![שיעורי הבית של הילדים- כיצד נדע עד כמה להיות מעורבים? - צוות על הספה שיעורי הבית של הילדים- כיצד נדע עד כמה להיות מעורבים? - צוות על הספה](https://www.alhasapa.co.il/art/3364.jpg)
שיעורי הבית של הילדים- כיצד נדע עד כמה להיות מעורבים?
צוות על הספה
במקרים שהילד לא מגלה מוטיבציה להכנת השיעורים, חשים הורים רבים כי זוהי אחריותם להביא למילוי המטלה הלימודית. חלקם ינסו לעורר מוטיבציה בדרכים משלהם- הצעת פרס למשל, חלקם יאיימו בעונשים או ישבו ליד הילד עד שיסיים, וחלקם אף ישלימו את שיעורי הבית במקום ילדם.
לעומתם יש הרואים בשיעורי הבית העברת אחריות על הלמידה מן המורה- אל ההורים, מעמסה מיותרת על זמנם החופשי של הילדים, וגורם מרכזי לסכסוכים בין ההורים לבין הילדים.
בפועל המצב הוא שמרבית המורים עדיין סוברים כי שיעורי הבית הינם חלק אינטגרלי ממערך הלמידה, והילדים אמורים להתמודד עם הנושא בכוחות עצמם או בסיוע הוריהם.
מחקרים מראים כי המוטיבציה של ילדים להכנת שיעורי בית היא בדרך כלל "מוטיבציה חיצונית": ציון והערכה מצד המורה או ההורה, תחרות, וכמות קטנה של שיעורים- כל הללו יעוררו מוטיבציה להכנת שיעורים.
גורם מוטיבציוני נוסף חשוב הוא רמת המסוגלות וההבנה- כשהתלמיד חש כי משימת השיעורים מותאמת ליכולותיו וכי קיים סיכוי רב להשיג ציון גבוה במטלה- רמת המוטיבציה תהיה גבוהה יותר מאשר כשקיימת תחושת אי מסוגלות וכישלון כתוצאה מהישגים נמוכים בעבר.
במקרים שהילד לא מגלה מוטיבציה להכנת השיעורים, חשים הורים רבים כי זוהי אחריותם להביא למילוי המטלה הלימודית. חלקם ינסו לעורר מוטיבציה בדרכים משלהם- הצעת פרס למשל, חלקם יאיימו בעונשים או ישבו ליד הילד עד שיסיים, וחלקם אף ישלימו את שיעורי הבית במקום ילדם.
אולם גם במקרה זה כמו בסוגיות חינוכיות אחרות, ההורים לא צריכים לעבוד במקום הילד, אלא- ליצור סביבה בה יוכל הילד לבצע את מטלותיו מתוך מוטיבציה עצמית ותוך מיצוי יכולותיו.
סביבה כזו היא סוביקטיבית ותלויה בילד, במורים ובמשפחה. הנה כמה עצות ליצירת סביבה טובה להכנת שיעורי בית עבור ילדים:
1. פינת עבודה: ישנם ילדים הזקוקים לשקט, לכסא ולשולחן על מנת לעבוד. ישנם ילדים המעדיפים לזוז או לשכב על הרצפה, וכאלו שיעדיפו לשמוע מוזיקה בזמן עבודתם. נסו להכיר את ילדיכם ולתת לו את סביבת העבודה האופטימלית לצרכיו
2. זמן העבודה: יש ילדים המעוניינים לבצע את שיעורי הבית מייד עם בואם מבית הספר, ואחרים זקוקים לזמן מנוחה. שוחחו עם הילד והחליטו מה היא השעה ביום המוקדשת למטלות הבית. אל תסכימו לשעת לילה- זה תמיד רעיון לא מוצלח. צהרים ואחה"צ הם הזמנים המתאימים ביותר.
3. אמון ונוכחות: ילדיכם זקוקים לדעת כי אתם מאמינים בהם וביכולותיהם, לשם כך הם זקוקים לכם בסביבה, אך לא קרוב מידיי. כשאתם קובעים עם הילד את זמן ומקום השיעורים- שימו לב שאתם יכולים להיות נוכחים בזמן זה בקרבת הילד, זמינים למענה על שאלות או לאמירת מילה טובה של שבח או עידוד.
