הרשמה לאינדקס על הספה   |  כניסת מטפלים רשומים   |     על הספה בפייסבוק

אודות על הספה   |  הרשם לניוזלטר שלנו   |  צור קשר

לוגו על הספה
  • בית
  • חפש מטפל
      • חיפוש באינדקס
      • חיפוש מתקדם
      • קבל המלצה מהצוות שלנו
      • פיזיותרפיה
      • ריפוי בעיסוק
      • קלינאית תקשורת
      • טיפולים בהבעה ויצירה
      • טיפול באומנות
      • טיפול משפחתי
      • טיפול פסיכולוגי

      • טיפול פסיכולוגי תל אביב
      • טיפול פסיכולוגי בשרון
      • טיפול פסיכולוגי בדרום
      • טיפול פסיכולוגי בחיפה
      • טיפול פסיכולוגי בצפון תל אביב
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול פסיכולוגי לילדים

      • טיפול פסיכולוגי לילדים בשרון
      • טיפול פסיכולוגי לילדים בתל אביב
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול זוגי

      • טיפול זוגי בתל אביב
      • טיפול זוגי בשרון
      • טיפול זוגי בצפון
      • טיפול זוגי בירושלים
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול במתבגרים

      • טיפול במתבגרים תל אביב
      • טיפול במתבגרים בשרון
      • טיפול במתבגרים בצפון
      • ...אזורים נוספים
      • הדרכת הורים

      • הדרכת הורים בתל אביב
      • הדרכת הורים בשרון
      • הדרכת הורים בצפון
      • הדרכת הורים במרכז
      • ...אזורים נוספים
      • CBT

      • CBT בתל אביב
      • ...אזורים נוספים
      • טיפול מיני

      • טיפול פסיכיאטרי

  • פורומים
      • פורום קלינאית תקשורת
      • פורום התמכרויות
      • פורום הגיל השלישי
      • פורום אמהות, היריון ולידה
      • פורום גיל ההתבגרות
      • פורום ייעוץ לקהילה הגאה
      • פורום הדרכת הורים
      • פורום זוגיות , טיפול זוגי
      • פורום פסיכולוגיית ספורט
      • פורום טיפול פסיכולוגי
      • פורום דיכאון, חרדה
      • פורום קורונה
      • פורום אבחונים
      • פורום טיפול פסיכולוגי ילדים
      • פורום שירות צבאי
      • פיזיותרפיה התפתחותית
  • ערוצי תוכן
      • מידע כללי

      • מילון מונחים
      • השירות הציבורי
      • מכונים טיפוליים
      • מידע על סוגי טיפול
      • הכשרות והסמכות של מטפלים
      • כלים להורות אפקטיבית
      • הבלוגים של על הספה
      • ערוץ וידאו

      • גמילה מחיתולים
      • התפתחות מוטורית תינוקות
      • סרטוני הדרכת הורים
      • ויסות חושי
      • הכנה לכיתה א
      • הצבת גבולות וסמכות הורית
      • אכילה בררנית
      • התפתחות תינוקות - זחילה
      • מאמרים

