עצמי, משברי חיים, פגיעות מיניות, קשר הורה-ילד, הריון, לידה ואמהות, משברי גיל התבגרות וליווי להורים.
אזור בארץ: כרמיאל, אזור הצפון
שפה: עברית
אני מטפלת בנוער, ילדים, מבוגרים צעירים ונשים. התנסתי במהלך השנים בטיפול במשברי חיים שונים, טראומות מיניות ואחרות במהלך החיים וקשיים ביחסים.
התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,אבל ואובדן,לקויות למידה קשב וריכוז,הדרכת הורים,טיפול במתבגרים
אזור בארץ: מרכז,שרון,הרצליה,רעננה,כפר סבא
שפה: עברית
פסיכולוגית קלינית מדריכה. מטפלת במבוגרים ומתבגרים. בעלת ניסיון רב בטיפול במצבי דיכאון והתמודדות עם משברים בחיים, וכן בטיפול בספקטרום האוטיסטי.
התמחות: הפרעות חרדה ופוביות, דיכאון, משברי חיים, קשיים בזוגיות, קשיים חברתיים, הפרעות התנהגות, ADHD, הורות, אוטיזם, זהות מינית ומגדר
אזור בארץ: תל אביב, מטפל אונליין
שפה: עברית, רוסית
פסיכולוג מומחה. מטפל במבוגרים, מתבגרים וילדים. מנוסה בעבודה עם הפרעות חרדה, דיכאון, קשיים חברתיים, חיפוש זוגיות וייעוץ להורים. משלב בין עבודה פסיכו-דינאמית ו-CBT
התמחות: משברים אישיים, זוגיים ומשפחתיים, גירושין, קושי ביצרת קשר זוגי, עליה, בעיות במיניות, חרדה ודכאון, הדרכת הורים, מטפלת במיינדפולנס, מטפלת EMDR.
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן,מרכז,אונליין
שפה: עברית, רוסית
מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית מוסמכת, מטפלת במוזיקה, מטפלת במיינדפולנס, EMDR, מתמחה בטיפול מיני. עובדת עם זוגית, משפחות, פרטניים, מבוגרים ומתבגרים. משלבת גישות שונות בטיפול.
התמחות: חרדה, תחושת ערך, משברי חיים, משברי גרושין, אבל ואובדן, לקויות למידה, קשב וריכוז, הדרכת הורים, טיפול בילדים, טיפול במתבגרים, הרטבה, ויסות רגשי, התנגדויות
אזור בארץ: שפלה,גדרה,רחובות,נס ציונה
שפה: עברית
נסיון רב שנים בטיפול בילדים, מתבגרים, מבוגרים והורים. משברי חיים, משברי גרושין, אובדן, תחושת ערך עצמי, חרדות, טראומות, דכאון, הרטבות, התנגדויות, ויסות רגשי, טיפול דיאדי.
הדרכת הורים הינה מפגש בין הורי הילד אשר זיהו קושי בהתפתחותו או בתפקודו הרגשי / התנהגותי /חברתי לבין איש מקצוע אליו פנו או הופנו לקבלת מענה. זהו כלי טיפולי אשר מהווה חלופה לטיפול פסיכולוגי או פרא רפואי או כטיפול מלווה ומסייע לטיפול המקצועי בילד. הדרכת ההורים בעיקרה הינה מתן כלים ויעוץ תוך כדי איסוף מידע מההורים על ילדם. מחקרים מראים כי הורים אשר לומדים להתבונן בילד ולדווח על התפתחותו מגיעים למידע המשקף לרוב את אותן תוצאות אשר יתקבלו באבחון פסיכולוגי. ההנחה הבסיסית היא כי ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר, לרוב יותר מכל איש מקצוע וכי השפעתם על הילד היא גדולה בהרבה מזו של איש מקצוע. כמו כן, ילד יפיק יותר, יצבור ביטחון רב יותר כאשר העזרה לקשייו מגיעה וניתנת מהוריו ולא מזר ולשם כך צריכים ההורים הנחיה כיצד לתת לו את המענים המדוייקים להם זקוק.
לכל מקצוע ישנה הכשרה כלשהי- אם באמצעות חניכה וחפיפה או הכשרה לימודית באורך כזה או אחר. להורות, התפקיד המשמעותי והחשוב בחיינו- אין הכנה ואין הכשרה. מרגע היוולדם ועד סוף חיינו אנו מהווים מקור תמיכה, מוקד לציפיות של הילד ושל החברה. אבל בכל שלב התפתחותי, אנו נדרשים לשנות את סגנון ההורות שלנו והילדים זקוקים מהוריהם לדברים שונים. יותר מזה, כל ילד במשפחה הוא שונה ודורש מההורים סגנון התמודדות אחר.
הדרכה הורית הינו ענף יעוצי שהתפתח בשנים האחרונות כתגובה לאופנה הדמוקרטית בניהול המשפחה. מצד שני, אפשר לומר כי הדרכות הורים על סוגיהן השונים הם תוצר של ההבנה לגבי חשיבות המידע שיכולים הורים לרכוש ובכך להיות הורים טובים עוד יותר לילדיהם.