4. רמת השיעורים וחוויית הצלחה: המורה נותן את שיעורי הבית בהתאם לציפיותיו מכלל התלמידים. אם אתם חושבים שילדכם זקוק להתאמה של שיעורי הבית על מנת שיחווה הצלחה, שוחחו עם המורה. אולי ימליץ המורה על איבחון לצורך קבלת התאמות, ואולי יוכל להתאים את סגנון השיעורים לילדכם מבלי לפגוע בתוכן (למשל- לאפשר לילדכם לענות על השאלות בצבעים שונים של עטים במקום בעיפרון, או לכתוב שיר במקום סיכום אקדמי, וכיו'ב)
5. זכרו תמיד כי מטרת שיעורי הבית היא להעניק לילדכם מיומנויות של למידה, אירגון זמן, וחווית הצלחה. אם הכנת השיעורים הפכה לעסק מתיש, מעורר מריבה וכשלונות- כנראה שצריך לחשב כיוון מחדש. היו תמיד בדיאלוג עם ילדכם ועם איש החינוך על מנת להפוך את חווית שיעורי הבית לחוויה מעצימה
אנשי מקצוע רלוונטים לתחום
![איילת כץ דהן-אינדקס מטפלים מומלצים](sres_s/3529.jpg)
פסיכולוגית חינוכית מומחית
התמחות: קשיים: רגשיים, חברתיים ( דחיה בידוד), התנהגותיים התפרצויות זעם, הפרעות חרדה, OCD,קשב וריכוז,הדרכת הו
אזור בארץ: שרון,כפר סבא,הוד השרון,פתח תקווה
שפה: עברית
מאמינה בהתאמת השיטה הטיפולית ואורך הטיפול קצר וממוקד או ארוך לצרכיו הייחודיים של כל מטופל ומטרותיו תוך שימוש בגישות טיפוליות שונות
![הגר קלוגר-אינדקס מטפלים מומלצים](sres_s/4666.jpg)
פסיכותרפיסטית ומטפלת בתנועה
התמחות: בריאות הנפש,חרדה ופוביה,דיכאון,טראומות,משברי חיים,הפרעות בדימוי עצמי, הפרעת קשב וריכוז, קשיי ויסות ר
אזור בארץ: פתח תקווה,בקעת אונו, חיפה
שפה: עברית
פסיכותרפיסטית מוסמכת, מטפלת במשברי חיים, גירושין, אבל ואובדן, חולי פיזי ונפשי, חרדה ודיכאון, טראומות, תחושת תקיעות, דיכאון לאחר לי
![עומרה לוי-חזן-אינדקס מטפלים מומלצים](sres_s/5996.jpg)
מטפלת פרטנית, זוגית-משפחתית מוסמכת, MSW
התמחות: טיפול פרטני, זוגי משפחתי, מערכות יחסים מגוונות, פרק ב', משברי חיים, מגדר וזהות מינית, אבל ואובדן, טר
אזור בארץ: צפון,אונליין
שפה: עברית
מטפלת בנוער ובמבוגרים.ות, מטפלת זוגית-משפחתית מוסמכת עם ניסיון רב בעבודה עם מערכות יחסים מגוונות. חשוב לי לתת תקווה למטופליי, לסיי
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ביישנות אצל ילדים קטנים צוות על הספה
כולנו היינו רוצים לראות את ילדינו מרגישים בטוחים בסביבתם החברתית, מדברים ללא קושי מול אנשים אחרים, מובילים ומנהיגים. במציאות, חלק גדול מהילדים מתקשים באזורים הללו ולוקח להם זמן ליצור אינטראקציות חברתיות. מהו מקור הביישנות אצל ילדים? ומה אתם ההורים יכולים לעשות כדי לסייע.
טיפול זוגי לאחר בגידה צוות אתר על הספה
רומן מחוץ לנישואים, מוביל למשבר זוגי מורכב, שזוגות רבים לא מצליחים לשרוד. במאמר זה נתמקד בטיפול זוגי אחרי בגידה ובסיכוי שלו להציל את מערכת היחסים ולמנוע פרידה, כאשר שני בני הזוג מעוניינים בכך
ילדים וחשיפה לאלימות צוות אתר על הספה
הורים שבעת שגרה, מנסים באופן אקטיבי למנוע חשיפה של ילדיהם לאלימות באמצעי התקשורת או במשחקים, מתקשים לעשות זאת מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב 7/10. במאמר זה ננסה להבין מהן ההשלכות הפוטנציאליות של חשיפת ילדים למראות של אלימות קשה.
איך מתקנים לב שבור? ד"ר עירית קורן, פסיכותרפיסטית
והנה הגענו לינואר-תחילת השנה האזרחית-2019. עוד שנה חלפה. בתחילת שנה נהוג לשים את הדגש על התחלות חדשות, משאלות ותקוות לשנה הקרובה. הפעם בחרתי דווקא לדבר על הסופים. כי כל התחלה של שנה חדשה היא גם סוף של השנה הקודמת. מה הפסדנו, מה איבדנו בדרך