      • גיל ההתבגרות
      • טיפול בילדים
      • כתבות בנושא דיכאון וחרדה
      • לקויות למידה
      • זוגיות ומשפחה
      • טיפול פסיכולוגי
      • איכות חיים
      • חגים ומשפחה
  • לאנשי מקצוע
    • מאגר מדריכים מקצועיים
    • הצטרפות לאינדקס שלנו
    • לוח לקהילה המקצועית
    • כלים ושירותים למטפלים
    • הרשמה לניוזלטר
    • פרסום מאמרים בעל הספה
    • כניסת מטפלים רשומים
  • תחומי טיפול
      • טיפול בדיכאון
      • טיפול בחרדה
      • הפרעות אכילה
      • התמכרויות
      • לקויות למידה והפרעות קשב
      • נכויות ומחלות כרוניות
      • אבחונים
      • מיינדפולנס
      • פסיכולוגיה תעסוקתית
      • פסיכודרמה
      • התפתחות הילד
      • גיל ההתבגרות
      • בעיות משפחתיות וזוגיות
      • אבל ואובדן
      • טיפול רגשי בילדים
      • הגיל השלישי
      • טיפול בקשיים מיניים
חפש באתר  
חפש באתר  
פעולות נפוצות באתר
  • אודות על הספה
  • הרשמה לאינדקס שלנו
  • צור קשר
  • כניסת מטפלים רשומים
  •   בית
  •   חיפוש באינדקס
  • חפש מטפל
    • טיפול פסיכולוגי
    • טיפול אונליין
    • טיפול זוגי
    • הדרכת הורים
    • טיפול במתבגרים
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT
  •   לפורומים של אתר על הספה
  •   הרשמה לאינדקס שלנו
  • ערוצי תוכן
    • מאמרים
    • ערוץ וידאו
  • לאנשי מקצוע
    • כניסת מטפלים
    • הצטרפות לאינדקס שלנו
    • מאגר מדריכים מקצועיים
    • מאמרים מקצועיים
    • לוח לקהילה המקצועית
    • כלים ושירותים למטפלים
  • תחומי טיפול
    • טיפול בדיכאון
    • טיפול בחרדה
    • התפתחות הילד
    • פסיכודרמה
    • מיינדפולנס
    • פסיכולוגיה תעסוקתית
    • טיפול בקשיים מיניים
    • לקויות למידה והפרעות קשב
    • הפרעות אכילה
    • לכל תחומי הטיפול
לוגו על הספה

על הספה, המגזין, כתבות בנושא דיכאון


  • בית
  • המגזין
  • כתבות ומאמרים
  • אני כועסת ופסיכודרמה – סיפור מקרה

אני כועסת ופסיכודרמה – סיפור מקרה

טל קנב


א | א | א | א | (שנה גודל אות)
שתף מאמר בפייסבוק
שתף מאמר בווטסאפ

מסתיים שלב... ואני שואל את הקבוצה... "מה נשמע אצל האחרים?"

ב' (בת 35): "אני כועסת."

מנחה: "על מה?"

ב': "על מי? על אח שלי!"

מנחה: "את רוצה לספר מה מכעיס אותך?"

ב': "הוא פישל בענק. כאשר הכי הייתי צריכה אותו... הוא לא רצה לבוא!"

מנחה: "רוצה לספר לנו מה היה?"

ב': "סיפרתי לכם על אחי הגדול. הוא זה שדואג לי כל השנים. אבא שלנו ברח מאמא שלנו ועבר להיות חקלאי בדרום. השאיר את שנינו עם אמא נכה רגשית וזהו. כשהיינו בבית ספר יסודי אחי הבטיח שתמיד ידאג לי ושלא אפחד. וככה כל השנים היה המשענת שלי. הוא אפילו עבר לגור עם משפחתו מעבר לפינה, מהדירה ששכרתי לפני כמה שנים. אנחנו שכנים. אולי שתי דקות הליכה ביננו."

מנחה: "על מה את כועסת?"

ב': "לפני שבועיים רציתי למות. הרגשתי הכי חרא שהרגשתי אי פעם בחיים שלי. לקחתי את כל הכדורים שיש לי בבית, הכנתי לי שתי כוסות קפה ענקיות והתחלתי לבלוע אותם..., אחרי איזה זמן כבר נהיה ערב והרגשתי מוזר וחסרת אנרגיה לחלוטין. מצאתי עצמי שוכבת על הרצפה בסלון וטלפנתי לאחי. אמרתי לו שאני רוצה למות ושלקחתי מליון כדורים ושנמאס לי מהכל. במקום להגיד: 'אני עוזב הכל ובא', הוא התחיל לדבר איתי על כמה קשה לו לשמוע שאני רוצה למות. ומה יהיה איתי? ואם אני לא אקח את עצמי בידיים אז החיים לא ישתפרו... וגם אמר, שהוא יזמין לי אמבולנס.