בעידן המודרני, בו לילדים נגישות אינסופית למידע, הם חשופים בין היתר גם לתכנים אלימים ובלתי מותאמים לגילם. מצד שני, מדברים על העצמתם, הורים רוצים לתת לילדיהם תחושת כוח ומסוגלות ולעיתים מבלבלים את חופש הבחירה בחופש מוחלט. התוצאה של תהליכים אלו היא אובדן הסמכות ההורית.
בתהליך, עובדים עם ההורים על היחסים עם הילדים, על תפיסתם את מעמדם ההורי ועל דפוסי התקשורת בבית. הדרכת הורים משלבת גישות קוגניטיביות (שינוי דפוסי חשיבה של ההורים) והתנהגותיות כמו גם גישות מערכתיות ומשפחתיות. מקובל מאוד לערוך חלק או את כל המפגשים בבית המשפחה כך מתאפשר למדריכ/ה לראות "בשידור חי" את דפוסי התקשורת ואת דרך התנהלות הבית ולהתייחס לחוזקות ולקשיים בתוך המשפחה.
לטיפול במתבגרים מגיעים הורים למתבגרים המרגישים כי דרכי התקשורת או ההתנהלות המשפחתית יצאה משליטה, הורים למתבגרים מתקשים להטיל סמכותם על ילדים ומאבדים שליטה על ניהול המשפחה. כמו כן ההדרכה מתאימה מאוד גם במקרים בהם במשפחה ילד עם לקות למידה או ילדים בעלי נכויות התפתחותיות או חולי כרוני ואז מתמקדת ההדרכה על מתן מקום לכל ילדי הבית, על דפוסים של הגנת יתר ועל הדרכת ההורים בניהול הטיפול המיוחד.
ההדרכה כאן היא ממוקדת הווה וממוקדת התנהגות ואין מטרתה, בניגוד לטיפול פסיכולוגי, לחקור את עברו של המטופל, את יחסיהם של ההורים עם הוריהם וכן הלאה. ההדרכה היא כלי נפלא ויעיל, כאשר מדובר בהורים למתבגרים המצליחים ליישם את ההדרכה. הורים למתבגרים המתקשים להעביר את המידע שמקבלים מהתיאוריה למעשה, לסיטואציות היומיומיות, רצוי שיפנו לתהליך רחב ומקיף יותר אשר יבדוק ויטפל בקשיים בעטים לא מצליחים ליישם את ההדרכה.
ראשית, ההדרכה אמורה לתת להורים ידע ומידע. נושאי הידע הם מגוונים – מידע אודות התפתחות של ילדים, השלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ילדם ולמה זקוק מהם בשלב זה. בזמן הטיפול ניתנים דגשים על עולמו הרגשי של הילד וכיצד התנהגות ההורים יכולה לווסת קשיים רגשיים כמו גם להעצימם. בנוסף ניתן לקבל מידע אודות זכויות, שירותים, דרכי טיפול, כלים ומחקרים.
בניגוד לטיפול פסיכולוגי בו המטפל עוזר למטופל להגיע לתובנות בעצמו, המדריך או המדריכה יבואו עם אג'נדה ברורה כיצד הדרך הנכונה להתמודד עם הקשיים ויתן כלים ממשיים ו"הוראות הפעלה". יתכן ואף חשוב שהמדריך ותפיסת עולמו יתאימו לתפיסת עולמכם וכי מטרות ההדרכה יהיו ברורות עוד פני תחילת התהליך. הדרכה טובה היא כזו אשר מתחשבת באורח החיים של המשפחה ומתאימה את ההנחיות לתרבות ולחיי המשפחה עד כמה שניתן.
בתוך התהליך , נעשה תהליך העצמה וביסוס הסמכות של הורים. הורים כמנהיגים הם הורים אשר לוקחים שליטה על ניהול חיי הבית, יש להם את הידע והכלים להנהיג את המשפחה ולהביאה למקום אליו הם רוצים להגיע. להורים צריך להיות חזון וראייה של עתיד ילדיהם. ילדים צריכים לדעת כי ההורים יודעים מה לעשות שיוכלו להתמודד עם בעיות וקשיים. כך רוכשים הילדים בטחון. הורים שירכשו בחזרה את בטחונם ביכולתם להנהיג את המשפחה יעבירו את הביטחון הזה לילדיהם.
עוד חשוב לדעת כי המדריך או המדריכה צריכים להיות אנשי מקצוע המכירים את השלב ההתפתחותי של הילד מספיק טוב כדי להתריע במידה ונראה שהבעיה מורכבת יותר ודורשת אבחון או התערבות טיפולית רחבה יותר .
כאשר הורים מרגישים כי אבדו שליטה על המשמעת של ילדיהם, הורים למתבגרים שאינם מצליחים להציב גבולות וכל חיי המשפחה תלויים במידת שיתוף הפעולה של הילד. כאשר הורים מוצאים עצמם מתלבטים אם לצאת מהבית או לתכנן תכניות בגלל חשש מהתנהגות ושיתוף הפעולה של הילד- סימן שהמנהיגות ההורית אינה ברורה בבית. כאשר הורים צריכים "לבקש רשות" או לקוות שילדם ישתף פעולה- רצוי לפנות להדרכה. ככל שהזמן יעבור- הבעיות יגדלו עם הילד. ילד בן שנתיים שמסרב לקום כשקוראים לו, אפשר לקחת אותו על הידיים. כשיהיה בן 6 או 7 זה יהיה קשה מאוד ומאוחר יותר- בלתי אפשרי.