אמרתי לו שאני לא רוצה אמבולנס, אני רוצה שהוא יבוא. הוא אמר שלא מסוגל לראות אותי ככה. אמרתי לו: '2 דקות הליכה ואתה כאן, גם אם האמבולנס יבוא אני לא אפתח להם את הדלת'. אני בוכה ורע לי בנשמה והוא לא ילך מעבר לפינה ויעלה אלי. הוא ישאר עם אישתו והבת שלו בסלון היפה שלהם, אך לא יבוא לעזור לאחותו המתפגרת..."

מנחה: "אנחנו שומעים את התסכול והכעס מתוך דברייך. בואי נזמין את אחיך לכאן בבקשה, תעברי לכסא הריק שלידך." (מתישבת בכיסא ליד)

מנחה: "איך קוראים לאחיך?"

ב': "נניח שקוראים לאחי א' "

מנחה: "ואיך הוא יושב?"

ב': מזדקפת (בתור א'), מתירה רגליה ומשחקת עם הטלפון בנינוחות בידה.

מנחה: מראיין את ה 'אח' וביחד עם הקבוצה, לומדים להכיר אותו.

לאחר ראיון קצר עם האח מחזיר את ב' למקומה ואומר: "תחושות קשות. תסתכלי בבקשה סביב ותאמרי בבקשה, מי מהקבוצה יכול להיות אחיך?"

ב' בוחרת את אחד החברים, א' ואומרת: "הם באותו הגובה ויש להם שיער דומה"

מנחה: "מה שלומך א'?"

א': "אחותי רוצה למות. הכי קשה שיש."

ב': "והאח היקר שלי (באינטונאציה צינית)... לא מוכן להזיז את התחת שלו."

מנחה: "מה היה בהמשך?" בזמן זה מחליף תפקידים בין האח לאחות והדרמה מתפתחת. בינתיים מסתבר לנו מתוך השיחה שהאחים דיברנו ודיברו כשעה והאח לא היה מוכן לבוא. הוא הזמין אמבולנס ופגש את אחותו בחדר המיון בבית חולים. ומאז היא בקושי מדברת איתו. המנחה מודה ל ב' ול א' (האח).

מנחה: "שמענו סיפור כואב. (פונה אל הקבוצה) איפה הסיפור הזה נגע בכם?"

....לאחר מספר שיתופים אמפתיים של חברי קבוצה, דיבר ק'.

ק': "אחרי כל מה ששמענו. (פונה ל ב') למה בעצם התעקשת שאחיך יגיע? למה היית זקוקה?"

ב': (חצי בוכה) "היה לי בור עצום בלב. רציתי חיבוק ענק."

מנחה אל ק': "שאלה מצוינת. למה את זקוקה? אתה יכול לקום בבקשה במקומך ולפתוח ידיים הכי רחב שיש לך."

(קם ופותח ידיים הכי רחב שיכול)

מנחה אל ב': "האם חיבוק כזה היה מספק אותך?"

ב': "לא. הייתי צריכה חיבוק שיקיף אותי 100 פעמים, הרבה יותר גדול מזה."

ק': "אי אפשר להקיף אותך 100 פעמים..."

מנחה: "אולי ביקשת מאחיך משהו שגדול ממנו...?"

ב': "אבל הוא תמך בי כל השנים ועשה בשבילי המון דברים. הוא תמיד עשה 100% ממה שהייתי צריכה."

בחור ששיחק את האח, א': "כן. רק שעכשיו ביקשת 110% ואחיך לא יכל להביא את עצמו. זה מפחיד לראות מישהו קרוב מתפרק מול העיניים."

זוהי דוגמה אחת לכוח שיש לקבוצה. הרבה תובנות וצמיחה, מגיחות מהמתרחש בקבוצה פסיכו-דרמתית בעזרת החברים בה.

אפילוג: בשבוע שלאחר ההתרחשות הנ"ל, הגיעה ב' וסיפרה שהבינה שאדם יכול לתת רק מה שיש לו. אחיה מלווה אותה שנים באהבה ומסירות ונותן את כל כולו. סיפרה שהלכה להודות לו על התמיכה, הביאה עציץ עם פרחים והבינה ש: "אני מקבלת את החיבוק הכי גדול שהוא יכול לתת וזה המון".

מהו טיפול קבוצתי או פרטני הנעזר בפסיכודרמה? מה העוצמה והתרומה של טיפול המשלב פסיכודרמה? סיפור מקרה זה הינו טעימה או פתיחת צוהר למתרחש בטיפול הקבוצתי ולקורה בתהליכי הפסיכודרמה. הפסיכודרמה מאפשרת משחקי תפקידים שלא מתאפשרים בחיים. אנו מנסים להתנהג "נכון" בכדי להשיג מטרותינו אך לפעמים, התוצאה אינה מושגת. טכניקה זו מאפשרת להיכנס לנעלי האחר עם ליווי מקצועי המדמה את ביקורת המציאות. הלמידה החווייתית נתמכת ומוסברת בלמידה תאורטית ובדיון פתוח בין החברים. למידה זו מכינה אותנו להתמודדות וממקדת אותנו סביב מטרותינו והדרך להשיגן. שהרי בסופו של יום, רובנו מאחלים לעצמנו שיפור בחיים ונעימותם. שיפור עד כמה שאפשר...ואפשר!

טיפול קבוצתי יכול להוות תחליף או תוספת לטיפול פרטני. הקבוצה מאפשרת תרגול לחיים בתנאי "מעבדה לאינטראקציה אנושית". אנחנו חיים עם וסביב אחרים במסגרת המשפחתית, התעסוקתית והחברתית. חלקנו רוצים להרחיב את מעגל האינטראקציות האנושיות שלנו מתוך תחושת הבדידות או לשפר את האינטראקציות מתוך תחושה שאינן זורמות כראוי. המילה כראוי משליכה גם על ההערכה שאדם מקבל מסביבתו. שהרי העלאת ההערכה, תפחית בדידות ותנעים את היותנו יצורים חברתיים. לעיתים אנו נרגיש בודדים גם כאשר מוקפים באחרים. מה היא הבדידות הזו? איך יוצאים ממנה? ולפעמים, מה כדאי לי לתקן במפגש עם האחרים, בכדי להיות איתם באמת? איפה האזור העיוור שלי? מה אינני רואה? מדוע לא מתקרבים אלי כמו שאני רוצה? איך הנתונים הקיימים שלי, יכולים למשוך את הסביבה אלי ולטובתי?

הקבוצה מאפשרת לכל אחד מהחברים בקבוצה לתרום ולהתרם, לשמוע ולהשמיע. סיפור של חבר קבוצה משיק ומאיר על יתר החברים ומעלה נקודות להזדהות ביחסים הבין אישיים. לעיתים ההזדהות עם החבר המשתף ולפעמים עם הדמויות האחרות עליהן מסופר. תגובה שחוזרת על עצמה במפגשי פסיכודרמה, היא העדות: "הרגשתי שצמחתי". אותי זה מרגש.



תודה על הקריאה,

טל קנב

  • תגיות

  • טיפול בדיכאון

  • טיפול פסיכולוגי

טיפול קבוצתי יכול להוות תחליף או תוספת לטיפול פרטני. הקבוצה מאפשרת תרגול לחיים בתנאי "מעבדה לאינטראקציה אנושית". אנחנו חיים עם וסביב אחרים במסגרת המשפחתית, התעסוקתית והחברתית. חלקנו רוצים להרחיב את מעגל האינטראקציות האנושיות שלנו מתוך תחושת הבדידות או לשפר את האינטראקציות מתוך תחושה שאינן זורמות כראוי.