כאשר קיימת בעיית ויסות וקושי במעברים אצל ילדים בגיל הרך-סביב שינה, אכילה, מקלחות. ילדים אשר מתקשים ובוכים מאוד במעברים כנראה יש בעית ויסות וניתן לטפל בה. במקרים אלו כדאי לשלב הדרכה על ידי מרפאה בעיסוק כדי לערוך אבחון סנסורי יחד עם הדרכה אשר תתמקד בהתנהלות ההתנהגותית של ההורים מול הילד. קשיים בויסות החושי משפיעים ישירות על יכולת הויסות הרגשי וההתנהגותי של הילד ורצוי לטפל בהם בהקדם ולחסוך מהילד ומהוריו חודשים או שנים של תסכול מתמשך. ילדים עם קשיי מעבר למזון מוצק, גמילה מחיתולים, גמילה ממוצץ וכדומה.
ילדים בעלי צרכים מיוחדים- לעיתים נדרשת הדרכה על ידי איש מקצוע מתחום השיקום המכיר את צרכים היחודיים של הילד. במקרים אלו ההדרכה תעסוק לרוב גם בהתנהלות מול האחים של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
הדרכת הורים לילדים עם לקויות למידה ו/ או בעיות קשב וריכוז- בתהליך זה תתן להורים כלים ישומיים בנוגע לעזרה בלימודים, ארגון הסביבה וסדר היום של הילד, התנהלות מול בית הספר ומידע בנוגע לשירותים וזכויות.
בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ורגשיות של ילדים- במיוחד בגילאי בית הספר, כשילד אינו עוד "רך" וכבר רכש כוח פיזי והתנהגותי (אלימות מילולית או פיזית, השלכת חפצים, סרבנות, התעלמות מההורים וכו') , הדרכת הורים במקרים אלו הינה הכרחית אך לרוב אינה מספיקה, יש לבדוק האם התפתחו קשיים רגשיים אחרים אצל הילד והאם הוא זקוק לעזרה כלשהי במקביל להדרכת ההורים.
ההדרכה יכולה להתבצע בקבוצת הורים או בצורה פרטנית. היא יכולה להתרחש בבית או בקליניקה. הנה כמה יתרונות וחסרונות של סוגיה השונים של הדרכות הורים שונות:
ההדרכה בקבוצה בדרך כלל מאגדת הורים לילדים סביב אותם גילאים לדוגמה הורים למתבגרים, וסביב אותן סוגיות. בקבוצה ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים, למצוא תמיכה בקשרים הנוצרים עם הורים המתמודדים עם קשיים דומים, ובעיקר לקבל "אישור" על כך שלא רק אצלי יש בעיות ותהליך נורמליזציה זה מהווה שחרור מתחושות האשמה והוא חלק מתהליך ההעצמה.
הדרכה פרטנית עוסקת כולה במשפחה ובילד. היא יכולה להתרחש כולה בקליניקה, ולהסתמך על דיווחי ההורים או על תצפית בילד ובאינטראקציה שלו עם ההורים בקליניקה. כמו כן יכולה להתרחש הדרכה בחלקה או כולה בבית. בבית, מקבל המדריך אינפורמציה אותנטית וחשובה, מתצפית באירועים של חיי היום יום ובתגובה של ההורים ושל הילד. מצד שני, משפחות מסוימות עשויות להרגיש אי נוחות כאשר המדריך צופה בבית.
תלוי בקושי בעטיו פונים להדרכה. חשוב לבדוק כמה ניסיון וידע יש למדריך בקושי הספציפי בגללו פניתם למדריך או מדריכה. כאשר הבעיה הינה בעיה התנהגותית של ילד בגיל הרך, ויש להורים קושי בהצבת גבולות, יתכן ואשת מקצוע אשר עברה הכשרה כמדריכת הורים במוסד מוכר תתן מענה מקצועי הולם.
כאשר לילד קושי התפתחותי מורכב יותר, חשוב כי ההדרכה תינתן על ידי איש מקצוע מומחה בתחום התפתחות הילד. כאשר לילד בעיות רגשיות /נפשיות /חברתיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, חשוב כי גם ההורים יקבלו הדרכה מאותו איש מקצוע.
עובדים סוציאליים המתמחים בתחום התפתחות הילד יכולים לתת מענה טוב להורים לילדים בגיל הרך ולילדים עם קשיים התפתחותיים. כמו כן אנשי טיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ) המתמחים בתחום השיקום יכולים לתת הדרכה להורים לילדים עם נכויות התפתחותיות.
אנשי מקצוע מתחומי מקצועות הבריאות – קלינאית תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק- ידריכו את ההורים בנוגע לתרגול עם הילד בתחומי המוטוריקה והשפה בהם מטפלים.