אנשי מקצוע רלוונטים לתחום


אילאי-גושן בן-ארוש-אינדקס מטפלים מומלצים

אילאי-גושן בן-ארוש

מטפל באמנות ובEMDR

התמחות: הדרכה ב-EMDR פרטני וקבוצתי, טיפול בסטודנטים, נוער ובוגרים, פוסט טראומה לסוגיה, הדרכת הורים, אוטיזם, חרדות, טיפול באמנות, ליווי מנהלים
אזור בארץ: באר שבע, טיפול אונליין
שפה: עברית אנגלית וצרפתית

זיכרונות קשים וטראומטיים מהעבר עלולים לקבע אצלנו בהווה דפוסי חשיבה והתנהגות של הימנעות וחשש יומיומי לחיות בטוב. אני מאמין ויודע שישנן דרכים לשוב לחיים מלאים, דרך היכרות עם עצמנו.

מידע נוסף

   

צור קשר

בעז סומך-אינדקס מטפלים מומלצים

בעז סומך

פסיכולוג קליני מומחה ומדריך

התמחות: מצבי משבר נפשיים, כולל דיכאון, חרדה , טראומה ופסיכוזה - אצל ילדים, מתבגרים ומבוגרים. כולל הדרכות הורים.
אזור בארץ: רמת גן,נס ציונה
שפה: עברית

רובנו מקווים להרגיש טוב במהלך חיינו ואנו שמחים כשזה מצליח. אבל כשמשהו מתערער, נוצרים ספקות לגבי יכולת ההתמודדות אפילו לגבי מה שהורגש בטוח. אז אנו נחפש להתייעץ ולהבין מה בעצם קרה.

מידע נוסף

   

צור קשר

טל שמש-אינדקס מטפלים מומלצים

טל שמש

פסיכולוג קליני מומחה

התמחות: חרדה, דיכאון, התמודדות עם משברי חיים, אבל ואובדן, בעיות במיניות וזהות מינית, טיפול במתבגרים, הדרכת הורים.
אזור בארץ: ירושלים
שפה: עברית

פסיכולוג קליני דינמי מומחה. מטפל במבוגרים ומתבגרים. אני רואה במפגש הטיפולי מרחב בטוח שבו המטופל יכול להביא עצמו כפי שהוא, ובסיוע המטפל לעבד את רגשותיו ולהבין את צרכיו.

מידע נוסף

   

צור קשר

מיה שגיב-אינדקס מטפלים מומלצים

מיה שגיב

פסיכולוגית קלינית וחינוכית מומחית

התמחות: חרדה ופוביה,דיכאון,בעיות משפחתיות וזוגיות,אבל ואובדן,התמודדות עם משברי חיים
אזור בארץ: תל אביב וגוש דן, צפון תל אביב, רמת גן ורמת השרון
שפה: עברית

פסיכולוגית קלינית וחינוכית מומחית. מטפלת בבוגרים צעירים, מתבגרים ומבוגרים, אשר מעוניינים להכיר עצמם טוב יותר, להפחית את רמות הסבל, המצוקה והחרדה ולשפר את איכות החיים והתפקוד.

מידע נוסף

   

צור קשר



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך


לטפל ללא מילים - דפנה ממן, עו"ס, מטפלת בשיטות CBT

דיכאון, התפתחות הילד, טיפול פסיכולוגי, איכות חיים


לטפל ללא מילים אנשים רבים מהססים לפנות לטיפול רגשי כי הם חושבים ואולי בצדק, שכדי לטפל בבעיה צריך לדבר עליה. שמעתי מכמה מטופלים שהפסיקו להגיע לפגישות טיפוליות אצל קולגות כי התעייפו מלדבר על הבעיות שלהם.

טבע ובריאות נפשית - צוות על הספה

זוגיות ומשפחה, טיפול פסיכולוגי, איכות חיים


טבע ובריאות נפשית החוקרים ג'ון זלנסקי ואליזבת ניסבת' מצאו שככל שנבדקים דיווחו על חיבור משמעותי יותר לטבע, הם דיווחו גם על שביעות רצון גבוהה יותר מחייהם. המחקר שלהם אישש מחקרים קודמים שנתמכו גם הם בשאלונים ומצאו קשר חד משמעי בין טבע לרווחה נפשית.

מגדר - יוסי אוסדון - פסיכולוג חינוכי מומחה

מתבגרים, התפתחות הילד, טיפול פסיכולוגי


מגדר בית ספר קיבוצי, אחד מהוותיקים שבמדינה, היום הראשון שלי בעבודה. אני מתלווה למנהלת השירות הפסיכולוגי לצפייה בטקס פתיחת שנת הלימודים. לא היה זה מחזה נדיר לראות ארבעה ואולי אף חמישה דורות עומדים בהתרגשות ומלווים בעיניהם את הזאטוטים העוברים בתוך שביל כפות התמרים בדרך להפיכתם לתלמידים.

דיכאון אחרי לידה - צוות על הספה

דיכאון, התפתחות הילד, זוגיות ומשפחה, טיפול פסיכולוגי


דיכאון אחרי לידה לידת תינוק הינה אירוע מרגש בעל השלכות ארוכות טווח על חיי היולדת ומשפחתה. הלידה עצמה מלווה כמעט תמיד ברגשות שונים, שמחה, פחד, אהבה, כעס ועוד. אילו הם רגשות טבעיים הקשורים בשינוי העצום שמכניס התינוק לחיי משפחתו, וגם במצבה הגופני של היולדת הסובלת לעיתים מכאבים, בשינוי ההורמונלי, בעייפות ובטרחה הרבה הקשורים בטיפול בתינוק.







על הספה

צוות אתר על הספה, משלב אנשי מקצוע טיפוליים יחד עם אנשי אינטרנט. לכולנו, חוויה מדהימה ועם זאת כל כך שונה של טיפול פסיכולוגי. לשם כך יצרנו את "על הספה" מתוך רצון לעזור לכל מי שחש אי נוחות או קושי בחייו, למצוא את העזרה המקצועית הנכונה ולהתחיל, כבר היום, במסע לקראת איכות חיים טובה יותר.

  •    אודות על הספה
  •  [email protected]
  •  054-5690181
  •  על הספה בפייסבוק
  •    צור קשר
  •    אזור אנשי מקצוע
 אודות ועזרה
אתר על הספה מקשיב לכם על מנת לשרת אתכם טוב יותר, נשמח לקבל מכם תגובות, הערות וביקורות.
מטפלים ממליצים עלינו
אין תחליף למפגש הבינאישי. אך בימינו המפגש הראשוני מתחיל הרבה לפני ששני אנשים נפגשים פנים אל פנים
הצטרפות לאינדקס מטפלים - "על הספה" מציע לך מגוון שירותים וחבילות אטרקטיביות שיאפשרו לכם שליטה מלאה ואיכותית בתכנים שיקראו אודותכם לקוחות וקולגות

 ערוצים מומלצים


  •    פורומים בעל הספה
  •    ערוץ הוידאו של הספה
  •    כתבות בעל הספה
  •    תחומי טיפול
  •    אזור אנשי מקצוע
  •    אינדקס מדריכים
  •    טיפול פסיכולוגי מוזל
  •    לוח לקהילה המקצועית
  •    הבלוגים של על הספה

 אינדקס על הספה


  •    טיפול פסיכולוגי
  •    טיפול זוגי
  •    הדרכת הורים
  •    פיזיותרפיה
  •    קלינאית תקשורת
  •    ריפוי בעיסוק
  •    טיפול פסיכיאטרי
  •    קבוצות טיפוליות
  •    CBT

התכנים והמידע המוצגים באתר זה מספקים מידע בלבד. אין לראות בהם אבחנה ו/או חוות דעת ו/או המלצה רפואית והם אינם מהווים בשום מקרה תחליף לייעוץ עם גורם מקצועי מוסמך.
השימוש באתר או בתכניו הוא על אחריותו הבלעדית והמלאה של המשתמש. שימוש באתר ובתכניו ייחשב כהסכמה מצד המשתמש לתקנון האתר .
  כל הזכויות שמורות לאתר על הספה ©